Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt ett täcke till min dsg. Rukka Stormy.
För långt, storlek 40 men för litet runt magen/bröstkorgen 🙃
Hon har både realtivt bred och djup bröstkorg..
Får skicka tillbaka de 😕

Ska man köpa som är gjort för wippets?
Svårt med täcken…
Sofa Dogwear har täcken som jag kan tänka mig att passar, och de har riktigt noggranna storlekstabeller för vart och ett av plaggen, så man kan mäta för varje täcke man funderar på och inte bara gå på rygglängd eller så. Det här kanske skulle vara något? http://www.sofadogwear.eu/detail.php?kategorie=41&id=1107 (De har fler varianter på hemsidan om man klickar runt lite)
 
Sofa Dogwear har täcken som jag kan tänka mig att passar, och de har riktigt noggranna storlekstabeller för vart och ett av plaggen, så man kan mäta för varje täcke man funderar på och inte bara gå på rygglängd eller så. Det här kanske skulle vara något? http://www.sofadogwear.eu/detail.php?kategorie=41&id=1107 (De har fler varianter på hemsidan om man klickar runt lite)

Tack 🙂 ja de ser bra ut!
Kan nog vara bättre med fler storlekar då det ofta blir för långt eller tajt runt bröstkorgen.
Sen gillar jag utskärning för svansen för den bär hon upp
 
Beställt ett täcke till min dsg. Rukka Stormy.
För långt, storlek 40 men för litet runt magen/bröstkorgen 🙃
Hon har både realtivt bred och djup bröstkorg..
Får skicka tillbaka de 😕

Ska man köpa som är gjort för wippets?
Svårt med täcken…

Det Hurttatäcke som jag tycker är absolut bäst är Hurtta Expedition Parka, där finns urtag för svansen och vid frambenen är det lite "stretchigt" tyg villket borde funka bra för hund som lyfter benen högt.

Det finns tex i strl. 35XL som är gjort för lite grövre hundar, det kanske hade passat i storlek?
 
Det Hurttatäcke som jag tycker är absolut bäst är Hurtta Expedition Parka, där finns urtag för svansen och vid frambenen är det lite "stretchigt" tyg villket borde funka bra för hund som lyfter benen högt.

Det finns tex i strl. 35XL som är gjort för lite grövre hundar, det kanske hade passat i storlek?

Tack för tipsen 🙂
Det ser också bra ut! Fanns på samma ställe jag beställde de som är påväg nu så det kan de bli om inte Dogman passar
 
Ja jag har ett sånt Hurtta men de är lite omsytt för hon lyfter frambenen högt o då var täcket ivägen. Så just nu är de inte så snyggt men de funkar 🙂
Chansade o beställde ett Dogman Pom, har du provat de? Enligt mått ska bröstomfång kunna va upp till 70cm o Gry har typ 65

Jag har Dogman Pom och är jättenöjd :) har dem på labbarna och till Finn dock, och de är väl ganska standard i sin utformning.
 
Beställt ett täcke till min dsg. Rukka Stormy.
För långt, storlek 40 men för litet runt magen/bröstkorgen 🙃
Hon har både realtivt bred och djup bröstkorg..
Får skicka tillbaka de 😕

Ska man köpa som är gjort för wippets?
Svårt med täcken…
Jag köpte ett begagnat till Stella. Storlek 30, perfekt i längd men har på mest utspända på magremmen. Tur den är elastisk. Knepigt i storlek 😝
 
Kan åter igen konstatera att jag gillar unghundar så mycket mer än valpar :angel: När Lily väl slutade vara valp så blev hon SÅ mysig, och hon blir bara mer och mer mysig för varje dag som går på något vis. Fortfarande en tornado, full av energi och med massor av påhitt hela tiden, men så enkel, glad och mysig på samma gång :heart Nu har vi varit ute på promenad. Både hon och Ebrah har lagt sig bredvid mig i soffan och de är båda så otroligt söta och gosiga, och ser så nöjda ut. Världens finaste små salukidamer.
 
Jag jobbar på hemkontor och en annan stor fördel med mitt jobb är att vi har en friskvårdstimme i veckan och finns det någon bättre friskvård än att få vara ute med hundarna i dagsljus!? Det var så härligt att dessutom få valla i solsken 🤩
318107608_5998042703579251_4673870945740559291_n.jpg
 
Jag jobbar på hemkontor och en annan stor fördel med mitt jobb är att vi har en friskvårdstimme i veckan och finns det någon bättre friskvård än att få vara ute med hundarna i dagsljus!? Det var så härligt att dessutom få valla i solsken 🤩
318107608_5998042703579251_4673870945740559291_n.jpg

Ljuvligt!

Jag har också jobbat hemma idag, och jag stämplade ut redan vid 15 för att kunna gå i det sista solskenet 😍 plus att jag hann träna Louie på lunchen!
Magiskt. Skulle vilja jobba hemma oftare.
 
Ljuvligt!

Jag har också jobbat hemma idag, och jag stämplade ut redan vid 15 för att kunna gå i det sista solskenet 😍 plus att jag hann träna Louie på lunchen!
Magiskt. Skulle vilja jobba hemma oftare.
Jag älskar att jobba hemifrån, jag är placerad på hemkontor så jag behöver aldrig åka in till något kontor och det är så skönt! Jag trivs inte med allt med mitt jobb och skulle egentligen vilja byta men hemkontoret väger upp de jobbigare bitarna!
Bara friheten att kunna gå ut på lunch och träna är fantastiskt eller gå ut och lägga ett spår på förmiddagsrasten och sen kunna ut och spåra efter jobbet 🤩
 
Just det här med jobbtider: det är uuunderbart att jobba i butik och börja arbetsdagen först vid ca kl 12 :p Har jag öppningspass (händer sällan) så börjar jag ändå vid ca 9:45, så oavsett vilka tider jag jobbar så finns möjlighet till långpromenad i dagsljus.
 
Jag älskar att jobba hemifrån, jag är placerad på hemkontor så jag behöver aldrig åka in till något kontor och det är så skönt! Jag trivs inte med allt med mitt jobb och skulle egentligen vilja byta men hemkontoret väger upp de jobbigare bitarna!
Bara friheten att kunna gå ut på lunch och träna är fantastiskt eller gå ut och lägga ett spår på förmiddagsrasten och sen kunna ut och spåra efter jobbet 🤩

Magiskt! Förstår att det väger upp!
Jag har gått ner lite i tid (hela 5% :D) och det gör stor skillnad faktiskt.
Jobbar 6.45-16 mån, tis, tors och 6.45-14 ons och fre.
Det ger åtminstone lite dagsljus två vardagar i veckan, även den här tiden på året. Men visst hade det varit lyxigt att ha någon dag där man alltid jobbade hemifrån också!
 
I mitt huvud har du dessutom ✨fantastisk✨ personalrabatt. :D
Haha! Personalrabatt har jag, lite olika beroende på vilket märke det gäller. Sedan är jag inte så mycket för att shoppa generellt, men det är klart att jag uppskattade att få rabatt när jag ville ha godis + aktivitetsspel till damerna (deras blivande julklapp) :D

Jag är mer för att handla sällan och då köpa kvalitetsgrejer än att shoppa loss på allt åt alla håll, och likadan är jag i kontakten med kunderna, där försöker jag påverka så att de väljer kvalitetsgrejer som håller länge och blir billigast i längden. Typ, köp ett dyrare rauh-ben som håller länge istället för att köpa fem småben som går åt på två minuter och där rauhbenet dessutom har trevligare innehåll.
 
Haha! Personalrabatt har jag, lite olika beroende på vilket märke det gäller. Sedan är jag inte så mycket för att shoppa generellt, men det är klart att jag uppskattade att få rabatt när jag ville ha godis + aktivitetsspel till damerna (deras blivande julklapp) :D

Jag är mer för att handla sällan och då köpa kvalitetsgrejer än att shoppa loss på allt åt alla håll, och likadan är jag i kontakten med kunderna, där försöker jag påverka så att de väljer kvalitetsgrejer som håller länge och blir billigast i längden. Typ, köp ett dyrare rauh-ben som håller länge istället för att köpa fem småben som går åt på två minuter och där rauhbenet dessutom har trevligare innehåll.
Det är framförallt godis/ tugg jag drömmer att du (jag) kan köpa hejvilt. Gärna sånt man står och fingrar på som är lite för dyrt för att kunna motivera när man har en som slukar allt. :p
 
Haha! Personalrabatt har jag, lite olika beroende på vilket märke det gäller. Sedan är jag inte så mycket för att shoppa generellt, men det är klart att jag uppskattade att få rabatt när jag ville ha godis + aktivitetsspel till damerna (deras blivande julklapp) :D

Jag är mer för att handla sällan och då köpa kvalitetsgrejer än att shoppa loss på allt åt alla håll, och likadan är jag i kontakten med kunderna, där försöker jag påverka så att de väljer kvalitetsgrejer som håller länge och blir billigast i längden. Typ, köp ett dyrare rauh-ben som håller länge istället för att köpa fem småben som går åt på två minuter och där rauhbenet dessutom har trevligare innehåll.

Jag har satsat så mycket på kvalitetsgrejer att vi kommer slå in någon gammal, populär leksak i julklapp. Onödigt att köpa någon ny, liksom... :D
 
Jag har satsat så mycket på kvalitetsgrejer att vi kommer slå in någon gammal, populär leksak i julklapp. Onödigt att köpa någon ny, liksom... :D
Perfekt ju! Lily kommer nog bli minst lika glad åt kartongen som hennes aktiveringsspel kommer i som åt själva presenten... Sedan har förvisso partnern fått inspiration när han hämtat mig på jobbet, så han planerar att shoppa leksaker som en tok, men tja... Vill han lägga sina pengar på mina hundar så får han väl göra det :cautious:
 
Det är framförallt godis/ tugg jag drömmer att du (jag) kan köpa hejvilt. Gärna sånt man står och fingrar på som är lite för dyrt för att kunna motivera när man har en som slukar allt. :p
Jag passade på att köpa tugg nyligen när det var 3 för 2 på allt, det blev bättre rabatt än min personalrabatt på just rauh. Vanliga tuggben från tex Ica slukar Ebrah på en halvtimme. Nu köpte jag största rauhbenen och efter någon vecka är det fortfarande bara lite tuggmärken i ändarna på dem (de ligger framme konstant). M.a.o. räcker 10 ben på ica kortare tid än 1 ben från djuraffär, men samma totalkostnad :)
 
Jag önskar Tilda kunde vara mer effektiv med sina ben ibland 😂 här samlar jag alla när jag städar. Ibland går hon och tar en gammal stackare och äter upp, men ibland duger inger annat än ett nytt 🙄🙈 de hon äter upp fortast är tjurmuskler (och olika lever/lunga bitar), annars spelar det ingen roll om det är ica eller "fin-ben" 😂 det mörkare lite större I mitten är från Tassafritt till exempel. Det har hon slickat på men inte mer. Däremot det knallorangea "bandet" är nått billigt från rusta, som hon ignorerat sen i somras. Sen helt plötsligt här om veckan då jäklar tuggade hon på som fan 🤷🏼‍♀️
 

Bifogade filer

  • IMG_20221208_231729.jpg
    IMG_20221208_231729.jpg
    272,8 KB · Visningar: 55
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp