Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 29

Izzys hd-index förändras lite då och då, det pendlar mellan 115 och 116 så nu har jag blivit en smula besatt och måste in och kolla på avelsdata vad hon har varje dag. 🙈 Jag har försökt kolla vilka släktingar det är som gör att det ändras men det måste vara väldigt avlägsna för än har jag inte hittat dem och jag är ju nyfiken. 😅
 
ÅB hos vet med Fridolfs tå. Tyvärr är den troligaste diagnosen bencancer. Han går på smärtstillande nu och har inte ont just nu, men det kommer inte bli bättre.

Han har några dagar med lyxliv kvar, sen somnar han in. Jag fattar inte hur jag ska överleva.
Åh nej! Jag beklagar :heart
 
ÅB hos vet med Fridolfs tå. Tyvärr är den troligaste diagnosen bencancer. Han går på smärtstillande nu och har inte ont just nu, men det kommer inte bli bättre.

Han har några dagar med lyxliv kvar, sen somnar han in. Jag fattar inte hur jag ska överleva.

Åh så ledsamt! Det märks hur mycket han betyder för dig så jag förstår att det känns obegripligt ❤️
 
Två svängar till fårhagen idag för att titta till lammen och så agilityträning med Spock och Mary. Ibland tänker jag att jag ändå kanske skulle testa att försöka röra mig lite mer i agilityn men sen kommer dagar som idag, då jag har så ont så det kämpigt att ens gå 😝.
Vi har haft superfint väder både igår och idag, hoppas det håller i sig nu.

Alltså så söta att man dör 🥰
20240409_114011.jpg
 
Nu har damerna varit med på reklaminspelning! De var väldigt glada åt att få massvis av godis och blev väldigt trötta. Jag hade kul åt att se Ebrah försöka skutta över några låga agilityhinder med person hon inte känner och som inte heller är van att varken träna hund eller hålla på med agility :p Lily var mer skeptisk till allt, men fann sig ändå i situationerna. Vet inte riktigt när reklamen ska visas, men det ska bli väldigt kul att se slutresultatet!
 
Oskar har varit lugn och tillfreds de senaste dagarna. Har inte stressat och velat gå ut stup i ett. Bara bajsat ett par gånger - mot de vanliga 5-6. Ute i skogen var han halvtossig som vanlig så han är absolut inte låg så jag behöver oroa mig.

Jag har styrt över honom på Mush med mindre procent ben. Magen funkar utan att bli hård.
Men det är så lite! Två 25 grams bullar per dag. :)

Håller det i sig fortsätter vi såhär.
 
@Migo beklagar 😭. Den dagen man fasar för som hundägare är den dagen man behöver gå skilda vägar med sin fyrbenta livskamrat.
Spock är bara två men jag tänker redan hur otroligt jobbigt det kommer bli trots att det förhoppningsvis är många många år bort 💔.
 
Inga fynd på röntgen ❤️ 3 röntgen bilder tagna på bröstrygg och ländrygg och allt såg bra ut.
Diagnosen just nu blev muskelömhet i latissimus, longissimus (båda sidor) och iliopsoas på högra sidan. Närmsta fyra veckorna blir det koppelpromenad (inget lösspring eller bus med andra hundar, men lunk bredvid cykel går bra), massera dom ömma musklerna i den mån hon tillåter det och så Onsior och andapsin i 4 veckor, sen återbesök.
Fick kommentaren att det var svårt att känna muskelfästen för hon var välmusklad 😅 och jag sa att Tilda är ju i dålig kondis nu pga den långa vintern + att jag velat ta det lugnt med henne, men tydligen mer muskler än de flesta andra hundar veterinären träffar 😂
Jättenöjd med nya stället, hon vi träffade var lugn och bra, Tilda gav till och med henne en försiktig slick på näsan ❤️
 
Funderar på att göra MH med Bog för skojs skull, men funderar på om han borde få höra skott några gånger först. Vet att alla på brukshundsklubben tränar skott med sina hundar från att dom är valpar, vilket vi inte har gjort alls pga att vi inte hängt på klubben någonting alls. Han reagerar dock inte på skjutningar eller fyrverkerier när vi hört på promenad så jag kanske funderar helt i onödan.
 
Funderar på att göra MH med Bog för skojs skull, men funderar på om han borde få höra skott några gånger först. Vet att alla på brukshundsklubben tränar skott med sina hundar från att dom är valpar, vilket vi inte har gjort alls pga att vi inte hängt på klubben någonting alls. Han reagerar dock inte på skjutningar eller fyrverkerier när vi hört på promenad så jag kanske funderar helt i onödan.
Jag har inte möjlighet att träna skott nu, så jag kör med att smälla ballonger. Vet inte om det kommer att fungera, men ändå.... Och det är i vilket fall till nytta vid barnkalas 💥
 
Skulle ha tävlat agility med Spock idag men då jag haft så ont i knäna så har husse åkt istället. Surt men behöver vila upp dem men skönt att ha en stand-in 😁. Spock behöver komma ut på egen tass och få lite tävlingsvana, jag hoppas dom får roligt fast de inte tränat särskilt mycket ihop.
 
Alltså hur mycket hår har en labbe egentligen? :eek::laugh: är ju uppvuxen med newfoundland och tycker ju att labben i jämförelse är rätt korthårig. Men jösses vad päls 😅 i smöret, i bh:n, ja överallt. Det var fördelen när man bara hade cocker(men älskar labbepälsen förövrigt, så funktionell och lättskött).
 
Funderar på att göra MH med Bog för skojs skull, men funderar på om han borde få höra skott några gånger först. Vet att alla på brukshundsklubben tränar skott med sina hundar från att dom är valpar, vilket vi inte har gjort alls pga att vi inte hängt på klubben någonting alls. Han reagerar dock inte på skjutningar eller fyrverkerier när vi hört på promenad så jag kanske funderar helt i onödan.

Man vill ju helst ha så ”rena” reaktioner som möjligt på ett MH, så jag hade inte tränat skott för skottens skull :) Eftersom skotträdsla ofta förs över till avkommor vill man ju gärna veta om det finns. Så man gör ju rasen en otjänst om man tränar skott inför MH, om man har en ras där MH är en viktig del i avelsdatat.

Sen finns det ju andra anledningar till att träna hunden med skott på en BHK, som att öva platsliggande med störning!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 278
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
568
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
1 990
Senast: Sol
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
54 55 56
Svar
1 110
· Visningar
73 056
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp