Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina fick syn på katt ute idag, innan jag fick syn på den. Herregud vilket kaos. "TJOHOO, LEKA!" sa de båda samtidigt, och triggade igång varandra så att det blev riktigt hetsigt de få meter som de hann ta sig innan kopplen tog stopp och jag började bromsa. Mest glad att katten inte attackerade, och att mina faktiskt mest vill leka med katt och inte döda. Samtidigt kändes det lite bra att det hände där och då, för katten var på väg till fågelbordet som satts upp. Känns lite dumt att först mata fåglar på ett ställe och sedan låta en katt gå lös precis runt där :cautious: Kanske katten tycker det är lite läskigare att smyga på fåglarna där framöver (fast mest troligt fortsätter den väl som vanligt).
Våra blir helt rabiata om de ser katter ute (ekorrar ska vi inte ens tala om 🙃), så har ju varit lite nervös. Men Tilda har ju träffat vuxna katter tidigare, och det har gått okej så jag chansade 🙈 stundtals går det hur fint som helst, men ibland blir det lite överslag i energi så nu innan läggdags fick vi ut och svalka av oss i snöfallet 🙄😬 men, med tanke på att katten bott här sen i lördags, och Tilda inte umgåtts med den förrän på måndag kväll mer än få minuter under helgen så känns det otroligt.
Snapchat-257739014.jpg
 
Dag 1 av 2 med specialsök :) Väldigt spännande miljöer, bland annat sökte vi i en gammal mjölkgrop. Tror någon kommer somna ovaggad ikväll…

Kul med kurs igen, jag är ju lite lat och hemmakär så det känns alltid lite jobbigt inför ;) men skoj när vi väl är på plats!
 
Var iväg hela eftermiddagen med hundarna idag, först promenerade vi en timme ute på Drottningholm. Det bra miljöträning för det är alltid en hel del folk där. På vägen hem åkte vi förbi och tittade till fåren, tog bara med Tay in i hagen en snabbis medans de andra fick vänta i bilen. Kollade mat och vatten och så fick Tay kika lite på fåren vilket var mycket uppskattat.
Det blev en sväng till en rasthage i närheten också så fick de springa lösa en stund hela gänget.
Imorgon ska jag åka och titta till fåren igen och sen ska husse träna bc pojkarna i agility på kvällen och Nike ska få följa med mig till jobbet tänkte jag.

Härligt med lite sol idag!
20230211_135637.jpg
 
Det har varit träningspaus ett tag nu för mig och Tilda, när det kommer till att gå kurser på hundklubben, men nästa lördag spontananmälde jag oss till prova på Doga, 2 timmars pass. Det ska bli intressant att prova! Sen på måndagen veckan efter så är vi anmälda på aktivitetskväll, lite osäker vad det blir, men lite olika aktiviteter som innebär problemlösning är vad det stod som beskrivning 😅 så från inget sedan november blir det 2 korta kurser inom 3 dagar 🙈😂
Det går bra med Tilda och Skrållan också, inte så mycket jagande idag, och lite nosande på varandra, eller snarare, Tilda nosar men tycker det är lite läskigt när Skrållan vill göra det tillbaka 😅 lite kul, Skrållan är i Tildas "ben-låda" och letar reda på småbitar hon leker med, men det tycker inte tilda om, så hon går dit och tar dom ifrån henne 😅 det såg jättekul ut, men jag är medveten att detta kan bli resursförsvar, så när jag upptäckte ett mönster (när tilda hämtat 3 ben Skrållan lekte med), så plockade jag faktiskt undan lådan, så det inte skapas ett problem att Tilda blir hårdhänt. Nu tog hon dom bara när Skrållan inte hade tassarna på dom så att säga, men man vet ju aldrig.
Snapchat-214449549.jpg
 
Tränade precis lite rallylydnad med damerna hemma i vardagsrummet. Ebrah är svår att utmana, jag kikar nu på kurser att anmäla oss till för att få lite input från annat håll. Ska också kika på om det finns någon tävling i närheten.

Lily, hon är jätteglad (såklart) och idag tränade vi på vänstersvängar. Det var svårt, men hon var duktig ändå! Annars känns det mest som att jag borde träna med störningar för henne, så bara vädret blir bättre ska vi nog få till det med. Just nu är det is ute precis överallt, men det borde försvinna om någon dag.
 
Gladare kan ingen vara än den bc som får vara med i fårhagen ❤. Blev en snabbvisit i fårhagen idag igen och Tay fick följa med, det absolut bästa han vet!

Tay
20230212_144055.jpg


Har bestämt nu att sätta mina planer för Spock på paus då mitt knä är så himla kasst. Han får helt enkelt vänta in våren innan vi tränar ordentligt i fårhagen. Tay behöver jag ju inte gå med utan kan stå mer still och låta han jobba på så tills underlaget och knät är bättre så är det han som får hänga på till fårhagen.
 
Kursade och klara för den här gången :) Specialsök är verkligen en spännande — och utmanande — gren, får se om den blir godkänd som provform snart.

Kallställda kurslokaler i norra Sverige. Ser fram emot våren, och att slippa gå runt som en otymplig, hårdstoppad korv 😂

527FF066-2C7B-43E3-8EEE-12E183DFE070.jpeg
 
@Trott så kul att det går bra med katten 😻

Hittade jättefina glasunderlägg 😍
Det är en Borderterrier men bakifrån ser ju Harry likadan ut 😁
Visa bifogad fil 112602
Ja det är jättekul 🥰 är fortfarande lite förvånad över hur fort det gått! Nu sker det tvångstvätt också 🙄 😂 får säga åt henne ibland att ta det lugnt, men Skrållan piper till och springer iväg själv ibland men kommer snabbt tillbaka så gissar det ser värre ut än det är 🙈

IMG_20230213_195844.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp