Bukefalos 28 år!

Ja, det är ett sätt att spela, det är så jag brukar spela. Fick kritik för samma sak i de två tidigare lekarna också och misstänkt för det, utan att vara ond. Nu känns det lite som att du hakat på cirkus misstankar mot mig och greppar allt du kan för att få ut mig. Speciellt att du fortsätter ta upp min röst dag 1 gör att jag börjar få väldigt svårt att se dig som god.
Stämmer! Någon måste ju vara ond. Läste inte klart förra leken alla sidor så vet inte hur du spelade där. Men såklart trist om du alltid blir ondförklarad :(
Men nu måste rimligen någon vara ond här och jag går mest efter uteslutningsmetoden och då är det du och Ceta :)
 
Ja, det är ett sätt att spela, det är så jag brukar spela. Fick kritik för samma sak i de två tidigare lekarna också och misstänkt för det, utan att vara ond. Nu känns det lite som att du hakat på cirkus misstankar mot mig och greppar allt du kan för att få ut mig. Speciellt att du fortsätter ta upp min röst dag 1 gör att jag börjar få väldigt svårt att se dig som god.
Det här reagerar jag på, @karamelldrottningen är frågvis och gräver och då placerar du henne som misstänkt ond, det känns lite som en hämnd. De flesta misstänker ju dig Hedin, är de onda för det?

Det känns lite som du vill vända skuta och misstänka de som hållits för goda men inte helt säkert. Det är ju enda chansen för en ulv att klara sig nu, att få goda misstänkta.
 
Deltagare:
1. Ceta - trolig ulv
2. Glömmerallt Död ledarvarg
3. hemlig - lika hemlig som sitt nick
4. Artline - åt det godare hållet
5. Hedinn - trolig ulv
6. cirkus - trolig god
7. LenaH - vetefan
8. qitis - god avliden
9. Lobelia - trolig god
10. Pegasus63 - god dödad
11. Blacksmithfarm - god ur leken
12. Elo - vet ej
13. Karamelldrottningen - jag själv.
 
Det här reagerar jag på, @karamelldrottningen är frågvis och gräver och då placerar du henne som misstänkt ond, det känns lite som en hämnd. De flesta misstänker ju dig Hedin, är de onda för det?

Det känns lite som du vill vända skuta och misstänka de som hållits för goda men inte helt säkert. Det är ju enda chansen för en ulv att klara sig nu, att få goda misstänkta.
Nej, inte för att hon frågar och misstänker mig, utan för att hon verkar ha hakat upp sig på min röst DL1. Det är ingen annan som misstänker mig pga den rösten, vad jag sett. Qitis gjorde samma sak förrförra leken, misstänkte mig för en röst i DL1 långt senare, och då var qitis god.

Precis som du skriver, de flesta misstänker mig. Jag tycker inte att jag misstänker alla dem? Jag misstänker inte någon för att den misstänker mig, men misstänker man någon på en extremt svag grund så reagerar jag såklart, även om det inte är mot mig (dock är ju de misstankarna ”lättare” att kritisera, så att säga).

Vilka som hållits som goda menar du att jag försöker rikta misstankar mot nu?
 
Fantastiskt skönt att vi inte bara fick ut en ond vid lynchen utan även att ängeln lyckades säkra upp det tilltänkta käket än en gång.

Cirkus teoriar tydligt och jag kan hålla med om en hel del hon säger. Jag tänker också att om hon tänker att någon är god eller ond så har hon bra och underbyggda resonemang för detta.

Hedinn och Hemlig röst på mig blir lite intressant i skuggan av glömmetallts röst (och även när denna röst lades). Tycker också att visst teoriande från båda var varit bra men annat verkar vara lite mer att föröka sprida misstankar runt alla. Vilket i sig kan vara väldigt ulvigt. Det säger ju då också en del om hur de röstat tidigare, och om de är onda, så säger det en hel del om dem de röstat på.

Artline har jag tidigare varit väldigt ambivalent kring. Men nu verkar hon teoria väldigt likt cirkus så ni blir jag osäker men mot det gods hållet?

LenaH. Um. Ingen aning? Kanske ond? Kanske god?

Lobelia. Jag är ganska osäker på Ls roll också. Jag vet inte riktigt varför jag är så övertygad om att hon är ond men det är jag. Men kanske inte?

Karamelldrottningen. Missade gårdagen men det är sånt som händer. Har idag varit betydligt aktivare och lirare eventuellt lite mer åt det goda än onda hållet men inte helt 100....

Ceta. Kan vara nybörjare. Eller ond. Eller, ja, både ock naturligtvis. Speciellt om man ser utifrån röstraden hon lagt.
 
Jag har lite annat för mig under eftermiddagen och kvällen, och lär oavsett inte orka sitta och förklara mig förgäves en lek till, så rösta ut mig ni, så kanske det klarnar lite.

Enligt tidigare teori:
Du har en klar poäng här, även om jag har svårt att se varför en ulv skulle hålla sina kollegor som goda, blir ju lite väl genomskinligt. En, möjligtvis, men knappast alla, om vi nu förutsätter att det är tre ulvar.

Köper dock Ceta som ulv, hon verkar överlag lite för trygg i sina egna teorier, något jag skulle vilja påstå är ovanligt bland nybörjare. Exempelvis misstänker hon ju cirkus i ett läge där majoriteten håller henne som troligt god, en som är med sin första lek som god brukar väl gärna hitta goda att "luta sig mot", snarare kanske lite för lätt. Så jag blir lite misstänksam mot att hon går emot övriga där.
Hedinn röstar på Ceta
 
Hänger inte riktigt med @cirkus , varför håller du Lobelia mer som ulv än ängel nu?

Hon kan vara antingen det ena eller det andra. Jag tror nog mer på god än ond faktiskt - särskilt med avseende på GAs förstaröst på henne the other day samt att hon fick många röster i den lynchen. Däremot så måste det ju in en till i lyan om du inte är ulv, vilket jag fortsatt är osäker på.
 
Jag har lite annat för mig under eftermiddagen och kvällen, och lär oavsett inte orka sitta och förklara mig förgäves en lek till, så rösta ut mig ni, så kanske det klarnar lite.

Enligt tidigare teori:

Hedinn röstar på Ceta
Jag tycker ju sällan man får hjälp att teoria om man är i lyan. Det är ju oftast var och en för sig själv ändå, utom vid käket.
 
Hon kan vara antingen det ena eller det andra. Jag tror nog mer på god än ond faktiskt - särskilt med avseende på GAs förstaröst på henne the other day samt att hon fick många röster i den lynchen. Däremot så måste det ju in en till i lyan om du inte är ulv, vilket jag fortsatt är osäker på.
Ok. Har skrivit lite i min konversation där jag fått min roll, ska skriva rent det och lägga ut mina tankar igen. Men det får bli efter middagen här hemma, så om nån/några timmar först.
 
Lobelia. Jag är ganska osäker på Ls roll också. Jag vet inte riktigt varför jag är så övertygad om att hon är ond men det är jag. Men kanske inte?
Jag har frågat dig tidigare och minns inte att jag fått för svar, vad har du för grund? Något måste du väl ändå bygga känslan på? Det är lite svårt att förklara och bemöta om du bara ställer dig och pekar "du är ond".
 
Jag tycker ju sällan man får hjälp att teoria om man är i lyan. Det är ju oftast var och en för sig själv ändå, utom vid käket.
Vad tänker du om Ceta då?

Jag tror ju inte nödvändigtvis hon får hjälp, men sitter man på facit blir man ju såklart mindre förvirrad.
 
DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
Käk misslyckas

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:06 hemlig röstar på cirkus
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.33 Ceta röstar därför på Blacksmithfarm
20.33 qitis röstar på LenaH
20.56 Karamelldrottningen röstar på cirkus
21.12 cirkus ändrar till Artline
21.13 LenaH röstar på qitis
21.14 Elo röstar på Lobelia
21.15 Lobelia röstar på Q
21.17 qitis ändrar till Artline
21.19 Artline röstar på Qitis
21.25 Cirkus krånglar och ändrar till Lobelia
21.26 Hedinn röstar på Lobelia
för sen LenaH ändrar röst till karamelldrottningen

Qitis - bybo
Käk Bsf bybo

Dl 3 kl 21.30

17:03 hemlig röstar på Elo
19.15 Ceta röstar på LenaH
19.24 cirkus röstar på glömmerallt
Artline röstar på glömmerallt
LenaH röstar på glömmerallt
Glömmerallt
röstar på Elo
Elo röstar på glömmerallt
Lobelia röstar på glömmerallt
Hedinn röstar på Elo

karamelldrottningen missar att rösta

Glömmerallt ledarvargen
Käk misslyckas
 
@cirkus s - Efter den galan lynchen så verkar Cirkus än mer vettig även om jag inte håller med om allt. Hon teoriar och gräver och visar tydligt vad hon tycker

@Hedinn - Möjligen bybo men jag börjar luta åt ond, jag hakar up mig en del på att hon började misstänka Karamellen utifrån att hon villle klargöra saker och är frågvis. Det känns nästan som en hämnd där. Jag kanske överreagerar. Hon har också röstat sist varje DL, det känns ulvigt att se vad de andra gör och sen lägga en betydelse lös röst. Utom i DL2 då lade hon upp mig för lynch men oklart om hon sett 3:e rösten. Det skummaste är de sena rösterna dock.

@hemlig - Hemlig är jag osäker på, det skaver att hon röstade på pega som jag aviserade att troligen skulle göra. Än mer suspekt är DL 2 rösten. Om hon vore god så borde hon i vart fall funderat över om cirkus var ett bra val att rösta på tidig. Ingen följde och flera började hålla cirkus som god. Hemlig gick även sin egen väg i DL3 och valde Elo. Jag är osäker på Elos roll och att inte följa de som många anser goda kan både ses som ont och gott men lite skaver det allt


@Artline - Artline teoriar väl som hon brukar som god och dessutom verkar vi ha mycket lika syn på leken så här är tror jag vi ha en god.

@LenaH - LenaH framstår som allt mer skum, hon velade fasligt i DL2 och då tänkte jag att hon kanske inte skulle göra det som ond.


@Elo - Jag tycker personligen att elo är skitskum, röstar som en ond och teoriar som en nybörjar ond med att inte ha koll på de som anses säkert goda. Åh andra sidan så talar just detta också för en god Elo som mest bara gissat fel och försöker tänka själv utan stöd från lyan.

@karamelldrottningen Missade gårdagens röst, jag tror @karamelldrottningen mest baserar jag det på den egentligen skumma 4:e rösten i DL1. Jag är ganska säker på att hon hade sina skäl här. Det lutar starkt mot att hon är god.

Ceta är för mig ungefär som Elo nybörjare som inte riktigt antingen greppat vem de "medgoda" kan vara och därmed misstänker lite hejvilt eller så är hon i lyan och avslöjar att hon har god koll.
 
Jag har frågat dig tidigare och minns inte att jag fått för svar, vad har du för grund? Något måste du väl ändå bygga känslan på? Det är lite svårt att förklara och bemöta om du bara ställer dig och pekar "du är ond".

Det är ju därför jag skriver att jag inte har nån egentligt grund. Min 'känsla' vill att du ska vara ond , typ. Därför försöker jag nyansera och faktiskt inte bara "muähahah, du är ond"
 
Karamelldrottningen: jag tror inte att hon som ond hade lagt en fjärderöst på pega. Jag tycker även att karamell teoriat vettigt idag.

cirkus : jag tycker att hennes velighet kring andra lynchen tyder på att hon är god och hon har sedan dess haft vettiga tankar.

hemlig: Jag tror att hon hade röstat på Lobelia i andra dl om hon hade varit ond. Inläggen mellan dag och natt dl kändes som en desperat god som inte vill lynchas.

Elo: igår när GA röstade så hade både Elo och Lena var sin röst på sig. Så jag tror inte GA hade röstat på Elo om Elo hade varit ulv. GA är såpass rutinerad att hon hade kunnat vända det åt någon annan. Dvs. Jag tror Elo är god.

Lobelia: jag är mer osäker på henne idag men det känns verkligen som vi tänker väldigt lika. Vore hon ulv så förtjänar hon att vinna. Men jag tror att hon är god om inget oväntat händer.


Då tror jag alltså att de tre som blir kvar är ulvar.

Jag tror att Ceta alibiröstade på Lena igår. Ingen annan direkt misstänkte Lena då. Jag tror också att GA röstade på en ulv i första dl (hedinn)
 
Det är ju därför jag skriver att jag inte har nån egentligt grund. Min 'känsla' vill att du ska vara ond , typ. Därför försöker jag nyansera och faktiskt inte bara "muähahah, du är ond"
Fast det blir just "muähahah, du är ond" när du inte har något alls att hänga upp det på. Du kanske ska fundera på varför du anser mig vara ond.
 
Fast det blir just "muähahah, du är ond" när du inte har något alls att hänga upp det på. Du kanske ska fundera på varför du anser mig vara ond.
Precis det är ju det jag säger. Min hjärna vill att du ska vara ond.

Jag försöker resonera kring det. Och avskriver dig inte direkt som ond (längre).
 
Sorry för låg aktivitet idag. Mår inte så bra, så har inte prioriterat att teoretisera idag.

Kommer göra mitt bästa att läsa allas teorier och försöka gå på den som makes most sence så att säga. Måste hitta vilka som är sannolikast är goda, för jag förstår på alla ifrågasättanden jag fått under dagen att jag kan ha varit ute på fel spår tidigare...
 
Jag tror att jag kan rösta nu och eftersom jag tror att Hedinn och Ceta är i lyan tillsammans och Hedinn redan har lagt en röst på just Ceta tänker jag att då röstar jag på Hedinn. Framförallt så tror jag att GA la sin röst i DL1 på den enda ulven som fick en röst - för att visa upp sig helt enkelt. Hennes röst på Lobelia i DL2 talar inte heller till hennes fördel (om nu Loblia är god men jag väljer att fortsätta tro det)

cirkus röstar på Hedinn

det värsta scenariot nu är att Artline är ulv och bara lurar skiten av oss och sitter i lyan och skrattar sig harmynt tillsammans med hemlig och nån mer som i så fall kan vara precis vem som helst
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 229
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 030
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 792
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp