Uppdatering av forumet 2.1

Jag planerar att genomföra en uppdatering av forumprogramvaran. Det innebär att det inte går att nå sidan under tiden.
Just nu är planerna att genomföra detta idag inom någon timme. Vi får se om det kanske ändras. :)
Ledsen om det ställer till det för någon. Det kan nog ta någon timme innan man kan nå sidan igen efter att uppdateringen startat, om inget går fel.

Till att börja med lär inte skillnaden vara så stor då jag planerar att inte slå på så mycket av den nya funktionaliteten till att börja med.
Lite små ändringar i utseendet och i editorn är nog det som kan märkas först.
En del små saker lär behöva fixas till efter uppdateringen, vissa saker kan behöva översättas.
 
Jag blir knäpp på att det står "xxx reagerade på din kommentar" istället för "xxx gillade din kommentar". Betyder det nya att det kommer finnas fler alternativ än just "gilla" framöver? (Fast ja, just nu står det "like" i själva inläggen...)

Sedan verkar det vara lite knas med smileys. Klickar jag på en smiley och det ser ut som om den ska användas, så blir det ändå en annan när jag sedan postar inlägget.
 
Jag blir knäpp på att det står "xxx reagerade på din kommentar" istället för "xxx gillade din kommentar". Betyder det nya att det kommer finnas fler alternativ än just "gilla" framöver? (Fast ja, just nu står det "like" i själva inläggen...)

Sedan verkar det vara lite knas med smileys. Klickar jag på en smiley och det ser ut som om den ska användas, så blir det ändå en annan när jag sedan postar inlägget.
Det kommer finnas möjlighet till fler reaktioner snart, är min tanke i alla fall.

Jag tror jag skrev det tidigare att det finns en känd bugg som just nu gör att vissa smileys görs om till emojis.
En variant just nu kan vara att använda emojis där det bör finnas ganska många nya att välja på numera.
 
Verkar fungera som en temporär lösning, men bör innebära att det inte går att använda snabbkoder för smilisar.
 
Vill påpeka något futtigt men en översättning saknas när man klickar på gilla på ett inlägg och det står tummen upp och You, när det ska stå Du.
Plus knappen man klickar på för att gilla något, det står på engelska där också :)
 
För övrigt så gillar jag rutan med nyligen använda smileys :up: jag använder ju vissa mera än andra, så det blir lättare tillgängligt!

Dock så gömmer skylten med "*emoji* inserted" stäng-knappen (i mobilen iallafall) när den dyker upp efter man valt en emoji, men det dröjer bara någon sekund innan den försvinner. Så egentligen är det väl något man kan leva med :p lite irriterande dock. Men samtidigt bra att den dyker upp när man klickar på dem eftersom rutan med smileys skymmer hela textrutan så att man vet att de har dykt upp i texten.
 
:up::cool::rofl:
Jag har provat en ändring i inställningarna, får se om det kan vara en lösning?
Tack :bow:
Får jag välja mellan den övre delen av bilden under och den nedre så väljer jag utan tvekan den övre alla dagar i veckan
26142
 
Tack :bow:
Får jag välja mellan den övre delen av bilden under och den nedre så väljer jag utan tvekan den övre alla dagar i veckan
Visa bifogad fil 26142
Just nu är det inställt så att det som visas i den undre delen är det som finns tillgängligt på den pryl du använder just nu för att surfa. Jag kan komma att ändra det framöver, men det verkar finnas lite problem med seghet för det just nu (bugg).
 
Vill påpeka något futtigt men en översättning saknas när man klickar på gilla på ett inlägg och det står tummen upp och You, när det ska stå Du.
Tar tacksamt emot tips sådant som behöver fixas. Nu bör just detta vara ordnat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp