Uppdatering ang misstänk testikeltumör och försäkring

hade du haft folksam hade du med andra ord fått pengar? kastrationen är ju medicinskt motiverad

Om man ska tro vad där står borde jag ha fått det ja. Nu kanske de har några luddiga bedömningsgrunder för vad som är 'medicinskt motiverat', men som jag tolkar det där så skulle jag fått pengar ja.

Och Sveland skulle jag inte fått pengar av ens med diagnosticerad cancer/tumör (!). Och Agria ligger mitt emellan som sagt..
 
Om det är försäkrade under 10.000 eller nått sånt i liv så behöver man inte besiktiga de innan. Gällde iaf för If när jag försäkrade upp min hund i liv för nått år sedan och jag tror att Folksam har samma.

Agria kräver besiktning på vuxen hund även om man inte har liv alls. Jag var tvungen att vetbesiktiga hanen (och fick en jävla reservation).

Hade blivit tvungen att besiktiga tiken (4½ år) också om hon inte redan stått i Agria (jag tog bara över försäkringen)
 
Jag bytte inte bolag utan höjde bara livvärdet. Jag fick bara höja till ett visst belopp och sen krävdes det en vet.bes.

Men att man kräver det för en vuxen hund som byter bolag känns ju logiskt för mig, det kan ju vara vad som helst för fel på de :crazy:
 
Man kan ju ta en biopsi och se vad det är
innan operationen, även om det vanligaste
är att kolla efter borttagning.
 
Man kan ju ta en biopsi och se vad det är
innan operationen, även om det vanligaste
är att kolla efter borttagning.

Man kan inte vara 100% säker på resultatet vid en biopsi. Tyvärr..

Det går att ta en biopsi, och det går att ta blodprov och kolla hormonnivåerna (om det är en hormonproducerande tumör får man en indikation då). Fast man kan tydligen ÄNDÅ missa vissa typer.

Och största mot biopsi, blodprov etc är ju att det inte går att vara helt säker, och hur det nu är så är ju NÅGOT onormalt. Så bort ska de. Och kostnaden för biopsi och blodprov etc blir ganska omfattande, att sen läggas på kastraktionen. Och om det inte är tumör/er så betalar ju inte Agria alls och då har jag ju fått hosta upp ÄNNU mer pengar.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 660
Senast: Sockertoppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp