Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska göra en liten utmaning så här på alla hjärtans dag men behöver hjälp att välja låt.

Dom jag gillar är
Handen på hjärtat
Aldrig ska jag sluta älska dig
I want to know what love is

Annat förslag?
 
Nike var med på jobbet igår natt och skötte dig utmärkt, hon låg mest och chillade 😁.

20230213_060755.jpg

Efter det hårda arbetspasset hängde hon och Tay med husse på träning på morgonen. Spock tränade lite på morgonen hemma med mig innan vi la oss och sov. Vaknade upp och såg att mitt paket skulle ha levererats och gick och kollade brevlådan som var tom. Muttrade många fila ord om posten innan jag upptäckte att det stod ett paket utanför altandörren. Alltså jag och Spock har legat och sovit i soffan precis brevid altandörren och Spock har inte sagt ett ljud om att det kommit en främmande bil och att nån människa gått in i trädgården, gått på altanen och lämnat ett paket 😅. Han är inte mycket till vakthund den där, han har väl sovit sig igenom det 😆...
 
Passade på att träna lite med damerna efter jobbet. Tog fram klickern och lät Ebrah välja lite vad hon ville göra. Jäklar vilken fart det blev på henne, hon var så glad! Passade på att träna på några av våra svåraste moment i rallyn och tror att jag lyckades tajma belöningen rätt bra, så vi kanske kan göra lite framsteg där med.

Lily var också tokigt glad, hon är inte riktigt inklickad, men nu tänkte jag ge det ett försök igen. Vi passade också på att träna lite fotgående och det känns som om det börjar sitta. Det mesta andra fungerar jättebra, så jag får se hur jag ska göra för att få till lika bra fotgående på henne som på Ebrah. Eventuellt skiter vi i det och kör freestyle istället :p Fast jag vill gärna köra rallyn också...

Nu ska jag äta glass och läsa tidningen Hundsport! Verkade ju vara intressant tema den här gången.
 
Igår var vi en vända i fårhagen igen, strålande sol och all snö hade smält bort. Trots att alla hundarna fick hänga på så mötte fåren upp mig när jag kom, de påstod att de inte hade mat. Naturligtvis hade dom det men bonden hade kört ut en ny bal i hagen 😂. Blev lite pyssel med att öppna den då det inte var så mycket kvar av det gamla hösilaget. Tay fick hålla koll på fåren och sen tränade vi en kort stund.

Tay
20230214_143035.jpg


På kvällen åkte jag på öppna rallyträningen med Spock, kan konstatera att vi inte magiskt blivit bättre på det av att inte träna över vintern 😅. Världens finaste corgi där också, från Nessies uppfödare tydligen den verkar väldigt trevlig och av en typ jag gillar som inte är för lågställd. Villhöver... 💔💔💔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp