Uppdateringstråd 29

Inte den finaste bilden då Hexa är ganska blöt efter att Diva har tuggat på henne :angel:. Men här ser man hur grå hon är.

Måste bara säga att jag äälskar att ha mer än en hund. Livet blir så mycket bättre för oss alla!
 

Bifogade filer

  • 431815693_422259533667820_3611769079788295985_n.jpg
    431815693_422259533667820_3611769079788295985_n.jpg
    441,3 KB · Visningar: 76
Fotgående lös(även på linje med andra) och att sitta kvar när jag går ut och lämnar/hämtar eller kastar apporter fungerar superbra även med andra hundar runt oss på gruppträningarna. Kan utan problem lämna honom och gå 150 meter ut. Kan även lämna honom utan att han ser mig. Händer så gott som aldrig att han reser sig när jag har satt honom. Det är bara när vi står en bit ifrån och andra hundar skickas ut för att hämta som det blir för mycket 😅

När jag har varit med har det inte varit så många med som det brukar kunna vara, när dom är många brukar dom tydligen dela upp sig i olika grupper med olika övningar utefter vad man vill göra, då kan det ju säkert fungera jättebra med något sånt 🙂

Jag märker ju tydligt i vardagen att han är i en extra brötig period nu. Det är lite olika dagar och inget extremt men ändå en tid då jag märker att det är mycket annat som händer i huvudet på honom(11 månader igår). Så mycket kommer ju säkert gå något lättare om ett tag.

Det låter som att ni har bra koll på läget :)
Lite lugn gruppträning utan kast, typ jaktlydnad, så borde hans förväntningar dämpas snart.
 
5BD4E93C-A004-4A10-B87E-1A0E87FA31BC.jpeg

Går framåt 😅
Endel kiss o en bajspaus! Bara halva rundan loggad men jäklar va stark han är!
Störande saker som mycket fågel och en hare men han lyssnar på mig när jag säger till honom att inte gå däråt.
Maxhastigheten vet ja inte om den stämmer men kändes som de gick väldigt fort
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅
Har Fot på lydnadsfoten, och Gåfint på skogsfoten. Du kan ju ha tvärtom.
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅
Ett för första position i Htm?
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅
Det går rätt fort att döpa om ett kommando om du vill byta plats på fot.
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅

Engelska ’heel’?
Eller som min högerfot ’Tut’, försökte hitta kort kommando som inte lät som något annat kommando vi hade 🤣

Själv använder jag
lydnadsfot vänster sida - fot
Lydnadsfot höger sida - tut
jaktfot - här
lösare fot lite bakom - bakom
Gå inom några meter - nära
 
Engelska ’heel’?
Eller som min högerfot ’Tut’, försökte hitta kort kommando som inte lät som något annat kommando vi hade 🤣

Själv använder jag
lydnadsfot vänster sida - fot
Lydnadsfot höger sida - tut
jaktfot - här
lösare fot lite bakom - bakom
Gå inom några meter - nära
Heel är bra 🙂 Tut var ju väldigt kul 😂
 
Har fortfarande kört fast på vad jag ska använda för kommando för lydnadsfot, hittar inget som ligger bra i munnen 😅 har "fot" för jaktfoten och det sitter hårt invant både för mig, hunden och framför allt husse som är extra svår att lära om(han använder bara jaktfoten) 🙈 någon här som använder något annat? Hade jag kunnat göra om hade jag valt "nära" för jaktfoten och "fot" för lydnadsfoten. Men tycker inte nära känns riktigt rätt för fot med mer kontakt. Spelar ju så klart noll roll för hunden, kan ju använda kokosboll lika gärna, men jag vill ha nått som känns bra 😅
Jag säger ”sidan” till jaktfot😊
 
Visa bifogad fil 141667
Går framåt 😅
Endel kiss o en bajspaus! Bara halva rundan loggad men jäklar va stark han är!
Störande saker som mycket fågel och en hare men han lyssnar på mig när jag säger till honom att inte gå däråt.
Maxhastigheten vet ja inte om den stämmer men kändes som de gick väldigt fort
Vad har du för något som visar maxhastighet också? Är mycket nyfiken på hur snabbt Lily springer när hon är lös :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 031
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: em76
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
69 824
Senast: Gnist
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
692
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp