Uppdateringstråd 29

1000012978.jpg


Flyttar ut ungtackorna en liten stund.
 
Tränade lite rallylydnad utomhus med damerna idag och blev förvånad över hur duktig Lily var på att hålla fokus. Ebrah var som alltid superglad och jag fick verkligen anstränga mig för att avbryta bådas träning i tid, när det fortfarande kändes kul, lätt och bra.

Känns bra att de fått både långpromenad, rastgårdsbus och lydnadsträning idag, för imorgon blir nog inte någon jätterolig dag för dem, då jobbar jag heldag och det ska dessutom vara pissväder på morgonen, vilket är när jag kommer ha tid och ork för promenad. Men men. Snart kommer nog vårvärmen. Hoppas jag.
 
Ibland blir det fel på rätt komiska sätt.

Jag har kört lite specialsök med Healey, på väldigt låg nivå. Nu var det ett tag sedan, så jag körde ett pass men hon visade inte alls något intresse för att söka av bokhyllan där jag jag gömt en behållare med röd kong. I stället gick hon till närmaste hylla, petade fram en bok och ville lämna den till mig. Hon gjorde det två gånger innan jag insåg att jag för ett par veckor sedan tränade henne på att plocka upp platta föremål från golvet med munnen i stället för att krafsa på dem med tassarna. Platta föremål som vi tränade på var bl a böcker.

Smart hund, korkad matte. När jag dragit upp hennes intresse mer för kong gick det bra.
 
Då har jag anmält Hexa till ett MT. Hoppas vi kommer med, för är väldigt ont om MT här nere.

Vi vallade även igår och det gick så himla bra. Slutade med ett så fint och lugnt pass 😊.

Diva fick sin 6 månader present lite tidigt. Hon fick ett rosa vuxen halsband.
 

Bifogade filer

  • 20240323_133233.jpg
    20240323_133233.jpg
    628,6 KB · Visningar: 42
Då har jag anmält Hexa till ett MT. Hoppas vi kommer med, för är väldigt ont om MT här nere.

Vi vallade även igår och det gick så himla bra. Slutade med ett så fint och lugnt pass 😊.

Diva fick sin 6 månader present lite tidigt. Hon fick ett rosa vuxen halsband.

Har du lyckats anmäla via nya SBK Tävling?! Jag ser inte hund i drop downen där man ska välja, men kan välja blank rad och gå vidare. Dock kraschar det vid betalningssteget…

Så frustrerande, finns ett MT inom rimligt avstånd med bara två anmälda hittills, och så går det inte att anmäla sig 😤

Edit: YES! Kunde ta mig vidare och betala och är anmäld, men man ser inte hundens namn. Men det måste de ju kunna reda ut. Jag har ju bara en hund i SBK Tävling.
 
Senast ändrad:
Har du lyckats anmäla via nya SBK Tävling?! Jag ser inte hund i drop downen där man ska välja, men kan välja blank rad och gå vidare. Dock kraschar det vid betalningssteget…

Så frustrerande, finns ett MT inom rimligt avstånd med bara två anmälda hittills, och så går det inte att anmäla sig 😤

Edit: YES! Kunde ta mig vidare och betala och är anmäld, men man ser inte hundens namn. Men det måste de ju kunna reda ut. Jag har ju bara en hund i SBK Tävling.
Maila arrangören, det är inte säkert att de kan se vad du har för hund om den inte visas i droplisten där du väljer hund.
Kul med MT!
(Vi lyckades aldrig komma med, blev bortlottad från 4 stycken 2022. Nu är hon för gammal.)
 
Maila arrangören, det är inte säkert att de kan se vad du har för hund om den inte visas i droplisten där du väljer hund.
Kul med MT!
(Vi lyckades aldrig komma med, blev bortlottad från 4 stycken 2022. Nu är hon för gammal.)

Japp, det var precis vad jag gjorde 👍 och de var snabba på att svara, så nu har de hennes namn. Mailade även supporten på SBK Tävling, men misstänker att de är rätt överrösta med supportfall just nu…
 
Har du lyckats anmäla via nya SBK Tävling?! Jag ser inte hund i drop downen där man ska välja, men kan välja blank rad och gå vidare. Dock kraschar det vid betalningssteget…

Så frustrerande, finns ett MT inom rimligt avstånd med bara två anmälda hittills, och så går det inte att anmäla sig 😤

Edit: YES! Kunde ta mig vidare och betala och är anmäld, men man ser inte hundens namn. Men det måste de ju kunna reda ut. Jag har ju bara en hund i SBK Tävling.

Jag gjorde exakt likadant som du i din edit :). Kunde inte heller se Hexas namn men hon är den enda i rätt ålder så borde inte kunna anmäla Diva. Men har också mejlat arrengören och berättat vad som hände och vilken hund jag vill ska gå.
 
Jag gjorde exakt likadant som du i din edit :). Kunde inte heller se Hexas namn men hon är den enda i rätt ålder så borde inte kunna anmäla Diva. Men har också mejlat arrengören och berättat vad som hände och vilken hund jag vill ska gå.

Låter som att det kan vara ett känt problem då, att namnen inte syns!
 
Låter som att det kan vara ett känt problem då, att namnen inte syns!
Finns väldigt mycket problem, t ex genomförs tävlingar, i alla fall i rallyn, på papper just nu då det blivit något knas med hur resultaten ska läggas in. Följ valfri tävlingsgren-grupp på facebook så dyker det upp massor av inlägg.
SBK jobbar på det. Någon stackare satt sent i går kväll med supportmailen och svarade på de jag skickat in för två veckor sedan.
 
Finns väldigt mycket problem, t ex genomförs tävlingar, i alla fall i rallyn, på papper just nu då det blivit något knas med hur resultaten ska läggas in. Följ valfri tävlingsgren-grupp på facebook så dyker det upp massor av inlägg.
SBK jobbar på det. Någon stackare satt sent i går kväll med supportmailen och svarade på de jag skickat in för två veckor sedan.

I know, frustrationen är väldigt stor ute bland klubbarna och ekipagen. Jag jobbar själv inom IT så kan lida med stackarna som kämpar med att få allt på fötter — samtidigt som jag också är frustrerad.
 
I know, frustrationen är väldigt stor ute bland klubbarna och ekipagen. Jag jobbar själv inom IT så kan lida med stackarna som kämpar med att få allt på fötter — samtidigt som jag också är frustrerad.
Jag håller med. Jag som tävlingssekreterare i rallyn valde att ställa in vår tävling i början av maj då jag inte kan lägga mer tid än det vanligtvis tar att administrera en tävling.
Har dock själv lyckats lägga in min hund och anmäla till tävling, så förhoppningsvis blir det bättre framöver.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
6 875
Senast: Troll
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
66 203
Senast: Lyan
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
651
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 966
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp