Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir dropp, två olika sorters antibiotika och hem till soffan för att vila. Hon har något lägre temp nu än innan iaf. Sitter nu och väntar på att hon ska bli inkopplad på dropp. Är glad att det inte är något värre, men fy så bökigt med allt.

Reagerar hon på cellgifterna eller är det något annat som orsakar febern?
 
Reagerar hon på cellgifterna eller är det något annat som orsakar febern?
Hon hade för lite vita blodkroppar och för lite röda blodplättar, tror det är biverkning av cellgifterna. Onkologen ska ringa senare så att vi ska prata om hur vi går vidare med allt... Jag vet inte hur jag ska tänka. Jag vill ju ge henne behandling så att hon mår bra, men får hon för mycket biverkningar så är det ju inte bra. Samtidigt utan behandling så kommer hon inte klara sig länge, och hon har ju mestadels mått väldigt bra sen vid började med cellgifterna...
 
Hon hade för lite vita blodkroppar och för lite röda blodplättar, tror det är biverkning av cellgifterna. Onkologen ska ringa senare så att vi ska prata om hur vi går vidare med allt... Jag vet inte hur jag ska tänka. Jag vill ju ge henne behandling så att hon mår bra, men får hon för mycket biverkningar så är det ju inte bra. Samtidigt utan behandling så kommer hon inte klara sig länge, och hon har ju mestadels mått väldigt bra sen vid började med cellgifterna...

Även med cellgifter så kommer hon ju inte klara sig länge heller, krasst sett. Hoppas det är en övergående effekt och att ni kan fortsätta behandlingen.
 
Även med cellgifter så kommer hon ju inte klara sig länge heller, krasst sett. Hoppas det är en övergående effekt och att ni kan fortsätta behandlingen.
Nä, inte "hur länge som helst" men troligen lite mer än ett halvår iaf. Får hon inte cellgifter har vi inte så lång tid kvar. Får se vad veterinären säger om allt... Jag är beredd att göra vad som helst för henne, men fokus är helt klart att hon ska ha det bra, inget annat är viktigare.
 
Nä, inte "hur länge som helst" men troligen lite mer än ett halvår iaf. Får hon inte cellgifter har vi inte så lång tid kvar. Får se vad veterinären säger om allt... Jag är beredd att göra vad som helst för henne, men fokus är helt klart att hon ska ha det bra, inget annat är viktigare.

Ingen här tvivlar på att du alltid gör det som är bäst för dina vackra damer :heart Jag hoppas verkligen hon kan må bra på cellgifterna så ni får lite mer tid tillsammans.
 
Alltså min lille pappskalle. :love:
Umgicks med grannen som har löptik hemma. Torsten slickade lite på hennes sko men ägnade inte henne nåt överdrivet intresse i övrigt. Han tiggde gos och ville busa bara.

Han är strax två år så könsmognaden har varit där länge. Men så okomplicerad. Behändigt!
 
Senast ändrad:
Idag är det 1 år sedan min fantastiska prinsessa somnade in. Jag saknar henne så fruktansvärt mycket ❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_20211117_113735_361.jpg
    IMG_20211117_113735_361.jpg
    87,1 KB · Visningar: 28
Kollade igenom lite av min träning med Nano och kom fram till att vi haft fantastiskt bra pass hela våren och sommaren. Har kommit fram till efter lite självrannsakan att det är nog helt enkelt så att allteftersom hösten gått så har mitt humör även gått ner vilket affekterat vår träning då hon som sagt är så förarkänslig. Jag har alltid varit sån som fått kämpa mig igenom höst och vinter och helst bara velat ligga i ide tills det börjar bli ljusare igen.
Samtidigt så har min syster inte heller några förutfattade bilder av Nano utan tar henne som hon är. Hon hade tex varit och tränat två pass med Nano en dag vilket vi aldrig hade trott att vi skulle gå ut nåt av då hon enligt oss då är trött, det hade gått jättebra tydligen. Syster kommer behålla henne tills vidare då deras hund kommer vara konvalecent om ett tag pga planerad operation så har dom Nano att träna istället.

Idag har vi en tråkdag med vila för Nike och Nessie. Tay och husse har åkt för att träna agility. Imorgon ska jag iväg och valla med Tay på förmiddagen, husse ska valla för instruktör i helgen igen.

Nano
20210928_144259.jpg
 
Oj då! Jag har gett mina det och har det just nu som godis. Inte märkt av något på någon av de fyra.
Kan ju vara någon tillfällig obalans i magen också.
Ja vi får se, vi har 2 sorter till bland provpåsarna att testa men nu har han bara fått sin vanliga mat i två dagar och magen är normal igen.
 
Ligger på sängen med Aysu. Ebrah tyckte att soffan var mysig av någon märklig anledning. När vi var ut på kvällsrastning så viftade Aysu på svansen åt en granne, vid kvällsmaten var hon i princip lika ivrig som vanligt och nu knorrade hon belåtet när jag la mig bredvid henne. Tempen är normal igen också. Om 2 timmar ska hon få antibiotika igen. Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu med allt, men det känns rätt lugnt ändå.
 
Jag är krasslig, Humla är i höglöp (och förvisad till föräldrarna) så jag och Sparven har tränat Nw här hemma två dagar i rad nu. Så kul att se förändringarna, särskilt när man tränar lite tätare pass!
Nu hör man riktigt på nosen när han är i doftmolnet :love: Och sista söket (på filmen) fick vi av en slump en jättefin markering som bonus, utan att vi tränat på det 🤩

Film
 
Tudde fick ett spår i månskenet ikväll, passade på när vi fick barmark igen. Det gick superfint tills vi kom till vinkeln, där blev han väldigt fundersam. Hann fortsätta någon meter rakt ut innan han saknade något och började snurra. Nå, bara andra spåret och första vinkeln, blir mest övning för mig att hålla mig passiv och inte hjälpa 😁

Sen avslutade vi kvällen med att valpen smet från gården med Skrället i släptåg rätt ut på en äng omgiven av bilväg. Tror att Tuddes inkallning hade kunnat funka, men Melle fick nån knäpp och skulle bara jaga honom så Tudde inte hade en chans att komma in. Jag stod och vrålade som en idiot och hann bli redigt förbannad. Not my proudest moment om vi säger så...
 
Har äntligen goda nyheter kring Aysu :D
Onkologen ringde idag för att kolla av lite hur läget är och så. Vi pratade lite om det här med att Aysu fått biverkningar varje gång hon fått cellgifter och lite om vad det berodde på och så.

Visade sig att onkologen trots allt är väldigt positiv, för det är inte bara så att Aysu får de negativa biverkningarna, utan hon reagerar bara totalt sett lite kraftigare än väntat. Det innebär att även cancern gått tillbaka mycket mer, mycket snabbare än väntat.

Med andra ord: tabletterna jag fick att ge hemma struntar vi i för tillfället. De kanske hon får senare. Istället får hon nu återhämta sig ordentligt innan vi ger oss på någon till cellgiftsbehandling. Även om blodvärdena var bra nog för behandlingarna vi gjort så blev det nog lite för mycket första gången och inte helt återställd Aysu innan de följande gångerna. Så när vi sedan behandlar igen så blir det med mindre dos av allt, och vi kommer troligen låta det gå längre tid mellan de behandlingarna än vad som först var tanken.

Så, trots allt ser allt väldigt bra ut. Och nu när Aysu får antibiotika (och pro kolin) så är hon jättepigg och glad igen. Hon vilar idag och imorgon, men ja, jag behöver nog inte oroa mig allt för mycket och hon lär hänga kvar ett bra tag till :heart
 
Inspirerad både av min nygamla träningskompis (vi känner varandra sen innan men inte kunnat träna ihop) och @Fruentimber så la jag spår idag. Försöker lägga spår varannan dag nu för att få ordning på det.
Det är uppenbarligen någon högre makt som inte vill att jag ska spåra för precis som vanligt hände det något. Idag fick jag en västgötavalp i spåret, och med I så menar jag verkligen i. Han sprang fram och åt ur samma hög med torrisar som Ammo, totalt obrydd om att jag och Ammo befann oss på samma plats.
Kom runt ändå men ja, det blev som det blev..

Förra rundan när jag fösökte ta tag i spåret så hade jag (detta är tre dagar i följd): Hare som sprang i spåret, förvirrad man som vandrade zickzack i hela spåret när jag rastade Ammo innan vi skulle gå det och en familj som började flyga drake i mitt spår.
Ska sluta spåra.. 🤷‍♀️
 
Inspirerad både av min nygamla träningskompis (vi känner varandra sen innan men inte kunnat träna ihop) och @Fruentimber så la jag spår idag. Försöker lägga spår varannan dag nu för att få ordning på det.
Det är uppenbarligen någon högre makt som inte vill att jag ska spåra för precis som vanligt hände det något. Idag fick jag en västgötavalp i spåret, och med I så menar jag verkligen i. Han sprang fram och åt ur samma hög med torrisar som Ammo, totalt obrydd om att jag och Ammo befann oss på samma plats.
Kom runt ändå men ja, det blev som det blev..

Förra rundan när jag fösökte ta tag i spåret så hade jag (detta är tre dagar i följd): Hare som sprang i spåret, förvirrad man som vandrade zickzack i hela spåret när jag rastade Ammo innan vi skulle gå det och en familj som började flyga drake i mitt spår.
Ska sluta spåra.. 🤷‍♀️

Men det är ju bra att träna på störningar! :angel:

Skämt åsido, vilken otur ni haft! Men bara att ligga i, det kan ju inte finnas obegränsade mängder med valpar, drakflygarfamiljer, harar och förvirrade gubbar i din skog, nu har du nog nött slut på dem tänker jag!
 
Inspirerad både av min nygamla träningskompis (vi känner varandra sen innan men inte kunnat träna ihop) och @Fruentimber så la jag spår idag. Försöker lägga spår varannan dag nu för att få ordning på det.
Det är uppenbarligen någon högre makt som inte vill att jag ska spåra för precis som vanligt hände det något. Idag fick jag en västgötavalp i spåret, och med I så menar jag verkligen i. Han sprang fram och åt ur samma hög med torrisar som Ammo, totalt obrydd om att jag och Ammo befann oss på samma plats.
Kom runt ändå men ja, det blev som det blev..

Förra rundan när jag fösökte ta tag i spåret så hade jag (detta är tre dagar i följd): Hare som sprang i spåret, förvirrad man som vandrade zickzack i hela spåret när jag rastade Ammo innan vi skulle gå det och en familj som började flyga drake i mitt spår.
Ska sluta spåra.. 🤷‍♀️

Men vafan :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp