Bukefalos 28 år!

Tror som sagt att ulvarna trodde Q var varg och att de försökte rädda henne. Så jag tror alltså på Lena.

Givetvis kan vi ha blivit lurade av Lobelia men jag tycker hon har teoriat vettigt.

Varför trodde dom det?
Jag fattar inte den teorin mest för att jag är så inne i mitt tänk
 
Jag vet inte. För att Q var skum.

De får bekräfta efter leken om min teori stämmer. Men Hedinn och Lena försökte rädda Q

Ja hon var skum fast jag har ju min tanke om att hon låtsades vara ängeln som följde den hon trodde var siare (mig) sen när jag ändrade så fattade hon att jag i alla fall inte hade siat LenaH som ond. Fast jag har antagligen jättefel. Tror du inte att dom redan hade fattat att GA var ledarvargen? Jag tänker på hennes röst på Hedinn i DL1. En sa är ju säker och det är att GA i allafall inte visste Lobelias roll - hon visste ond/god men rollen är ju tveksamt. Jag tycker i allafall at den rösten pekar på en god Lobelia och mkt riktigt hon fick ju följare
 
Ja hon var skum fast jag har ju min tanke om att hon låtsades vara ängeln som följde den hon trodde var siare (mig) sen när jag ändrade så fattade hon att jag i alla fall inte hade siat LenaH som ond. Fast jag har antagligen jättefel. Tror du inte att dom redan hade fattat att GA var ledarvargen? Jag tänker på hennes röst på Hedinn i DL1. En sa är ju säker och det är att GA i allafall inte visste Lobelias roll - hon visste ond/god men rollen är ju tveksamt. Jag tycker i allafall at den rösten pekar på en god Lobelia och mkt riktigt hon fick ju följare
Oavsett så tror jag ändå på Lena som tredje ulven.

Hemlig kändes som en desperat god så jag tror inte att hon är ulv.

Lobelia tror jag har en annan roll om man ska se på hennes teorier. Jag tror inte Lena har den rollen.


Elo känns mest som en nybörjar god som kämpar med att teoria och sätta ord på det hon tänker och jag tror inte att GA hade röstat på henne om Elo varit ulv.


Karamelldrottningen tycker jag har kommit igång nu idag och teoriar på bra sätt.
 
Oavsett så tror jag ändå på Lena som tredje ulven.

Hemlig kändes som en desperat god så jag tror inte att hon är ulv.

Lobelia tror jag har en annan roll om man ska se på hennes teorier. Jag tror inte Lena har den rollen.


Elo känns mest som en nybörjar god som kämpar med att teoria och sätta ord på det hon tänker och jag tror inte att GA hade röstat på henne om Elo varit ulv.


Karamelldrottningen tycker jag har kommit igång nu idag och teoriar på bra sätt.

Frågan är ju varför hon inte bytte röst till Lobelia då?

I så fall hade ju Q suttit ganska säker, beroende på på om de hade förhäxat en bybo eller valt siaren (eller inget alls). Å andra sidan kan de ju inte veta vem byborna skulle röstat på eller vem av byborna som ev fick sin röst inte räknad.
 
Frågan är ju varför hon inte bytte röst till Lobelia då?

I så fall hade ju Q suttit ganska säker, beroende på på om de hade förhäxat en bybo eller valt siaren (eller inget alls). Å andra sidan kan de ju inte veta vem byborna skulle röstat på eller vem av byborna som ev fick sin röst inte räknad.
Hon hade blivit misstänkt direkt om hon bytt till Lobelia. Nu klarade hon sig utan misstankar tills idag.

Så det var ett smart drag.
 
Kanske är död imorgon så går igenom några redan nu.
LenaH har haft tidsbrist, varit stundtals förvirrad och det behöver inte säga så mycket om vilken roll hon har.
Ett tag kände jag jo det måste nog vara en ond Lena här ändå. Sedan kom inputs från andra att nej hon är åt godare hållet och så nu igen tvivel.
Så vem är denna LenaH?

från lekens början och framåt:


Jag hakar upp mig på det här med kompisar och tänker att Elo har en massa ulvkompisar.

Och så är det Elos andra lek... :angel:

LenaH röstar på Elo
Motiveringen :rofl:
Sanningen är helt enkelt att jag ju hade missat leken, hade jag vetat att den skulle dra igång så snart hade jag avstått då jag jobbar och har varit i stallet till nu både igår och idag.

Jag var inte beredd att hoppa på ett "drev" åt något annat håll och tog en enkel väg bara.
Det är det här ovan 👆 som mina misstankar började.
Alltså det känns helt absurt att komma hem och ha slängt i mig en burgare och ha fått två röster för att det kommit upp en lista där jag inte stod med och för att jag la en uddaröst i DL1 när det inte kommit några fler teorier än OT-teorier??

Nej, jag ville inte ta ställning för eller emot Pegasus, då jag inte riktigt fattade varför han fick så många röster och jag ville inte lägga en tredjeröst på @Lobelia eftersom hon åkt så tidigt i de två senaste lekarna.
Att då lägga en random andraröst bara för att kändes bara tramsigt.

Jag lägger gärna andra- eller tredjeröster i DL1 om det blir för stor spridning på rösterna för att det inte ska bli lottning men igår såg jag ingen poäng.

Och Lobelias lista, come on!
Tycker däremot att @qitis och @cirkus röster på mig är rätt märkliga och svagt underbyggda för hur motiverar de dem egentligen...?
Vid lekens slut får vi nog reda på mer ang rösterna. Från DL och framåt. Detta inlägg (ovan igen) visar mer på en god Lena.
Nä jag tycker nog @qitis är skummast hittills, för mig luktar det inställsam ulv som låtsas tro att @cirkus skulle ha siat mig och följer med när hon sitter på facit själv och det är ganska typiskt q att vara snabb att hitta ev sior och därför kan hon spela på det som ulv fast hon vet att det inte stämmer.

LenaH röstar på qitis
Röstar på qitis för att i sista minuten ändra sig till:
Men vafan @qitis hur spelar du egentligen?!
Du kan ju omöjligt vara ond när du spelar så här skumt??

Äh vafan, LenaH ändrar röst till karamelldrottningen för fjärderösten på pegasus och jag har fan ingen koll på röstlistan nu ändå! :arghh:

FÖR FUCKINGSEN!
Förklaringen:
Nä, jag blev bara så i gasen när jag insåg att q (antagligen) inte är ond, för då hade hon inte spelat så konstigt tror jag och du var den enda jag kunde komma på en motivering för eftersom jag inte riktigt hunnit läsa ikapp. Sorry.

Jag hann nog tänka att q hade en helt annan roll så det var tur att hon bara var bybo ändå. 🙂
Kan det vara så att LenaH vid denna tidpunkten faktiskt trodde att qitis var ledarvargen? Fick någon slags snilleblixt och ändrade sig. Visade sig vara fel så det blev ju rätt ändå om hon nu är ond, Lena alltså.

Sedan tänker man att men kan en ond LenaH ändra sig så här eller vad sker?!
Hon spelar bitvis så rörligt, intensivt eller knappt alls och det kanske är det som är så genialt!?
 
Jag är ledsen att jag inte varit delaktig idag men jag är helt slut efter att ha börjat jobba 06.00 och kommit hem nyss.

Har bara skummat leken idag och återkommer imorgon. 🙂
 
Alltså det gick upp ett Liljeholmens även för mig nyss och om jag då tittar på vilka som röstade på @Lobelia igår så avskriver jag @cirkus och @Elo pga vad cirkus skrivit under dagen och då är det @Hedinn och @glömmerallt kvar så om vi utgår från att minst en från lyan var med på att lyncha Lobelia igår så väljer jag att följa cirkus röst:

LenaH röstar på glömmerallt för att hon startade drevet mot Lobelia vilket jag tror var en intrikat chansning på att få ut Lobelia i lynch.

Här tycker jag LenaH resonerar vettigt. Kanske vettigaste inlägget från LenaH till och med!
 
Hon hade blivit misstänkt direkt om hon bytt till Lobelia. Nu klarade hon sig utan misstankar tills idag.

Så det var ett smart drag.
Mmm ja och då kanske inte Lobelia var allra viktigast att få ut för lyan. Eller så vågade hon inte röja sig utan hoppades på lotten eller att en ev förhäxning landat på en bybo som sen röstat på q (vilket de givetvis inte kunde veta innan om de använde den skillen)
 
Jag väljer att följa cirkus, jag tror Hedinn la upp goda Lobelia till lottning i DL2 och röstade på kollegan Elo i DL3 för då fanns det ingen risk att kollegan åkte.

Är dock inte helt säker på Elo men skulle kunna vara så.

Är det nån som har koll på om goda vinner om vi lynchar en ond ikväll?
Klart att inte goda vinner ikväll. Lite märkligt fråga kanske från någon som ändå spelat tidigare :laugh:
Högst troligt är det 4 ulvar totalt i leken (om inte LL gått bananas)
2 är nu borta 2 återstår 😎
 
Med tanke på att cirkus drog igång mot Hedinn ikväll så känns hon trygg att hålla som god.
Art tycker jag också har vettiga tankar.

Karamell placerar jag som ulv i nuläget. Har inte sett nåt som tyder på ärligt grävande tycker jag.
Vill hellre hålla Ceta som god då, men tycks vara ensam om det :confused:.

Klart att inte goda vinner ikväll. Lite märkligt fråga kanske från någon som ändå spelat tidigare :laugh:
Högst troligt är det 4 ulvar totalt i leken (om inte LL gått bananas)
2 är nu borta 2 återstår 😎
Jag har inte kollat på antal deltagare på ett tag och kan inte räkna enklaste matte utan panik, så nej ingen konstig fundering tycker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 423
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp