Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar Tilda kunde vara mer effektiv med sina ben ibland 😂 här samlar jag alla när jag städar. Ibland går hon och tar en gammal stackare och äter upp, men ibland duger inger annat än ett nytt 🙄🙈 de hon äter upp fortast är tjurmuskler (och olika lever/lunga bitar), annars spelar det ingen roll om det är ica eller "fin-ben" 😂 det mörkare lite större I mitten är från Tassafritt till exempel. Det har hon slickat på men inte mer. Däremot det knallorangea "bandet" är nått billigt från rusta, som hon ignorerat sen i somras. Sen helt plötsligt här om veckan då jäklar tuggade hon på som fan 🤷🏼‍♀️
Gillar du tassafritt? Har du köpt träningsgodis därifrån?
Är sugen på att lägga en beställning, de har ju även storpack. Hade passat bra med ett extra smaskigt tugg till nyår dessutom.
 
Jag önskar Tilda kunde vara mer effektiv med sina ben ibland 😂 här samlar jag alla när jag städar. Ibland går hon och tar en gammal stackare och äter upp, men ibland duger inger annat än ett nytt 🙄🙈 de hon äter upp fortast är tjurmuskler (och olika lever/lunga bitar), annars spelar det ingen roll om det är ica eller "fin-ben" 😂 det mörkare lite större I mitten är från Tassafritt till exempel. Det har hon slickat på men inte mer. Däremot det knallorangea "bandet" är nått billigt från rusta, som hon ignorerat sen i somras. Sen helt plötsligt här om veckan då jäklar tuggade hon på som fan 🤷🏼‍♀️
Jag gillar att hon har mycket att variera mellan! :D Jag gjorde misstaget att köpa billiga ica-ben nyligen just för variation. Well. Ebrah äter dem fortfarande på tok för fort och blir jättetörstig av det, så det fungerar inte. Låter nu Lily tugga lite då och då när Ebrah sover :angel:
 
Gillar du tassafritt? Har du köpt träningsgodis därifrån?
Är sugen på att lägga en beställning, de har ju även storpack. Hade passat bra med ett extra smaskigt tugg till nyår dessutom.
Jag provade en av deras boxar med blandat, för mellanhund, och "chipsen" älskade Tilda. Grisörat tuggar hon på ibland men gömmer mest. Gristrynena gömmer hon bara, tror inte hon ätit upp ett enda 😂 (kan det ha varit 3 st trynen eller nått sånt), och råhudsbenet är otuggat som synes 😂 träningsgodiset tror jag är super, de bitar tilda fick I lådan var populära. Det andra tugget kanske passar en annan hund bättre än tilda 😂
 
Jag gillar att hon har mycket att variera mellan! :D Jag gjorde misstaget att köpa billiga ica-ben nyligen just för variation. Well. Ebrah äter dem fortfarande på tok för fort och blir jättetörstig av det, så det fungerar inte. Låter nu Lily tugga lite då och då när Ebrah sover :angel:
Haha ja, jag har nog 3 olika påsar med tugg just nu (ica, mix med kyckling och biff 50/50 I påsen), nått från sjöbogården som har 3 smaker i ett, och sen "snurrad anka" (snurrad anka var favorit förut och gick åt I ett nafs) 😂 och så har vi extra gotte med kaninöron 😂
Mammas whippa äter såna här "småtugg" jättefort också, det går inte att ge dom samtidigt för hon tuggar sitt på 3 tuggor sen tar hon Tildas 😒
 
Perfekt ju! Lily kommer nog bli minst lika glad åt kartongen som hennes aktiveringsspel kommer i som åt själva presenten... Sedan har förvisso partnern fått inspiration när han hämtat mig på jobbet, så han planerar att shoppa leksaker som en tok, men tja... Vill han lägga sina pengar på mina hundar så får han väl göra det :cautious:

Kartonger är bäst! Blir alltid lite jobbigt när hundar öppnar paket och glatt leker vidare med kartongen efter att innehållet ramlat ut...
 
Jag har precis plockat hem Kerotugg, ett ganska nytt märke, till hundhallen och kan verkligen tipsa om dem som ett alternativ om ni gillar Rauh!
Jag har bara testat älgtuggen ännu, men deras 25cm håller för 2,5 konstant tuggande av Louie. Det är ett helt överlägset rekord :D motsvarande hos Rauh höll länge för honom också, typ 2h, men detta höll alltså ännu längre. Han är som en flistugg när han äter ben, har inte varit med om något liknande innan.

Min kompis brukar alltid säga att hennes shitbull maler ben, så han fick också några för att utvärdera. Efter två dagar har han tuggat i sig knappt en tredjedel :D
 
Jag har precis plockat hem Kerotugg, ett ganska nytt märke, till hundhallen och kan verkligen tipsa om dem som ett alternativ om ni gillar Rauh!
Jag har bara testat älgtuggen ännu, men deras 25cm håller för 2,5 konstant tuggande av Louie. Det är ett helt överlägset rekord :D motsvarande hos Rauh höll länge för honom också, typ 2h, men detta höll alltså ännu längre. Han är som en flistugg när han äter ben, har inte varit med om något liknande innan.

Min kompis brukar alltid säga att hennes shitbull maler ben, så han fick också några för att utvärdera. Efter två dagar har han tuggat i sig knappt en tredjedel :D
Det låter ju toppen! Är det vettigt i innehåll/behandling också?
 
Jag har precis plockat hem Kerotugg, ett ganska nytt märke, till hundhallen och kan verkligen tipsa om dem som ett alternativ om ni gillar Rauh!
Jag har bara testat älgtuggen ännu, men deras 25cm håller för 2,5 konstant tuggande av Louie. Det är ett helt överlägset rekord :D motsvarande hos Rauh höll länge för honom också, typ 2h, men detta höll alltså ännu längre. Han är som en flistugg när han äter ben, har inte varit med om något liknande innan.

Min kompis brukar alltid säga att hennes shitbull maler ben, så han fick också några för att utvärdera. Efter två dagar har han tuggat i sig knappt en tredjedel :D

Har också köpt och gett min hund, hon blev väldigt nöjd och jag håller med om att det höll länge 👍
 
Jag har precis plockat hem Kerotugg, ett ganska nytt märke, till hundhallen och kan verkligen tipsa om dem som ett alternativ om ni gillar Rauh!
Jag har bara testat älgtuggen ännu, men deras 25cm håller för 2,5 konstant tuggande av Louie. Det är ett helt överlägset rekord :D motsvarande hos Rauh höll länge för honom också, typ 2h, men detta höll alltså ännu längre. Han är som en flistugg när han äter ben, har inte varit med om något liknande innan.

Min kompis brukar alltid säga att hennes shitbull maler ben, så han fick också några för att utvärdera. Efter två dagar har han tuggat i sig knappt en tredjedel :D
Jag har testat deras rentugg. Eller ja, Lova har testat. Hon bryr sig knappt om hudben i vanliga fall. Det med ren var jättemumsigt! Lite mjukare och segare, vilket hon verkar gilla. Det är det enda hon ätit upp helt, förutom tjurmuskel, lammuskel och nötstrupe.
 
Jag ska bli "mormor" :love: :love: :love:
 

Bifogade filer

  • V ultraljud 2022.jpg
    V ultraljud 2022.jpg
    283,7 KB · Visningar: 27
Det måste jag testa! Köpte stora Rauhben för ett tag sen och de höll länge, men är dessa bättre så är det ju jättebra :)

Ja, gört! Min kompis som testat idag var helt lyrisk. Tog bort benet från sin jaktlabbetik efter 1,5h och halva benet var kvar! Likaså för deras wachteltik :D

Jag har testat deras rentugg. Eller ja, Lova har testat. Hon bryr sig knappt om hudben i vanliga fall. Det med ren var jättemumsigt! Lite mjukare och segare, vilket hon verkar gilla. Det är det enda hon ätit upp helt, förutom tjurmuskel, lammuskel och nötstrupe.

Kul! Rentugget har vi inte testat ännu, det kanske ska bli nästa grej :D
 
Jag passade på att köpa tugg nyligen när det var 3 för 2 på allt, det blev bättre rabatt än min personalrabatt på just rauh. Vanliga tuggben från tex Ica slukar Ebrah på en halvtimme. Nu köpte jag största rauhbenen och efter någon vecka är det fortfarande bara lite tuggmärken i ändarna på dem (de ligger framme konstant). M.a.o. räcker 10 ben på ica kortare tid än 1 ben från djuraffär, men samma totalkostnad :)
Jag gillar verkligen rauhben men hade önskat att dom räckte så länge för Ascot också. Ibland äter han upp ett ben (och då av den större varianten) på en kväll :arghh:. Ibland tar det några dagar, men sällan det.
 
Vi har rovdjur i närheten för stunden. Lo eller varg. Rådjuren var inne i trädgården idag och Pajaz var helt tossig på kvällspromenaden. Grannens hundar skällde annorlunda igår, var vi flera som reagerade på. Bara spana efter spår :)
 
Tänkte se livesändningen från Hundmässan men den fungerar inte. :confused: Är det någon annan som har problem eller är det bara jag? :(
 
Igår var jag iväg och tävlade agility med Tay då husse hade julbord med jobbet. Första loppet var jag för långsam med att säga vad han skulle göra så vi hamnade på 10 fel men fantastisk känsla. I andra loppet skärpte jag mig och var bättre och vi vann och fick pinne!
Spock var under tiden hos syster och hade fått vara med hos fåren och hjälpt till och sen var dom iväg och tränade lite. Nike fick hänga på tävling med mig.

Om ett tag ska jag iväg på coachgrupp i agility med Spock, fick en återbuds plats och är så taggad efter igår 😁.

Tay
20221209_211037.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp