Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 866
Sv: Unghästtråd...

*kl*

Hur får man hästen att bli mer uppmärksam på en när man longerar Tibbe springer mest med huvudet utåt, men lyssnar ändå ganska bra på kommandona vad gångarts byte, och behöver bara sänka axlarna eller vad man ska säga för att få honom att komma in till mig, men vill endå inte att han springet och titta på fåglarna :p Vi ska även börja halter träna lite nu så hoppas att han ska kunna stå still utan att bli rastlös :p hoppas på kunna testa en sadel till honom i veckan oxå :D

19306933.jpg

19305071.jpg

19305070.jpg

Hoppar in med en kortsnuttfilm. Maken håller på att lära sig filmandets goda konst och här är en liten på grabbarna:D

men fasen jag törs ju inte! :(
Q&P challange är för snart.. men Sv. Paint Championatet kanske vore nåt? men nej fy. jag törs inte.
kan ingen annan ställa henne åt mig? jag kan träna henne och allt annat. behöver bara någon som tar över vid visningen :angel:

Men joooooooo! Till maj hinner ni lugnt! Speciellt om ni har möjlighet att komma uppåt och träna lite först. *övertygad*

Hmmm... Lotta fortfarande 132 över manken och 136-137 över rumpan...fast så var ju hovis här för en vecka sen...

I övrigt är lilla Lotta sketaduktig!
Idag smet hon ut ur hagen. :D
Var dock lätt att fånga efter några minuters prat utanför hagen. Coola tjejen bara stod där.
(Jag skulle ta in Lotta och hennes kompis och var klantig och öppnade de lägre trådarna innan jag satt på grimmorna, så Lotta helt enkelt sänkte huvet och gick ut.) :D :rofl:

Förra inlägget var ju kanske lite knapplån. Men jag borde kunna höra till här då jag har en quartervallack 05:a.

Tyvärr går han nu i sjukhage. Fick en knäledsinflammation för lite mer än en månad sen. Dessa fördömda leriga hagar... Längtar tills vi kan komma igång. Speciellt nu när den andra hästen jag har blev sparkad och nu ska ha boxvila i 6-8 veckor.

Innan dess hade vi kommit igång efter kastreringen (och penicilinchocken därefter). Skrit, trav och gallop utan problem.

Den här hästen har en makalös balans och det har han alltid haft.

Första gången jag hoppade upp på honom var en kväll då jag gick ut med grimma och grimskaft. Sen hoppade jag upp och vi red runt i hagen några minuter. Utan hjälp... Helt cool kille. Hade dock inte gjort det om jag inte hade litat på honom till 100%.

Nuförtiden ifrågasätter han dock lite mer och jag hade inte kunnat göra samma sak idag...

Har hört att det är bättre att tömköra hästen på volt då du får med hela kroppen i volten. Annars är det lätt att huvudet strävar utåt.

Funkade bra på min när han var ruskigt okoncentrerad. Det enda är att man får ytterliggare en lina att hålla koll på. ;)

Vilken fin bild! De har så fina ögon våra töser :love:
njae.. maj är ju sketasnart! Det törs jag inte! :crazy:
Men oktober tror jag att jag kanske törs. då har vi ju varit hos er och tränat också!

Lotta är inte dum, det märks tydligt! Chili är likadan fast hon verkar inte ha riktigt lika stora rävar bakom öronen som lotta ;)
Och hon är ungefär 2cm högre både fram och bak än vad Chili var i april 07. :)

wrangler
när skulle det passa med en halter/groomingträning?
vilken månad är det lugnast i tävlingsschemat?

Vilken fin bild! De har så fina ögon våra töser :love:
njae.. maj är ju sketasnart! Det törs jag inte! :crazy:
Men oktober tror jag att jag kanske törs. då har vi ju varit hos er och tränat också!

Lotta är inte dum, det märks tydligt! Chili är likadan fast hon verkar inte ha riktigt lika stora rävar bakom öronen som lotta
Och hon är ungefär 2cm högre både fram och bak än vad Chili var i april 07.

Men maj hinner du absolut till!
Eller så anställer du nån som visar åt dig. :D

Ja, storasyster Chili verkar lite lugnare än lillasyster. :)

:banana: OJ! Hela 2 cm! :banana:

:D

wrangler
när skulle det passa med en halter/groomingträning?
vilken månad är det lugnast i tävlingsschemat?

(Jag föreslår att vi försöker träffas INNAN maj-paint-showen...) :angel:

*puffar upp tråden*

Vill höra hur det går med träningen för er med friska hästar?

Ni som har sjuklingar hur går det för er?

Just nu gör vi inte så mkt då Lotta flyttat ut på lösdrift och som om hon gjort det måååånga gånger förr inte alls reagerat när hon fått på sig täcke för första gången...men på måndag fortsätter vi med tvätta-ben-med-svamp-träning. :D

Det går bra med mina bägge. Lilly har jag jobbat en del från marken och i fredags satt jag upp i ca 5 - 10 minuter. Kändes mycket bra så jag hoppas det håller nu...

Raketen gör jag ju inte så mycket med. Han köper allt hittills så jag låter honom mest vara bebis och leka med shettisen. Då och då går jag igenom sånt som är bra att kunna stå ut med som häst men Raketen bryr sig inte. Älskar allt man gör:D

jag ock min sjukling tar åt oss utav den här frågan och svarar snällt...
går bättre, ännu en vet har kollat på damen (i samma veva som annan kuse) och nu är det 1-2 veckor till med stödbandage natt/dag, om inte bättre då, in på klinik o u-ljuda o röntga...
håll tummarna med oss nu!

*håller en tumme*

Har hört att det ska vara otur att hålla båda tummarna så jag håller bara en. men den håller jag hårt! :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka