Jag hade mina igår, kommer ut till en kund och ser att jag har en halv gråhund på benen och då rollade jag dom ändå när de åkte på….![]()
Snyggt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade mina igår, kommer ut till en kund och ser att jag har en halv gråhund på benen och då rollade jag dom ändå när de åkte på….![]()
Det är ett måste! Även om det ibland känns ganska tröstlöstSnyggtja försöker också rolla mig innan ja åker men håret är ju överallt
Ja det där med halsband är helt klart en ny vana här nu... Resten gör vi också sedan länge och tex salukipojken, som när han kom till mig manglade sig ut så fort man öppnade, har också lärt sig att man måste vänta på ett varsågod innan man får hoppa ut. Han är inte 100% duktig på det, men 99% och det är inte längre bökigt att få ut honom ur bilen. Ebrah... Jag kan inte minnas när senast hon ens funderade på att ta sig ut ur bilen utan ett ok från mig. Troligen också därför som hon lyckades komma ut förut, för att jag normalt sett litar på henne. Skithund.Mina åker också med halsband och lär sig från dag 1 att man aldrig hoppar ur bilen när dörren till buren öppnas och innan jag säger till. Om någon smiter åker de raka vägen in i buren igen och vi gör om.
Men självklart kan olyckor hända ändå och en hund få för sig att smita av många anledningar. Halsband är dock verkligen bra att ha på dom för ibland hinner man ta tag.
Och nu på morgonen är han så ensam, och övergiven, och tycker så synd om sig självSitter i soffan med en viss salukipojk utsträckt över mina ben. Han tycker att mina lår är utmärkta som huvudkudde. Själv vill jag göra mig i ordning för sängen, men han har somnat, drömmer och jag vill inte störa honomHan är så söt. Och han vill verkligen alltid mysa. Hur han aldrig kan få nog, det förstår jag inte, men det är extremt sällsynt att han inte är på humör för att ligga ihoptrasslad med någon någonstans
![]()
Då träffade jag dina motsatser nyligen. Jag hade parkerat vid ett naturområde och ett äldre par parkerade bredvid mig. Mannen sprintade ner i skogsslänten mot stranden, ojdå, här var det en som behövde pinka tänkte jag.Samma här, jag är benhård på bur/bil/sele i baksätet, stanna kvar, betyder verkligen stanna kvar, det och stop finns det inga felmarginaler för.
Var med om något liknande för några år sen. Kom och gick med mina hundar och ser en kvinna kliva ur bilen och jag ser att hon har hund där bak men antar i min dumma skalle att hon väntar med att släppa ut hunden tills vi passerat men istället öppnar hon bakluckan och släpper ut en stor yster unghund i flexi exakt när vi är bakom bilen.Då träffade jag dina motsatser nyligen. Jag hade parkerat vid ett naturområde och ett äldre par parkerade bredvid mig. Mannen sprintade ner i skogsslänten mot stranden, ojdå, här var det en som behövde pinka tänkte jag.
När jag öppnat min bildörr för att ta ut hunden såg jag att kvinnan i paret stod kvar vid deras bil och grejade med ett koppel. Ska du ta ut hund, frågade jag, och när hon sa ja fortsatte jag med Ok, då skyndar jag mig förbi.
Jag tänkte ju att det skulle räcka för att hon skulle förstå att min hund behöver avstånd men så var det tydligen inte. Jag hade inte hunnit många steg över parkeringen innan jag hörde mannen ropa nerifrån skogen DET ÄR FRITT FRAM! Varpå hon öppnade bakluckan, två lösa hundar i storlek typ tollare kastade sig ut, hon fångade in den ena men den andra fick springa. Då gav mannen till en rejäl busvissling, hunden vände 180 grader i luften och rusade ner till honom.
Vad de sysslade med begriper jag fortfarande inte, men det måste väl ha varit nåt slags vansinnesinkallningsträning. På parkeringen vid ett område där många går med hund.![]()
Knyta skornaVar med om något liknande för några år sen. Kom och gick med mina hundar och ser en kvinna kliva ur bilen och jag ser att hon har hund där bak men antar i min dumma skalle att hon väntar med att släppa ut hunden tills vi passerat men istället öppnar hon bakluckan och släpper ut en stor yster unghund i flexi exakt när vi är bakom bilen.
Det blir såklart fullständig kalabalik.
En del människor är så ofantligt korkade så man undrar hur dom ens kan knyta skorna själva.
Kan tillägga att jag för en gångs skull faktiskt skrek åt henne att det där var jävligt onödigt och fick något dumt svar om att skogen är till för alla.
Ja man blir så besviken på vissa människor, å andra sidan handlar det säkert om att dom inte förstår bättre men visst är det svårt att inte bli frustrerad när folk gör så dumma grejerKnyta skorna
Nejmen precis. Bra att du fann dig i alla fall! Jag lyckades inte säga något, jag hade fullt upp med att bära en vrålande hund därifrån. Men jag hoppas nästan att jag ska träffa dem på samma ställe igen för sådär kan de fan inte hålla på.
Vi bor så att vi nästan aldrig träffar hundar på våra promenader, samtidigt behöver vi ju göra det så jag åker in till stan eller till naturområden så att vi får träna på just det. Det är förbluffande hur många det är som inte förstår varför man inte vill att ens hund ska behöva interagera med andra. Är det trångt kliver jag långt åt sidan och ägnar mig helt åt min hund, men det räcker sällan som signal. Rekordet slog han vars röst jag hörde (jag stod med ryggen åt där de skulle passera) när han stannat för att vänta ut oss och besviket sa Jaha, då får vi hälsa en annan dag.Ja man blir så besviken på vissa människor, å andra sidan handlar det säkert om att dom inte förstår bättre men visst är det svårt att inte bli frustrerad när folk gör så dumma grejer![]()
Ja jag känner igen mig i allt du skriver.Vi bor så att vi nästan aldrig träffar hundar på våra promenader, samtidigt behöver vi ju göra det så jag åker in till stan eller till naturområden så att vi får träna på just det. Det är förbluffande hur många det är som inte förstår varför man inte vill att ens hund ska behöva interagera med andra. Är det trångt kliver jag långt åt sidan och ägnar mig helt åt min hund, men det räcker sällan som signal. Rekordet slog han vars röst jag hörde (jag stod med ryggen åt där de skulle passera) när han stannat för att vänta ut oss och besviket sa Jaha, då får vi hälsa en annan dag.
Trassel är så söt med sin vita hockeyfrillaVisa bifogad fil 167148
Milou har gjort sig förtjänt att vara lös ibland igen. Det var bara en gång på tomten som han sprang fel. Och jag vet att det inte var för att rymma för på direkten hörde jag honom försöka få kontakt med mig och han blev så upprörd när han inte lyckades ta sig förbi staketet mellan oss.
Men jag har sen dess inte känt mig helt bekväm och trygg. Men jag tror verkligen det är lugnt nu. Och han har Trassel här också.
Så vi provar lite då och då. Idag hade dom jätte kul och gudars vad dom leker. Vill att dom ska få ha det tillsammans
Haha, tack jag vet inte om han får höra det eller får hybris då. Jag blir i alla fall glad så tackTrassel är så söt med sin vita hockeyfrilla![]()
Jag tar balsam på mina ibland, särskilt på Sparven som blir lite tovig (och inte uppskattar att borstas). Har viss effektiva pälsen, men på sättet han smutsar ner sig så tror jag inte balsam hade haft något effektNågon här som brukar använda hundbalsam? Läste någonstans att det ska hjälpa hålla hunden ren längre, men jag trodde bara det hjälpte med tovor?
Här i storstan blir hunden fan skitig på typ två dagar, vet inte om han stryker sig mot äckliga väggar ute eller om det bara är generell luftföroreningKanske lättare att bara köpa nån tunn tröja som man kan slänga i tvättmaskinen…