Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag ska jag bada pool men grabbarna får inte följa med, det är fruktansvärt varmt där (släktingars tomt med baddäck och pool). Jag brukar själv antingen vara i poolen hela tiden eller ligga i skugga. Men för hundarnas skull är även skuggan varm nog idag så dom får stanna hemma. Vi har 31 grader i skuggan och tomten är helt i lä. Men dom får ett tuggben så har dom det bättre hemma. Och jag slipper oroa mig.
 
I helgen ska vi bygga en hundgård till. Ska bli så jäkla gött med ytterligare en! Pga killen jag träffar har flocken utökats från 4 till 7 hundar, och även om jag får ha 2+2+2 i mina befintliga hundgårdar så räcker det inte riktigt till. Dels är inte alla kompatibla med varandra och några gör sig bättre som ensamma i hundgårdarna.
Får tyvärr inte plats med en box till inne i hundhuset, så det blir koja till denna gården. Hoppas att det ska fungera lika bra :)
 
I helgen ska vi bygga en hundgård till. Ska bli så jäkla gött med ytterligare en! Pga killen jag träffar har flocken utökats från 4 till 7 hundar, och även om jag får ha 2+2+2 i mina befintliga hundgårdar så räcker det inte riktigt till. Dels är inte alla kompatibla med varandra och några gör sig bättre som ensamma i hundgårdarna.
Får tyvärr inte plats med en box till inne i hundhuset, så det blir koja till denna gården. Hoppas att det ska fungera lika bra :)
Vi ska plocka ner våra hundgårdar istället för att bygga :D Tar nog med oss ett gäng sektioner så vi kan bygga en hundgård här iaf, saknar dom vi hade redan:p
 
Var dimma i morse så jag tvingade mig att gå upp tidigt för en morgonpromenad. Ca en timme gick vi med början halv sju. Sista kvarten tittade solen fram och det blev genast lite för varmt, så hon flämtade en del när vi kommit hem.
Nu får hunden ta det lugnt resten av dagen, ska bli 28 grader! Kanske tränar vi lite heelworkpositioner inomhus lite senare. Eller kanske i morgon, för då lär det nog inte bli någon motion alls.
 
Anmält till lite tävlingar det blir en del när man har tävlingsavgifter på x3 hundar :p. Dessutom ska min syster anmäla till lite utställningar och ta med Nano och Nessie så det drar iväg fort..
Husse är dessutom anmäld i sista minuten på vallkurs med Tay då det blev en plats ledig, jag och Nessie (och Tay får följa med) ska iväg på nötkurs sen. Ska jobba hela helgen nu och sen blir det äntligen semester!!!!
 
Idag är fluffet här igen :heart Han gnällde så fort han kom in på gården och tills jag öppnat dörren. Tror han saknat oss lika mycket som vi saknat honom! Än så länge är lägenheten sval så vi chillar inne. Ska snart ta en promenad i värmen och se vad han minns :D
 
Ska på utställning imorgon.

1. Upptäckte att vaccinationsintyget saknade en stämpel. Ringde. Åkte till kliniken (kom 20 minuter innan de stängde).
2. Lagar nu min burvagn med silvertejp och buntband. Är ett decennium senare sur på exet som lånade vagnen (för att frakta en möbel) och lämnade tillbaka den trasig!

Hos veterinären träffade jag en uppfödare som jag inte sett på mer än tio år och det var trevligt! Rhiannon fick ännu en träning i att bli genomgången av okänd person (aka en potentiell KLAPPARE :p ). Så vägde jag henne igen. 10,6 kg. Inte mycket. Mina tidigare har alla vägt 12-12,5, men hon är i lagom hull så hon är väl mindre. Jag passade även på att boka tid för ettårsvaccination.

Ikväll ska jag bada och föna. Funderar på att trycka in ett spår också, men jag tror faktiskt jag tar det imorgon kväll istället.
 
När hunden för första gången stjäl en fläskkarré som väntar på grillning får man vara tacksam över att han passade på npr det var benfria karréer. Och att han bara tog (hann ta?) en :meh:.

Trodde faktiskt inte att han skulle stjäla något som inte var i noshöjd, men han blev väl sugen.
 
När hunden för första gången stjäl en fläskkarré som väntar på grillning får man vara tacksam över att han passade på npr det var benfria karréer. Och att han bara tog (hann ta?) en :meh:.

Trodde faktiskt inte att han skulle stjäla något som inte var i noshöjd, men han blev väl sugen.
Smått svindlande tanke att ha en hund som inte stjäl över noshöjd (har också sett att det finns de som inte stjäl alls :cautious:) Här hemma har Skrället kommit på hur han ska öppna jalusiskåpen som står ovanpå och en bit in på bänkskivan som är på 90 cm höjd. Han tackade så mycket för mellanmålet, och vi kommer alltid mer kunna förvara rostbrödet där.
DSC_0531.JPG
 
Smått svindlande tanke att ha en hund som inte stjäl över noshöjd (har också sett att det finns de som inte stjäl alls :cautious:) Här hemma har Skrället kommit på hur han ska öppna jalusiskåpen som står ovanpå och en bit in på bänkskivan som är på 90 cm höjd. Han tackade så mycket för mellanmålet, och vi kommer alltid mer kunna förvara rostbrödet där.Visa bifogad fil 73750
Hoho, och jag är arg på valpen som tog fetaost från en tallrik som stod på kanten av soffbordet, 30 cm från hennes sovplats 😂
 
Ruben var jättelåg idag när vi var i stallet, låg bara i sin korg och var ointresserad av allt. När vi kom hem ville han knappt hälsa på sambon och inte heller äta varken mat eller godis.
Låg på dörrmattan och såg miserabel ut.
Jag blev väldigt orolig, ringde vårt vanliga djursjukhus som tyvärr hade fyllt sina akuttider för dagen men tyckte han borde kollas upp och hänvisade oss till det andra, där fick vi en tid 🙏
Så tacksam över att bo nära två stora djursjukhus!

Väl där kontrollerade att han inte var uttorkad, har inte druckit på hela dagen. Lyssnade även på hjärta och lungor, allt var bra.
Han ömmade en del vid främre delen av magen.
De tog ett blodprov, senaste gången innan munsaneringen låg han lite högt på levern så vi var lite oroliga att han blivit sämre.
Proverna såg fina ut och helt inom de normala på både lever och njurar.
Ruben är något dramatiskt lagd och skrek som en stucken gris när den stackars djurvårdaren tvättade benet 😅
Vid sticket var han helt tyst,lika bra att vråla i förebyggande syfte.

De dukade upp en hel buffé åt honom med olika foder, han hittade en som föll honom i smaken och när han väl började äta åt han upp allt, även de olika torrisarna som han egentligen inte tycker om, så hungrig!
När han väl ätit var han betydligt mer pigg.

Vi fick med oss ett par burkar skonkost och den där supersmarriga maten ifall han inte vill äta. Även fortiflora och losec.

Hemma igen fick han kvällsmat med fortiflora som slank ner direkt.
Förhoppningsvis har han bara ätit något som han inte borde men eftersom han är gammal och det är så varmt så ville jag kolla upp honom ordentligt.

Mest synd om Ruben i hela världen 💔
IMG_20210716_173918.jpg
 
Äntligen lite svalare väder, så jag drog ihop en liten rallyträning på klubben ikväll. Helt spontant en fredagskväll blev vi ändå sex personer och det blev en riktigt bra träning. Testade att träna frestelsen på det sätt jag fick föreslaget på lägret och det börjar lovande.

Var egentligen anmäld till tävling i morgon men det ska bli 28 grader och sol på en tävlingsplats med mycket lite skugga, så jag har strukit oss. Siktar på en kvällstävling nästa vecka i stället. Då hinner jag också träna frestelsen någon mer gång.
 
Ruben var jättelåg idag när vi var i stallet, låg bara i sin korg och var ointresserad av allt. När vi kom hem ville han knappt hälsa på sambon och inte heller äta varken mat eller godis.
Låg på dörrmattan och såg miserabel ut.
Jag blev väldigt orolig, ringde vårt vanliga djursjukhus som tyvärr hade fyllt sina akuttider för dagen men tyckte han borde kollas upp och hänvisade oss till det andra, där fick vi en tid 🙏
Så tacksam över att bo nära två stora djursjukhus!

Väl där kontrollerade att han inte var uttorkad, har inte druckit på hela dagen. Lyssnade även på hjärta och lungor, allt var bra.
Han ömmade en del vid främre delen av magen.
De tog ett blodprov, senaste gången innan munsaneringen låg han lite högt på levern så vi var lite oroliga att han blivit sämre.
Proverna såg fina ut och helt inom de normala på både lever och njurar.
Ruben är något dramatiskt lagd och skrek som en stucken gris när den stackars djurvårdaren tvättade benet 😅
Vid sticket var han helt tyst,lika bra att vråla i förebyggande syfte.

De dukade upp en hel buffé åt honom med olika foder, han hittade en som föll honom i smaken och när han väl började äta åt han upp allt, även de olika torrisarna som han egentligen inte tycker om, så hungrig!
När han väl ätit var han betydligt mer pigg.

Vi fick med oss ett par burkar skonkost och den där supersmarriga maten ifall han inte vill äta. Även fortiflora och losec.

Hemma igen fick han kvällsmat med fortiflora som slank ner direkt.
Förhoppningsvis har han bara ätit något som han inte borde men eftersom han är gammal och det är så varmt så ville jag kolla upp honom ordentligt.

Mest synd om Ruben i hela världen 💔
Visa bifogad fil 73764
Åh, hann bli orolig för Ruben men det verkar ju gått bra 😭😍
 
Tjoho! Det verkar bli lure coursing för Aysu imorgon! :banana: Hon kommer bli sååå glad åt att få jaga igen, det blir första gången på många år nu. Hon är ju för gammal för att få tävla, men när en vän hör av sig och behöver stödhund så är det klart att vi passar på :D

(När hundar ska ta licens på lure coursing så ska de springa några lopp med erfaren hund för att visa att de faktiskt jagar trasan och följer den ok. Den erfarna kallas för just stödhund. Får hunden inte godkända licenslopp så får den inte heller tävlingslicens.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 080
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp