”Undan eller kull” eller ”Undan eller väck”?

Lyan

Trådstartare
Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att undan eller kull är mest logiskt för om du inte flyttar dig så åker du omkull. Undan och väck är ju ungefär ”flytta på dig” båda två så det blir kaka på kaka för mig.
Jag är bleking och han skåning om det spelar in
 
Jag och pojkvännen är inte överens 😅 Jag har bara hört undan eller kull tidigare och han har bara hört undan eller väck. Jag tycker att undan eller kull är mest logiskt för om du inte flyttar dig så åker du omkull. Undan och väck är ju ungefär ”flytta på dig” båda två så det blir kaka på kaka för mig.
Jag är bleking och han skåning om det spelar in
Jag har inte hört endera. Är det någon slags lek eller spel? :)
 
Undan eller ikull ska det va :D
Används flitigt här i min del av Småland
På jobbet är det en halvt skämtsam halvt allvarlig uppmaning att flytta sig illa kvickt för man har en tung pall med sig
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 111
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
937
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
939
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp