Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är ju bedårande! :love: vad säger tjejerna om att få en lillasyster?

SÅ jävla SÖT!


Stort grattis, vilken skönhet!! :love:

GRATTIS! :banana: Helt ljuvligt bedårande :love:

Vilken underbar teckning och blick!

En sån ljuvlig valp! Hur gick hemresan?
Tack alla :D
Hemresan gick utmärkt och hon var aldrig speciellt stressad eller så heller. Knatar runt här hemma helt trygg och glad, går fint i koppel och kissar ute ibland. En av två gånger som hon kissat inne så gick hon självmant in i badrummet, mycket praktiskt :p (andra gången hade vi precis varit ute, men sedan behövde hon visst kissa en gång till)

Aysu och Ebrah är lite fundersamma. Aysu är mest fundersam, men är nyfiken och vänlig ändå. Ebrah försökte leka med Lily genom att rusa fram och det var inte helt uppskattat, men de lär bli vänner snart :)
 
Så bra på lydnadskursen ikväll, nya infallsvinklar och även om en det en hel del som jag inte kanske kommer tillämpa med Nessie så tror jag att det skulle passa Nano eller Tay.
Nessie fick beröm för sitt backande och hon undrade hur vi tränat det men det är nåt Nessie helt enkelt haft lätt för. Vi är ringrostiga och har en del att jobba på i fotgåendet sen fick jag lite uppslag på hur vi ska göra i skiftena.

Jag önskar att jag varit piggare, har jobbat fyra nätter och haft tandvärk sen förra veckan och känner att mitt fokus och orken inte var den bästa idag. Nästa gång ska jag försöka lyssna in när de andra får feedback också och titta mer men idag orkade jag bara med mitt.

Världens bästa Nessie ❤

20220117_210707.jpg
 
Idag har jag skämts rejält för min knäpphund.
Hälsade på hos vännen med settrarna på jobbet. Ena tiken var precis på väg ur löp så min gick runt ock pep och uppvaktade. Inga försök att rida eller jucka. Bara pip och försök att lukta rumpa. Sedan satte han sig plötsligt och sket mitt på golvet. Marmorgolv så det var lätt att ta upp, men ändå :o
Jag hade satt på skvättskydd för han har lyft på benet i verkstan nån gång förr. Idag var det tur att han hade blöja för han lyfte på benet ett par gånger. Det är stora lokaler så jag hann inte på honom för han gjorde det inte i närheten av oss.

/tanten - usel hundägare med en inte så rumren hund :o:o
 
Nu har jag fått hem min VALP! :love: Här är hon, min Lily :love:
Visa bifogad fil 84184
Jätte fin verkligen :love:
Idag har jag skämts rejält för min knäpphund.
Hälsade på hos vännen med settrarna på jobbet. Ena tiken var precis på väg ur löp så min gick runt ock pep och uppvaktade. Inga försök att rida eller jucka. Bara pip och försök att lukta rumpa. Sedan satte han sig plötsligt och sket mitt på golvet. Marmorgolv så det var lätt att ta upp, men ändå :o
Jag hade satt på skvättskydd för han har lyft på benet i verkstan nån gång förr. Idag var det tur att han hade blöja för han lyfte på benet ett par gånger. Det är stora lokaler så jag hann inte på honom för han gjorde det inte i närheten av oss.

/tanten - usel hundägare med en inte så rumren hund :o:o
Det kanske var något med omgivningen och att det var andra hundar med som bodde där, jag tänker för han är väl rumsren hemma?

Förstår verkligen din känsla. Jag har inte varit med om just det men om mina har betett sig illa så skäms jag massor. Men det blir inte bättre av att bara vara ledsen utan man får försöka ta tag i problemet.:heart
 
Jätte fin verkligen :love:

Det kanske var något med omgivningen och att det var andra hundar med som bodde där, jag tänker för han är väl rumsren hemma?

Förstår verkligen din känsla. Jag har inte varit med om just det men om mina har betett sig illa så skäms jag massor. Men det blir inte bättre av att bara vara ledsen utan man får försöka ta tag i problemet.:heart
Ja han är rumren men det har hänt tidigare att han inte riktigt betraktar andra platser som "inomhus"
Han laa en korv i kompisens stallgång och det må vara förlåtet men inte inomhus!

Han går inte undan när han gör ifrån sig utomhus heller. Han bara stannar och kröker ryggen. Jag går med spade i handen och plockar på tomten. Samtliga tidigare hundar har gått undan. Inte han :meh:
 
Jätte fin verkligen :love:

Det kanske var något med omgivningen och att det var andra hundar med som bodde där, jag tänker för han är väl rumsren hemma?

Förstår verkligen din känsla. Jag har inte varit med om just det men om mina har betett sig illa så skäms jag massor. Men det blir inte bättre av att bara vara ledsen utan man får försöka ta tag i problemet.:heart
Ja han är rumren men det har hänt tidigare att han inte riktigt betraktar andra platser som "inomhus"
Han laa en korv i kompisens stallgång och det må vara förlåtet men inte inomhus!

Han går inte undan när han gör ifrån sig utomhus heller. Han bara stannar och kröker ryggen. Jag går med spade i handen och plockar på tomten. Samtliga tidigare hundar har gått undan. Inte han :meh:
 
Jag vaknade vid 2 och gick upp. Gav grabbarna sovmorgon till 6 och gav oss ut på promenad i parken för vid den tiden är det inte så mycket folk ute så Milou fick gå lös hela rundan. Alvin var glad och travade på nöjt. Han har någon sorts lätthet i sig nuförtiden, det är sällan man skulle tro att han är över 11 år. Han skulle kunnat gå lös tänker jag nu men vill inte riskera något ifall att det kommer ett smälljud.

Milou är bara fantastisk,vi vandrade runt i 40-45 minuter och han vek inte från min sida en enda gång förutom för att kissa och bajsa. Jag gav honom frikommando men han ville hellre vara med mig och Alvin än springa runt själv. Han klarar trottoarkants reglerna bra, stannar vid alla trottoarer innan han får gå över gatan. Det känns så fint att han är helt lös och kan göra vad han vill och det är att vara med mig. Fast i skogen är det lättare för honom att springa runt, där passar han på mer men håller sig nära och han kommer till mig och checkar läget hela tiden. Alvin är likadan.

Finingar:heart
 
Var ju sjukt längesen jag uppdaterade något härinne. Har fått nytt jobb i höstas där jag ånsålänge trivs riktigt bra! Gripa är med ungefär 20-30 h (av 40h) i veckan och trivs också bra :D I övrigt tränar vi lite hårda spår typ. Drag när det inte är superkallt och halt, hon hänger med på ridturer etc.

Viggo är hemma hos mamma under dagarna. Han hör så gott som ingenting längre men är pigg, glad och busig förövrigt. I mars blir han 15 år den gamla gubben :nailbiting:

Jag har tappat träningssuget en hel del med Gripa tyvärr. Inte för att hon inte är rolig att träna med. Men det har blivit lite kaka på kaka med exet som var dum i huvudet och gjorde att jag gick ner i djupare depression (tanken var ju att vi skulle utbilda oss till patrullhundsekipage men så blev det ju inte och nu är hon för gammal), folk som inte har koll på sina hundar som gjort Gripa osäker på andra hundar (inget extremt men hon har ju gått från helt obrydd till att visa intresse ibland. Är de lösa och på väg mot oss så reagerar hon dock...), Figge i skyddet som förstörde lite etc etc.

Så, allt annat än hundträningen går väl rätt bra 😅

Ponnyn är dessutom hemma igen och har varit sen i somras. Vilket är sjukt roligt!

Så, hur har ni gjort för att få igång träningssuget? En del bottnar ju i att jag blir osäker på att det ska hända något om någon annan hund rusar fram till henne. Blev nog rätt färgad av hur fort saker kan gå fel efter det som hände Ninja.

Bild på odjuret på jobbet :D (hon sitter fast i ett flexi som sitter i midjebälte :) )

IMG_20220117_134849.jpg
 
Var ju sjukt längesen jag uppdaterade något härinne. Har fått nytt jobb i höstas där jag ånsålänge trivs riktigt bra! Gripa är med ungefär 20-30 h (av 40h) i veckan och trivs också bra :D I övrigt tränar vi lite hårda spår typ. Drag när det inte är superkallt och halt, hon hänger med på ridturer etc.

Viggo är hemma hos mamma under dagarna. Han hör så gott som ingenting längre men är pigg, glad och busig förövrigt. I mars blir han 15 år den gamla gubben :nailbiting:

Jag har tappat träningssuget en hel del med Gripa tyvärr. Inte för att hon inte är rolig att träna med. Men det har blivit lite kaka på kaka med exet som var dum i huvudet och gjorde att jag gick ner i djupare depression (tanken var ju att vi skulle utbilda oss till patrullhundsekipage men så blev det ju inte och nu är hon för gammal), folk som inte har koll på sina hundar som gjort Gripa osäker på andra hundar (inget extremt men hon har ju gått från helt obrydd till att visa intresse ibland. Är de lösa och på väg mot oss så reagerar hon dock...), Figge i skyddet som förstörde lite etc etc.

Så, allt annat än hundträningen går väl rätt bra 😅

Ponnyn är dessutom hemma igen och har varit sen i somras. Vilket är sjukt roligt!

Så, hur har ni gjort för att få igång träningssuget? En del bottnar ju i att jag blir osäker på att det ska hända något om någon annan hund rusar fram till henne. Blev nog rätt färgad av hur fort saker kan gå fel efter det som hände Ninja.

Bild på odjuret på jobbet :D (hon sitter fast i ett flexi som sitter i midjebälte :) )

Visa bifogad fil 84251
Tycker du ska haka på mig och hoffarna 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ekonomiska beslut
  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Vad nynnar ni på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp