- Svar: 32
- Visningar: 3 504
Tre berusade killar tog sig in i en hästhage på Ulricehamnsbygdens ridklubb. De försökte rida en av hästarna, vilket de filmade och delade på Tiktok. Händelsen är polisanmäld.
Det är så folk gör numera. Ingen har väl missat äcklena som kissade i glassboxen respektive bajsade bakom glassboxen. Allt filmat och utlagt av dem själva.Förlåt men kan ju inte vara dom skarpaste knivarna i lådan på dessa killar, lägg ut det på tiktok![]()
Har jag missat även om jag har en kollega som bor i Kungälv. Fram för fler brottslingar som inte tänker så det är lätt att få fast domDet är så folk gör numera. Ingen har väl missat äcklena som kissade i glassboxen respektive bajsade bakom glassboxen. Allt filmat och utlagt av dem själva.
Vad menar du? Personerna sätter i princip dit sig själva eftersom det filmas och lägga ut. Perfekt.Fragan ar val vilka foljder det far for dem?
Ja, men vad blir straffet om det alls blir något?Vad menar du? Personerna sätter i princip dit sig själva eftersom det filmas och lägga ut. Perfekt.
Tänker egenmäktigt förfarande, djurplågeri eller ngt sånt? Någon jurist/advokat kan säkert svara bättre på detJa, men vad blir straffet om det alls blir något?
Beroende på hur gamla killarna är kan jag tänka mig. Är de tonåringar betvivlar jag att någonting särskilt händer, tyvärr.Tänker egenmäktigt förfarande, djurplågeri eller ngt sånt? Någon jurist/advokat kan säkert svara bättre på det![]()
Djurplågeri har jag mycket svårt att se att det skulle kunna vara för att man tjuvrider.Tänker egenmäktigt förfarande, djurplågeri eller ngt sånt? Någon jurist/advokat kan säkert svara bättre på det![]()
Det här är Sverige... kommer inte hända ett skit. Och OM det gör det så blir det knappt kännbart. Tyvärr.Tänker egenmäktigt förfarande, djurplågeri eller ngt sånt? Någon jurist/advokat kan säkert svara bättre på det![]()
Hästen blev halt så visst skulle det kunna falla under det beroende på vad dom har gjort. Jag har inte sett filmen.Djurplågeri har jag mycket svårt att se att det skulle kunna vara för att man tjuvrider.
Givetvis. 15 år är man straffmyndig, under blir väl socialtjänsten inkopplad. Svårt att straffa icke straffmyndiga personer.Beroende på hur gamla killarna är kan jag tänka mig. Är de tonåringar betvivlar jag att någonting särskilt händer, tyvärr.
Tråkigt du har den uppfattningen om rättsväsendet i Sverige. Det har inte jag.Det här är Sverige... kommer inte hända ett skit. Och OM det gör det så blir det knappt kännbart. Tyvärr.
Det krävs ganska så ordentligt för att man ska kunna bli fälld för djurplågeri.Hästen blev halt så visst skulle det kunna falla under det beroende på vad dom har gjort. Jag har inte sett filmen.
Det brukar faktiskt vara rätt tandlöst i sådana här situationer. Jag skulle gissa att man pratar med föräldrarna om fyllan och sedan lämnas det därhän.Tråkigt du har den uppfattningen om rättsväsendet i Sverige. Det har inte jag.
Ja, när det gäller olika typer av övergrepp på djur har jag det tyvärr.Tråkigt du har den uppfattningen om rättsväsendet i Sverige. Det har inte jag.
Då har vi upplevt olika situationerDet krävs ganska så ordentligt för att man ska kunna bli fälld för djurplågeri.
Socialtjänsten i min kommun blir alltid inblandad vid fylla under rätt ålder.Det brukar faktiskt vara rätt tandlöst i sådana här situationer. Jag skulle gissa att man pratar med föräldrarna om fyllan och sedan lämnas det därhän.
Är det äldre tonåringar pratar väl polisen med dem.