Unghästtråd...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 455
  • Visningar Visningar 101 867
Sv: Unghästtråd...

Nu har jag fixat bilderna från andra datorn så här kommer bilder på vad vi gjort senaste tiden(eller snarare inte gjort-badat. hon ser ut som det rullmongo hon är :angel::devil:) Snacka om att jag har haft "visa bilder abstinens", så nu kommer alla på en gång!
Här från skogspromenaden när det var så fint väder:love:
DSCF4796.jpg

DSCF4804.jpg

DSCF4813.jpg

fortsätter i nästa inlägg

Senast ändrad:

lösbus i ridhuset
DSCF4954.jpg

DSCF4969.jpg

DSCF5013.jpg

DSCF5032.jpg

och träns+bett träning
DSCF5074.jpg

DSCF5046.jpg

bonusbild för att hon är så fin!
DSCF4839.jpg

Senast ändrad:

Ja tänk när Lottapotta är så stor! :love:
Hon kommer att vara ännu biffigare tror jag! och ännu större!

Det känns så konstigt, för min lilla, lilla superflickiga häst har blivit värsta heta bruttan nu ju ;):D
Är bara ibland när hon blir lite osäker eller om hon vill ha gos som den där flickiga tösabiten kommer fram igen :D

ja jag älskar hennes blick! Dock är jag så kass på att fota så jag kan aldrig riktigt fånga den på bild. :(

Det känns så konstigt, för min lilla, lilla superflickiga häst har blivit värsta heta bruttan nu ju ;):D
Är bara ibland när hon blir lite osäker eller om hon vill ha gos som den där flickiga tösabiten kommer fram igen :D

:smirk::angel:

Vi får väl se vems linjer som dominerar skallen framöver..... ska bli intressant. :cool::)

er har jag väntat på! :D
vilka sköna bilder! speciellt bakuten! :rofl:

går det fortfarande bra med ali och den lilla ihop?

Ja, hehe, det blev lite fart på henne igår! :D
Jo, det går bra. Bättre nu än i början, men Roffsen är lika sur som vanligt (han är alltid sur) :p

Vad fin din lilla har blivit! :)

hehe. det är lugnt! men du måste ju hålla oss underättade här! ;)

okej. det låter som att ni har koll på läget nu då iaf (i den mån det går). men det där med hältor är ett jäkla sattyg alltså. kan ju hålla på och spöka hur länge som helst när man inte "får tag" i hältan. :cool:

haha! det måste han ha gillat! (eller de bägge förresten :D) En sån liten sötnöt! :love: (är så svag för blå ögon) men han var verkligen liten! Hur hög är den lille? ser ut att vara precis lagom höjd och vinterpäls för att slinka under staketet :devil:
Detta är en shettis utan det minsta rymningstankar:eek:...Har aldrig träffat på en sån trevlig krabat i minihingstformat. Liten är han...når inte upp till metersträcket men har inga exakta mått...ca 85-90 kanske...Raketen är lyrisk över sin kompis och virvelvinden är lyrisk över hagen...efter att ha gått i minihage utan sällskap i flera år har han kommit till himmelriket:D

Lilly är fortfarande ohalt, skorna åker väck i morgon och är hon inte sämre till helgen börjar jag tömköra då...:crazy:

Ja, jag saknar min lilla buse :cry: Sant det du säger, de har ju sånna enorma personligheter, de blir ju familjemedlemmar lixom...och inte säljer man sin mamma heller?? :crazy: Nä, det är svårt det där...
Njae, hon som köpte honom hade inte ridit western förut, men vem vet, hon stog ett stall där många red western i alla fall. Var en del western folk och tittade på honom också, men mycket lustigt folk finns det tyvärr. Och jag kan bara inte sälja en häst till någon som inte känns rätt.

Tack! Visst är ponnysar gudomliga! Jag är så svag för welshar :love: Blir inte lätt att sälja det fölet tror jag. Tanken var att hon skulle köras in så småningom, men hon har inte alls varit mogen för det. Sen köpte jag en vagn och sele till de stora hästarna, för ca 22.000:-, så nu blir det till att vänta ett tag om jag ska ha råd med samma utrustning till henne... Nä, visst kan jag sitta på henne, jag väger inte så mycket, värst är det med längden. Det var faktiskt jag själv som satt in henne när det var dax för det. Men nu är hon så tjock med sin fölis mage, så nu blir det bara promenader för lilla skruttan :)

Vi har lösdrift för hästarna, de verkar må så mycket bättre av det, de är inte alls särskilt roade när man vill ta in dem i stallet ;) Tycker att de fungerar bra i hagen som det är nu, väldigt lugnt och harmoniskt. De två äldsta uppfostrar de yngre superbra, men låter de ändå leka och så. Bacardi, Geiser och lill ponnyn leker riktigt mycket, men de andra tre har inte riktigt samma lust längre. Får hoppas bara att Geiser kan fortsätta att gå med dem även när han får börja betäcka.

:rofl: jaså, han är en surmupp? ;)
ska bli så spännande att följa er nu framigenom! och se på alla fina bilder du tar hur hon utvecklas! :)
vilken månad är hon född din lilla?

oj! är du säker på att han är en shettis? ;) har nog aldrig varit med om en sådan som inte tar varje tillfälle i akt att smita! :D

raketen och stora hagen är väl roligare än friheten helt enkelt! med sådan skillnad på hagstorlek mellan då och nu så är det väl rena rama friheten för virevelvinden förresten! ;)

är damen fortfarande ohalt? eller hur går det? har hon mycket överskottsenergi nu när hon ser grabbarna grus busa hela dagarna?

nej precis! det är verkligen skitsvårt! :( men vem vet? en vacker dag kanske han står i ditt stall igen?

jo hästfolk är oftast rätt lustiga :smirk: hatar verkligen att sälja häst då säkert 80% av folket som kommer och tittar är riktiga nötter! Frågar direkt vad ens "stista pris till ett bra hem" osv. USCH! säger jag bara!
Men då hon står i ett stall med mycket westernfolk så är det ju inte helt omöjligt att man får se han på lite w-tävlingar framigenom! westernridning har ju en förmåga att "smitta" av sig! :)

Ja welshar är fina! Speciellt de mindre varianterna! :love:
blir så glad av att höra när man väntar med moment för hästen ej varit mogen för det. tycker jag hör så ofta att "ja h*n ska köras in som tvååring och vara klar innan sommarbetet och så ska h*n .." etc etc. det är ju otroligt individuellt det där med när de blir klara för olika saker.

Har man tur kanske man hittar den perfekta lilla ryttaren till henne och så kan de lära varandra massor!
Jag red en B-ponny som var welsh/fjording/russ korsning jättemycket när jag var mindre. Red honom 4 dagar i veckan i 3 år ungefär och han lärde mig så otroligt mycket! inte en gång har tanken slagit mig att blir han till salu så köper jag tillbaka honom om jag så måste sälja bilen och allt! :D

vad skönt det låter med harmoni i flocken! är ju kanon med starka ledare som ändå inte har något behov av att hävda sig hela tiden utan låter de små leka ifred. får hoppas att geiser kan ehrm, tygla sina lustar sedan då :D

Chili har nu inofficiellt blivit stor häst!

inte i mkh då utan hon har vuxit i min gamla hästs benskydd! :banana:

och det var hon inte nöjd över idag på promenaden, men tjusigt steg fick hon allt i början! :D

Idag gick vi en liten sväng ner till asfaltsvägen med benskydd, sadel och hängande slängande stigbyglar. Brukar ha henne lös fast med grimman på och grimskaftet hängandes över halsen och så följer hon med så fint! Och så var det även idag. Hon är så söt när hon kommer på att stigbyglarna viftar längs sidorna och hon stannar och ska nosa på dem, och backar för att hon inte tycker att hon når dem ordentligt! :love::rofl:
Bilder kommer lite senare!

:rofl: jaså, han är en surmupp? ;)
ska bli så spännande att följa er nu framigenom! och se på alla fina bilder du tar hur hon utvecklas! :)
vilken månad är hon född din lilla?

Ja, han är en riktigt drake :devil: Han gjorde så att jag fick min överläppt spräckt i torsdags (fast jag som var klantig egentligen)... :p
Hon är född i mars, så snart fyller hon 1 år! :D

:rofl: :bow: :rofl:
Det vore kul att se en video om!

Lillasyster Lotta har fått fundera en hel del idag. :D
Hon är nu 105 cm i rygglängd, så nu börjar täckena jag köpte till henne i höstas att passa, så då ska de vänjas in. :D
Och gå ut på promenad verkar inte bli några större problem. :banana:

Vi invigde även den nya repgrimman, i skrikig rosa nyans så klart, som jag "råkade" få med mig från affären idag... :angel:

Senast ändrad:

haha! en drake! :D

vad hände?

Åh då är hon tidigare än min! (junibäbis) :D
Blir det morotstårta då?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min luciadag i "korthet"... 12.15 (skulle vara 12.05 och jag hade suttit i foajén sedan 11.55) stod chauffören och bultade på porten...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: Fille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur