Uppdatering av forumet 2.1

Jag planerar att genomföra en uppdatering av forumprogramvaran. Det innebär att det inte går att nå sidan under tiden.
Just nu är planerna att genomföra detta idag inom någon timme. Vi får se om det kanske ändras. :)
Ledsen om det ställer till det för någon. Det kan nog ta någon timme innan man kan nå sidan igen efter att uppdateringen startat, om inget går fel.

Till att börja med lär inte skillnaden vara så stor då jag planerar att inte slå på så mycket av den nya funktionaliteten till att börja med.
Lite små ändringar i utseendet och i editorn är nog det som kan märkas först.
En del små saker lär behöva fixas till efter uppdateringen, vissa saker kan behöva översättas.
 
Nu vet jag inte om det är ni eller jag som inte förstår.
Den här förändringen är gjord så att det skall finnas lättare tillgång till emojis på datorn, de finns även på mobiler, men där har de varit och är tillgängliga på annat sätt också sedan tidigare.
Det var den gamla stofilen som inte fattade :o:D Dock är dom sega som kola att få fram.
 
Vad är tanken med det? Spontant tänker jag att jag är jag högst ointresserad av att inlägg jag skriver här ska hamna på Facebook eller andra sociala medier. Folk skriver ju emellanåt känsliga saker och det finns på tok för många som delar och sprider på Facebook utan att tänka efter före... Så jag skulle gärna vilja höra tanken och syftet med den funktionen, för jag har svårt att se det positiva.
Precis. Det finns en anledning till att vi hänger här och INTE på facebook.
Ta ett inlägg, vilket som helst, helt ur sammanhanget skapa en ny tråd på facebook utan personens vetskap och BANG allt spårar ut fullständigt.
 
Smileysarna hamnar INTE där markören är, istället hamnar de i slutet av inlägget :cautious: Väldigt störigt om man kommer på att man vill lägga till en smiley nånstans i texten, flyttar markören dit och klickar fram den numera relativt sega smileylistan.
 
Smileysarna hamnar INTE där markören är, istället hamnar de i slutet av inlägget :cautious: Väldigt störigt om man kommer på att man vill lägga till en smiley nånstans i texten, flyttar markören dit och klickar fram den numera relativt sega smileylistan.
För mig gör de det.
 
Jag vill inte klaga men det skulle vara bra om notiserna vart lite tydligare som förut. Nu är det lätt att missa om någon har citerat. Förr kunde man skrolla lite snabbt men nu måste jag läsa hela raderna så jag inte missar citerat bland alla reagerat.
De citerade får gärna vara tydligare, kanske inannan färg?
 
Jag har precis installerat ett tilläggsprogram som skall ordna med lite bättre funktionalitet runt notiserna, jag jobbar med lite översättningar och inställningar.
Förhoppningsvis fungerar det som skall och blir något vi kan behålla.
 
En ny funktionalitet är att notiser nu grupperas. Ex.vis samlas flera reaktioner på samma inlägg ihop, vilket förhoppningsvis leder till bättre ordning och att man inte missar notiser.
Man kan även markera en notis som oläst.
 
26259

Såhär ser det ut för mig när jag trycker på notiser direkt när jag går in på buke (på mobilen). Varje gång.
Trycker igen och då fungerar det.
 
Någon annan som har liknande problem? Annars kanske en rensning av webbläsarcachen hjälpa.
 
En ny funktionalitet är att notiser nu grupperas. Ex.vis samlas flera reaktioner på samma inlägg ihop, vilket förhoppningsvis leder till bättre ordning och att man inte missar notiser.
Man kan även markera en notis som oläst.
Jag hade fått två "likes" på ett inlägg sedan igår kväll och har fått två olika notiser och inte en samlad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp