Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som är intresserad av en 30 dagars fotgåendeutmaning i början på det nya året?
Funderar på att starta en ny tråd men tänkte kolla intresset här först.
Denna tänkte jag på då, en kvadrat på 5 meter långa sidor och förlänger efterhand.


Jag är på!
 
Någon här som är intresserad av en 30 dagars fotgåendeutmaning i början på det nya året?
Funderar på att starta en ny tråd men tänkte kolla intresset här först.
Denna tänkte jag på då, en kvadrat på 5 meter långa sidor och förlänger efterhand.

Jag är på!
Men om det är meningen att man ska filma och lägga på Instagram får jag skippa den delen, har inte Instagram.
 
Jag är på!
Men om det är meningen att man ska filma och lägga på Instagram får jag skippa den delen, har inte Instagram.
Inte alls.
Jag tänker att man kan filma första dagen och sen typ var femte dag för att se framsteg. Men inget man kommer lägga upp här (om man inte vill såklart!). En del vill vara anonyma osv.
Mer för att komma nånstans, ha tydliga mål, bli peppad av andra och om man behöver hjälp och vill bolla så kan man göra det.

Jag har ju "lånat" hennes utmaning, jag tror den är ett par år gamla och iom att den ligger offentlig, det länkas till henne och ges cred så borde det inte vara några problem med att använda den som exempel.
 
En fördel med att ha hund är att man går ut det sista man gör på kvällen.
Hade jag inte varit ute ikväll hade jag missat att regnet håller på att övergå i snö, inte satt på timern på dieselvärmaren och fått skrapa rutor i morgon
 
Fotgåendeutmaningen är jättebra! Jag gjorde den när hon la ut den för några år sedan. Hon har en kontaktutmaning som är minst lika bra, den skulle jag gärna köra i vår när jag förhoppningsvis är med valp.
Och om det INTE blir valpar hänger jag och Valkyria med på fotgåendet för då behöver vi komma igång efter de senaste månadernas "dräktighetsvila".
 
Okej, i min kommun är det tillåtet så länge de förstås inte rastar sig eller det stör pågående aktiviteter. :) Annars nån stor parkering vid Ica Maxi/liknande ställe efter stängning?
Det bästa jag har i närheten är ridbanan, som är långt ifrån 150 x 150 meter (tack och lov 😅) och kyrkans parkering. Oklart hur upplyst den är på kvällarna bara. I närheten av jobbet fanns tidigare en väl upplyst äng/vall, tyvärr är den upplöjd nu. Men om snön kommer och stannar så kan nog den funka. Och det tar ju ett tag innan vi är uppe i de sträckorna så det är inte så många dagar det rör sig om tänker jag.
 
Fotbollsplan fungerar ju ett tag, men inte upp till 150*150 🙈😁 Kanske golfbana...
Jag har samma fundering men tänker att när man kommer upp i 100m så får man gå fram och tillbaka, eller ett varv? Går jag två långsidor och en kortsida på ridbanan får jag ihop 150m.
 
Fotgåendeutmaningen är jättebra! Jag gjorde den när hon la ut den för några år sedan. Hon har en kontaktutmaning som är minst lika bra, den skulle jag gärna köra i vår när jag förhoppningsvis är med valp.
Och om det INTE blir valpar hänger jag och Valkyria med på fotgåendet för då behöver vi komma igång efter de senaste månadernas "dräktighetsvila".

Denna? Jag började faktiskt med den igår. :)

Jag gillar även nolimitobedience-övning där man gå igenom två koner (start) leker i 15 sek och går ut igen. Sen lägger man till 15 sek för var dag (dock gör man inte den i 30 dagar). Men man hade kunnat göra 10 sek i 30 dagar och på en ny plats var dag?
Sista övningen är tacksam att göra om man har en hund som lätt blir störd på nya platser.

Vi får kanske planera för fler utmaningar nästa år. :D Jag vill gärna komma ut på åtminstone 3 startklasser nästa år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp