Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är och tittar på agility-SM. Väntar på XL-finalen, och hunden har somnat då det är svalt och skönt i skuggan här på läktaren.
Tanken var annars att hon skulle få lite mental stimulans nu i värmen. Men hon var ju vaken under kvalet, så det får väl räcka.
20210718_154249.jpg
 
Idag har jag och Humla tränat NW med en kompis. Det gick verkligen superbra! Har sett en utveckling det senaste nu när jag börjat träna lite mer igen, så får hålla kvar den känslan så jag fortsätter träna :)
Reserv på två tävlingar kommande helg, så håller tummarna på att komma med på någon av dem, men har även två blåbärstävlingar i agility som jag tar om jag inte får plats på nw 😅
 
På väg hem från träningen. En lååång dag MEN vad kul det var! Alla var så glada att vi äntligen kunde ha träningar igen, flera jätteduktiga hundar var med, vädret var perfekt och många ville att jag skulle fotografera deras hundar. Har fått nya bekantingar och mina damer var extremt uppskattade stödhundar. De ligger bak i bilen nu och är supertrötta båda två :) Älskar när hundarna får göra det de ska göra, och när alla människor kan samarbeta så bra kring allt.
 
Dagens glädjeämne.
Jag borstade och kammade igenom Torsten och han höll sig ganska lugn hela tiden. Några få utbrott, men han var inte rädd på allvar och inte arg på allvar.

Kunde kamma bort en rejält stor hög löst hår. Torvorna blir färre om det inte sitter löspäls kvar.
 
Milou har varit Milouig igen, ätit som en häst genom en massa hyss.

Det började med att han hade dragit upp och öppnat blixtlåset på en väska som stod på en pall och plockat upp två tuggben ur en ficka inuti väskan… Så typiskt honom men han var snäll nog och delade med Alvin så dom hade ett ben var. Han är bra på hyss, vill se hur han öppnar dragkedjor och blixtlås men han gör inget sånt när jag ser på men jag är så nyfiken.

Sen lite senare nosade han upp en till väska där jag hade glömt en liten påse med godis och den snodde han och rev upp och åt upp allt inom loppet av en halv minut när jag var inne i badrummet. Hur tusan visste han att den var där? Bakom en dörr, på en pall bakom flera andra väskor och nedknölad under filtar och selar och vattenflaska och mer därtill. Bra nos kanske?

Jo dessutom knyckte han halva Alvins frukost när jag lämnade rummet och Alvin hade gått ifrån skålen.

När jag lämnade honom ensam en stund fick han en Kong med pytte lite skinkost i för att han skulle tycka det var lättare.

Och både imorse och på eftermiddagen tränade vi lite vilket innebär godis så han har nog ätit både två och tre gånger mer än han brukar så får se hur magen mår.

Vi hade en liten cirkusshow på eftermiddagen när en kompis frågade om vi inte kunde visa lite trick så det var väl egentligen ingen träning i sig för vi gjorde bara sånt dom redan kan lätt.

Hur kan han orka äta allt? Det är som att han saknar stopp och att jag är hans enda stoppkloss. Vår instruktör sa att nackdelen med att belöna med godis är ifall dom blir mätta, inte ens lilla Alvin tröttnade på korv så tanken på att Milou skulle bli för mätt är helt orimlig. Men jag brukar ha stenkoll på vad han äter här hemma men vissa dagar är han en riktigt klurig tjuv. Öppnat två väskor på en dag liksom…
 
Idag lyckades Roy bli godkänd vallhund på nöt! :heart Han föste riktigt bra vilket var det moment jag var mest orolig för, han tog mina kommandon utan att släppa fokuset från djuren. Han fick lite problem i delning då djuren inte ville gå isär tillräckligt och jag fick hjälpa honom en del för att klara det. Domaren sa att det var gränsfall på för mkt hjälp. Domarens kommentar från rundan var "Bra samarbete mellan hund och förare, god djurhantering".
Roy har ganska många brister som vallhund men han har kommit en bra bit på vägen. Dagens runda var bland det bästa han har gjort och det känns just nu som han ständigt utvecklas till det bättre! :heart Han har äntligen börjat hitta sitt mod vilket jag länge har trott att han helt har saknat!
218734725_4449127185137485_3684265219760258140_n.jpg
 
Idag lyckades Roy bli godkänd vallhund på nöt! :heart Han föste riktigt bra vilket var det moment jag var mest orolig för, han tog mina kommandon utan att släppa fokuset från djuren. Han fick lite problem i delning då djuren inte ville gå isär tillräckligt och jag fick hjälpa honom en del för att klara det. Domaren sa att det var gränsfall på för mkt hjälp. Domarens kommentar från rundan var "Bra samarbete mellan hund och förare, god djurhantering".
Roy har ganska många brister som vallhund men han har kommit en bra bit på vägen. Dagens runda var bland det bästa han har gjort och det känns just nu som han ständigt utvecklas till det bättre! :heart Han har äntligen börjat hitta sitt mod vilket jag länge har trott att han helt har saknat!
218734725_4449127185137485_3684265219760258140_n.jpg
Fint att läsa och grattis :heart
 
Vi har varit på lydnadsläger hela helgen. Så kul och jag fick med mig massa bra tips. Såg dessutom utveckling inom vissa moment på en gång.
Var det månne hos Sparvens uppfödare? (Hon föder upp Pumi och Malle :) ) Såg att hon hade läger denna helgen 😅
 
Var det månne hos Sparvens uppfödare? (Hon föder upp Pumi och Malle :) ) Såg att hon hade läger denna helgen 😅
Jajjemen visst var det det. Har tränat privat och varit på läger för henne förr men inte med nuvarande hund :)

En kompis med pumi var också med men tror hennes yngsta är från kullen innan Sparven.
 
Jajjemen visst var det det. Har tränat privat och varit på läger för henne förr men inte med nuvarande hund :)

En kompis med pumi var också med men tror hennes yngsta är från kullen innan Sparven.
Kul! Såg lite bilder på fb och det såg väldigt trevligt ut :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 204
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp