Uppdatering av de 4 moderslösa kattungarna

Bailey98

Trådstartare
Hej! Nu skulla jag tippa på att ungarna är ca 8 veckor och här är liv o rörelse vill jag säga.
Kattsand o kattmat köps i parti o minut,det som går in ska ju också ut o jag plockar bajs hela tiden.
Detta är nåt av det jobbigaste jag gjort men också nåt av det roligaste och mest givande jag gjort.
Dom har ju haft snälla hankatter som tvättat, lekt o fostrat dom samt min 5 månaders kattunge som älskar dem. Nemo ( kortiscollien har hjälpt till också).
Jag har hittat hem till 2 av dem när de är stora nog, hade en som ville ha de andra 2 men min magkänsla sa nej så nu till frågan hur hittar man bra hem till dem. Alla ni som har gett bort eller sålt hur har ni gjort?
En av kattungarna o min 5månaders har funnit varandra o gör allt tillsammans är det elakt att skilja dem åt när det är dags?
2 av kattungarna vill gärna snutta på mig o jag har tillåtit det, har känt att dom kanske behöver det. Är det rätt tänkt eller ska jag inte tillåta det?
Tacksam för svar o ideer.
 
Sv: Uppdatering av de 4 moderslösa kattungarna

Fantastiskt härligt att läsa om er!

Det är ingen fara med att låta dem snutta lite nu när de fortfarande är så små.
Lite elakt känns det att separera de två kompisarna men det kanske ändras när de blir lite äldre så det inte blir ett problem.

Bilder! Du "måste" visa bilder :)
 
Sv: Uppdatering av de 4 moderslösa kattungarna

Är de elakt att sära på två katter som gillar varandra? Det tycker jag inte, men frågan är väl vad du vill och kan göra. Om du kan behålla kattungen och det skär i hjärtat bara att tänka på att separera dem gör det ju inget att du behåller den.;)

Hur får man sedan kattungar sålda? Ja, man annonserar och man annonserar inte ut dem i bortskänkesannonser för då drar man till sig suspekt folk. Vaccinera och veterinärbesiktiga kattungen och sätt ut en annons där du tar 800-1000 kr för den och glöm inte bilder.

Lapp i den lokala mataffären kan fortfarande funka. Se till att alla du känner vet att du har kattungar som söker bra hem. Sedan har man is i magen och panika aaaaaldrig. Det kan ta tid att hitta rätt hem, men att släppa kattungen till fel hem är etter värre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 138
Senast: Dopy
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 120
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp