Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en riktig dumhet idag. Råkade lägga braständaren på täljstenskaminen efter att jag tänt en brasa. När det blivit tillräckligt varmt exploderade den med en smäll.

Hunden vaknade plötsligt men inte paniskt. Hon hoppar ner från soffan och lägger sig på golvet, lite längre från smällen och kollar när matte städar upp. Sedan ligger hon kvar där, tittar på mig. Ser lugn ut men slappnar inte riktigt av. Hon är lite miljökänslig och har reagerat på skott så jag tänker att hon fortfarande är rädd, kommer aldrig våga ligga i soffan mer osv.
Då sätter hunden sig upp och tittar ännu mer menande på mig. Då fattar jag. Det är nästan matdags och då kan man ju inte somna om... :p

Nu sover hon lugnt i soffan igen.
 
Gjorde en riktig dumhet idag. Råkade lägga braständaren på täljstenskaminen efter att jag tänt en brasa. När det blivit tillräckligt varmt exploderade den med en smäll.

Hunden vaknade plötsligt men inte paniskt. Hon hoppar ner från soffan och lägger sig på golvet, lite längre från smällen och kollar när matte städar upp. Sedan ligger hon kvar där, tittar på mig. Ser lugn ut men slappnar inte riktigt av. Hon är lite miljökänslig och har reagerat på skott så jag tänker att hon fortfarande är rädd, kommer aldrig våga ligga i soffan mer osv.
Då sätter hunden sig upp och tittar ännu mer menande på mig. Då fattar jag. Det är nästan matdags och då kan man ju inte somna om... :p

Nu sover hon lugnt i soffan igen.
Smällde det högt? Jag lade en gång en tändare (typ cigarettändare) på en kamin. Det gör jag inte om. Jag trodde på riktigt att det var folk som sköt ute på gården
:cautious:.

Vad skönt att hunden mest var matsugen! 😊
 
Smällde det högt? Jag lade en gång en tändare (typ cigarettändare) på en kamin. Det gör jag inte om. Jag trodde på riktigt att det var folk som sköt ute på gården
:cautious:.

Vad skönt att hunden mest var matsugen! 😊
Ganska högt men inte lika skarpt som ett skott. Tror det var ganska lite kvar i den, hade nog kunnat smälla mer.
 
Den här lilla hunden alltså! :love: Igår när jag och en bekant skulle träna med hundarna fick Izzy följa med och sitta och titta på med de andra hundarna. Hon lyckades få valla två gånger trots att hon inte skulle valla något, hon är ju på tok för ung, inte ens 4 månader ju. Jag trodde inte hon vågade springa så långt till fåren så kopplade inte henne direkt men hon drog som en avlöning och kom snällt med fåren till oss. När fåren sedan försökte springa förbi oss, sprang hon runt och stoppade dem!
💖
Hon tyckte nog att vi gjorde ett dåligt jobb! 😅

När vi tränat klart fick hundarna springa runt och leka och rätt snart var Izzy borta, gissa vart hon var, jo så klart bland fåren.
🙈
Hon höll dem mot grinden och såg mkt nöjd ut med sig själv! Det är tur att fåren är installade nu, annars hade hon nog aldrig kunnat vara lös på gården! Jag längtar redan till våren när hon kommer vara tillräckligt gammal för att börja träna! Hon är ju så ung men hon ser ut att ha väldigt mkt bra saker naturligt från det lilla hon varit runt fåren. :heart
256766337_4819383894778477_5754928792967852446_n.jpg
 
🙄 Bytte till pondus NGL av någon dum tanke att jag ville ge mer energi, Ville som typ brukar inhalera 3xp matvägrar, men det är inget fel på honom. Torrfoder gick fint, 3xp går fint men NGL är icke ätbart. Fattar noll och känner mig sur över att jag står med en hel låda mat som han vägrar att äta.
 
🙄 Bytte till pondus NGL av någon dum tanke att jag ville ge mer energi, Ville som typ brukar inhalera 3xp matvägrar, men det är inget fel på honom. Torrfoder gick fint, 3xp går fint men NGL är icke ätbart. Fattar noll och känner mig sur över att jag står med en hel låda mat som han vägrar att äta.
Kan du inte sälja till nån jaktkompis?
 
🙄 Bytte till pondus NGL av någon dum tanke att jag ville ge mer energi, Ville som typ brukar inhalera 3xp matvägrar, men det är inget fel på honom. Torrfoder gick fint, 3xp går fint men NGL är icke ätbart. Fattar noll och känner mig sur över att jag står med en hel låda mat som han vägrar att äta.
Men Ville då :D Kanske finns någon på FB market som kan tänkas köpa?
 
Kan du inte sälja till nån jaktkompis?

Men Ville då :D Kanske finns någon på FB market som kan tänkas köpa?
Ja jag ska slänga ut det på säljes, men tror jag väntar till helgen så att det blir enkelt med överlämning. Jag är lite ensam om att köra färskfoder, några kör visserligen på eget kött men de skulle aldrig ge färskfoder. De andra kör torr foder för så har man alltid gjort. :meh:

Men helt paff att hunden som inte bangar för att äta något vägrar ett färsk foder, trodde inte ens att han hann märka någon smak/eller lukt när han äter. ;)
 
Igår var det en person som skrev till mig för att hon är intresserad av saluki. Jag tyckte mig känna igen namnet, men kunde inte riktigt förstå varför. När vi chattat lite så kom vi på att vi gått i samma klass i gymnasiet! Och, jo, självklart minns jag hennes dåvarande hund och även namnet på den :angel:
 
På gårdagens promenad mötte jag en liten tant med en japansk spets och en australisk terrier lös. Sen ade hon FYRA stora hundar I flexikoppel också :banghead: tack och lov så lyssnade Banksy och följde mig, han bara skällde. Det kändes som att det hade kunnat gå illa för tanten...
 
Ja jag ska slänga ut det på säljes, men tror jag väntar till helgen så att det blir enkelt med överlämning. Jag är lite ensam om att köra färskfoder, några kör visserligen på eget kött men de skulle aldrig ge färskfoder. De andra kör torr foder för så har man alltid gjort. :meh:

Men helt paff att hunden som inte bangar för att äta något vägrar ett färsk foder, trodde inte ens att han hann märka någon smak/eller lukt när han äter. ;)
Jag hade blivit lika förvånad om Ata ratat mat, som du skriver - trodde inte ens att de märkte vad de inhalerade :D
 
Ja vi kan ju konstatera att Emiron inte ska äta Lukullus foder framöver iaf inte Charolaise & Trout... maken till att vara gasig i magen har jag aldrig varit med om. Han är inte dålig i magen, avföringen är normal men han fiser så satans mycket och man hör hans mage knorra från andra sidan rummet, och då har jag ändå bara blandat i 1/3-1/2 av givande i hans vanliga foder.
 
Jag var på vift hela förmiddagen och studsade hemma innan jag for till ett sammanträe. Tog med Torsten för att han inte skulle få så lång ensamtid.

Han charmade styrelsen. :D
När det knäppte i elementen i kapprummet sprang han dit och skällde. Jag bannade honom men fick skäll tillbaka av de äldre gubbarna som påpekade att om det knäpper så måste man få skälla ut elementen :rofl:
 
I helgen har husse varit och vallat för instruktör med Tay, jag fick dock prova på att valla med honom en liten stund när vi var hos en bekant som hade får. Det var väl typ första gången på en halv evighet men jag är glad att husse kommit igång med vallningen även om jag hade räknat med att sköta den biten. Han verkar dessutom se fram emot lydnadskursen med Tay som startar nästa vecka.
Idag var vi på klubbens öppna rallyträning med vovvarna, Tay gick sin första rallybana nånsin och som rundan såg ut så hade han uppnått kval.resultat i nybörjarklass 🙃. Han tränar ju ingen rally alls men jag tänkte att det var ett bra tillfälle att åka iväg och träna i ett blandat gäng utan att det fart och fläkt eller får inblandade..
Nessie har troligen lyckats dra på sig en sträckning, hon stod på tre ben imorse efter att ha kört en olycklig rivstart när jag släppte henne lös på morgonen 😔. Hon var bara halt nåt steg men nu på kvällen när hon gått lite tyckte jag mig se att hon har en liten rörelsestörning bak så hon får vila resten av veckan så gott det går från ansträngande aktivitet. Stackars lilla korv...


Tay
20211112_114333.jpg
 
Helvete. Aysu har hög temp, på gränsen till feber och åt knappt sin frukost (likt andra hundar här i tråden så har hon extrem aptit i vanliga fall). De på djursjukhuset är beredda på att vi kommer in akut, så nu är det bara att hoppas på att det knappt är några köer rakt genom Sthlm...
 
Helvete. Aysu har hög temp, på gränsen till feber och åt knappt sin frukost (likt andra hundar här i tråden så har hon extrem aptit i vanliga fall). De på djursjukhuset är beredda på att vi kommer in akut, så nu är det bara att hoppas på att det knappt är några köer rakt genom Sthlm...
Håller tummarna för henne :heart :heart :heart
 
Ja vi kan ju konstatera att Emiron inte ska äta Lukullus foder framöver iaf inte Charolaise & Trout... maken till att vara gasig i magen har jag aldrig varit med om. Han är inte dålig i magen, avföringen är normal men han fiser så satans mycket och man hör hans mage knorra från andra sidan rummet, och då har jag ändå bara blandat i 1/3-1/2 av givande i hans vanliga foder.
Oj då! Jag har gett mina det och har det just nu som godis. Inte märkt av något på någon av de fyra.
Kan ju vara någon tillfällig obalans i magen också.
 
Helvete. Aysu har hög temp, på gränsen till feber och åt knappt sin frukost (likt andra hundar här i tråden så har hon extrem aptit i vanliga fall). De på djursjukhuset är beredda på att vi kommer in akut, så nu är det bara att hoppas på att det knappt är några köer rakt genom Sthlm...
Tummar, tår och tassar hålls här :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 090
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp