Uppdatering av forumet 2.1

Jag planerar att genomföra en uppdatering av forumprogramvaran. Det innebär att det inte går att nå sidan under tiden.
Just nu är planerna att genomföra detta idag inom någon timme. Vi får se om det kanske ändras. :)
Ledsen om det ställer till det för någon. Det kan nog ta någon timme innan man kan nå sidan igen efter att uppdateringen startat, om inget går fel.

Till att börja med lär inte skillnaden vara så stor då jag planerar att inte slå på så mycket av den nya funktionaliteten till att börja med.
Lite små ändringar i utseendet och i editorn är nog det som kan märkas först.
En del små saker lär behöva fixas till efter uppdateringen, vissa saker kan behöva översättas.
 
Sant. Men det finns en viss skillnad i hur aktivt man uppmuntrar till/underlättar spridning, även om man alltid ska räkna med att det kan läsas.
Det är möjligen lite lättare att hitta nu men funktionen fanns där för ett år sedan, sedan försvann den tills nu.
Jag ser det som positivt om fler kan hitta hit från andra ställen via information om intressanta diskussioner. Jag tror dock att det som tidigare kommer användas väldigt sparsamt.
 
Jag har lagt till en möjlighet att använda google för sökning här på sidorna om den andra sökningen inte räcker till.
Även det är något som fanns tidigare och nu återkommit.
 
Menyn försvann inte förut heller utan man tryckte fram den och så låg den under 'verktygsraden'. Det nya är att den kommer fram som en utanpåliggande ruta som på många andra ställen tex fb (personligen tycker jag inte att det sättet tillför något positivt)
Nä, precis, du beskrev det bättre.
Jag gillar inte det nya.
 
Jag tror mig nu har hittat en lösning på originalproblemet med sökningen. Jag måste dock åter bygga om sökindexet, så det tar ett tag innan annat än äldre trådar dyker upp vid forumsökning. Googlesökningen bör ge bättre resultat under tiden.
 
Jag upplever att det är mycket rörigare med notiserna nu, efter uppdateringen. Det ser ut som notiserna är lästa, fastän dom inte är det, om jag är i samma tråd som notiserna gäller. Så har det inte sett ut tidigare utan alla nya notiser har varit markerade/highlightade tills jag laddat om sidan eller uppmärksammat notiserna på något sätt :)
 
Någon annan som sett detta?

Jag har kanske hittat ett tilläggsprogram som kan fixa till lite små förbättringar på det området. Även runt varningar och rapporter kanske (men det är nog sådant som i första hand gagnar moderatorerna).
 
Senast ändrad:
Det står like igen, men det har du kanske koll på?

Lite tokigt att man måste klicka fram och tillbaka för att sätta in emojies. Det där även lång tid att ladda dem.:crazy:
Jag har skrivit lite om det innan. Kan man inte använda de vanliga emojis som finns på mobilen?
 
Och vi stofiler som inte är på mobilen utan på en gammal vanlig dator? :(
Vi får lattja med det som står tillbuds.
26224
26224
 
Testar...

😭

För mig innebär mobilens smilies fler klick än Bukes smilies i menyn. :meh: Bukes tar dock längre tid att ta fram. Vilket ju egentligen är bra i en uppstressad värld.
 
Och vi stofiler som inte är på mobilen utan på en gammal vanlig dator? :(
Nu vet jag inte om det är ni eller jag som inte förstår.
Den här förändringen är gjord så att det skall finnas lättare tillgång till emojis på datorn, de finns även på mobiler, men där har de varit och är tillgängliga på annat sätt också sedan tidigare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
797
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 412
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 174
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp