Bukefalos 28 år!

Undviker ni att handla från vissa företag?

Min förra sambo jobbade också på Menzies. Blev inga 6år där om vi säger så. Han slutade så fort han fick chansen. Han var helt knäckt.
Skulle heller aldrig någonsin resa med mitt djur om jag inte kan ha det uppe i flygplanet.
Ja jag fattar inte han stod ut så länge, men han va totalt knäckt och avtrubbat. Idag har han ett bra jobb som han trivs med och han har en sån glädje i livet. Dom arbetsvillkoren på det företaget är omänskliga.
 
Skulle aldrig beställa genom foodora osv. Sen är det de vanliga amazon, saltå, shein osv osv 😅 Handlar inte så mycket så det känns inte som någon större uppoffring.
 
Vill du utveckla? Jag bokar alltid via samlingsapp, vad är skillnaden? :o

Kan fö också sälla mig till skaran som inte handlar på wish, aliexpress, shein och dyl. Numera inte Saltå kvarn heller, fram till idag(!) har jag inte sett att någon annan har kruskakli men from nu är det Kungsörnens som gäller. Får ta en funderare på adlibris också..
Det kan ibland vara så att vissa resegarantier/avbokningsregler inte stämmer. De pressar priserna som gör att det blir ohållbart för hotell, men också för att då vet jag att all vinst och pengar faktiskt går till det företag jag köper tjänsten från.
 
Svårt när man inte har hela bilden av företaget eller produkt/ produktion.
Mycket fake som florerar eller dålig journalistik. Brukar hänga ihop för att få sälja mer upplagor och få uppmärksamhet.
Men köper helst direkt i butik och aldrig E handel från företag utanför Norden.
Ekologiskt behöver inte per automatik vara bättre än konventionellt odlat om man ser till helheten.
Svinn, plast, ökad bränsleförbrukning, lägre avkastning.
Jag kände personer som hänvisades dit av AF. De hade tråkiga saker att berätta...
 
Undviker vissa företag tex RyanAir, Apotea, Adlibris, Saltå. Vissa företag vill jag undvik, men har inget behov av att handla så det blir inget aktivt avståndstagande. Tex har jag aldrig haft behov av att handla från Amazon, Wish, Fodora.
 
Nej, jag är inte riktigt i den ekonomiska positionen att jag kan undvika allt som är billigt. Saltå kvarn väljer jag bort, men annars. Det finns många fler branscher än handel där anställda behandlas illa, men tyvärr är det inget man ser lika allvarligt på.
 
De är antivaxxers.
Hellre det än rester av bekämpningsmedel / importerat / etc.

Jag skiter i om min bonde röstar SD eller tror på kristaller eller är kristen. Så länge dom är snälla med folk och fä. Jag ska inte umgås med dom, bara köpa mat av. Ska man välja bort utefter det, och dessutom vill ha ekologiskt och någorlunda lokalt... Då finns det få alternativ kvar.

Och Urtekram och Kung Markatta är uppköpta av en jätte numera.
 
Hellre det än rester av bekämpningsmedel / importerat / etc.

Jag skiter i om min bonde röstar SD eller tror på kristaller eller är kristen. Så länge dom är snälla med folk och fä. Jag ska inte umgås med dom, bara köpa mat av. Ska man välja bort utefter det, och dessutom vill ha ekologiskt och någorlunda lokalt... Då finns det få alternativ kvar.

Och Urtekram och Kung Markatta är uppköpta av en jätte numera.
Ptja, de har ju haft mässlingsutbrott i Järna flera gånger och behandlat cancerpatienter med homeopatiska läkemedel. Det är liksom inte helt ofarliga grejer de håller på med.
 
Vad är det för fel med dom?

Biodynamisk odling verkar gulligt, spelar väl ingen roll om nån vill sjunga för sina blommor etc, så länge som växten eller djurer får ett fantastiskt liv / blir bra mat.

Eller har det vart nån skandal eller nåt?

Stiftelsen som äger Saltå kvarn drev BVC på Södermalm där de gav råd som gick emot barnhälsovårdens riktlinjer och vaccinationsgraden låg lägre än 50 %. De har också haft en klinik där de behandlat cancerpatienter med hokus-pokus (och fått lägga ner).

Inte jättegulligt…
 
Stiftelsen som äger Saltå kvarn drev BVC på Södermalm där de gav råd som gick emot barnhälsovårdens riktlinjer och vaccinationsgraden låg lägre än 50 %. De har också haft en klinik där de behandlat cancerpatienter med hokus-pokus (och fått lägga ner).

Inte jättegulligt…
Jag tror man får man bestämma sig för vad som är gulligt. Vissa bryr sig inte om stiftelsen men kanske om kemiska tillsatser som skadar folk. Andra tvärtom. Vissa alltihopa och mer därtill.
Och därifrån ta enskilda beslut.
 
Jag tror man får man bestämma sig för vad som är gulligt. Vissa bryr sig inte om stiftelsen men kanske om kemiska tillsatser som skadar folk. Andra tvärtom. Vissa alltihopa och mer därtill.
Och därifrån ta enskilda beslut.

Självklart är det så. Och jag har inte heller påstått att alla borde bojkotta Saltå kvarn. @skiesabove frågade varför jag undviker Saltå kvarn och jag svarade.

Fast just vad gäller gulligt så behöver man ju inte specifikt gilla biodynamisk odling för det. Räcker ju att vara likgiltig inför det.
 
Stiftelsen som äger Saltå kvarn drev BVC på Södermalm där de gav råd som gick emot barnhälsovårdens riktlinjer och vaccinationsgraden låg lägre än 50 %. De har också haft en klinik där de behandlat cancerpatienter med hokus-pokus (och fått lägga ner).

Inte jättegulligt…

Ja det var därför jag frågade om det var några skandaler. Vilket det du nämnde är, imå.
 
Nu blir jag ju lite intresserad av var folk handlar Istället? :) Jag kan inte föreställa mig shopping utan amazon numera. Har varken tid, råd eller möjlighet att åka in och handla möbler/husgeråd/inredningsprylar eller kläder i fysisk butik.
 
Nu blir jag ju lite intresserad av var folk handlar Istället? :) Jag kan inte föreställa mig shopping utan amazon numera. Har varken tid, råd eller möjlighet att åka in och handla möbler/husgeråd/inredningsprylar eller kläder i fysisk butik.
I fysiska butiker. Jag bor centralt och passerar två stora och ett mindre köpcentrum mellan min bostad och stallet.
Jag kan inte föreställa mig att jag någonsin skulle få någon form av behov att stödja amazon.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det fanns en tråd om att handla outdoors/camping och vad som var bäst där ur miljömässig synvinkel. Nu gäller det ”lite finare” kläder...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: 95johsv
·
Äldre Måste erkänna att jag dragit öronen åt mig när jag skulle anlita en firma, en av arbetstagarna är en av många internetförpestare som...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp