Ska börja ropa att min har kennelhosta så folk håller sig bortaSamma här! Föredrar att folk går till andra sidan gatan... jag brukar säga att mina hundar bits när folk försöker släppa fram sina hundar.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska börja ropa att min har kennelhosta så folk håller sig bortaSamma här! Föredrar att folk går till andra sidan gatan... jag brukar säga att mina hundar bits när folk försöker släppa fram sina hundar.![]()
Mina hundar tycker (vanligtvis) att det är skitkul om andra hundar springer fram. Då vrålar de på sitt allra busigaste sätt och studsar upp och ner som enorma studsbollar. Jättekul för mig som verkligen får kämpa för att hålla mig på benen och inte tappa hundarnaJa visst blir man ledsen
Jag känner samma när jag samlar ihop mina hundar och tar hand om mötet litar ju dom på det sen kommer ändå dessa förbannade hundar och tränger sig på.
Det är så onödigt , samtidigt känner jag är det något fel på mina hundar? Är dom för antisociala? Ska hundar klara att hälsa i koppel? reagerar inte andras flockar på samma sätt dvs att gadda ihop sig mot främmande hundar? Andras flockar kanske hälsar lugnt och fint.
Jag har ingen aning om vilket som är vanligast.
I vilket fall tycker jag som du att man åtminstone kan fråga innan.
Ett cavet. Jag har provat - och blev polisanmäld för jag hade en farlig hundSamma här! Föredrar att folk går till andra sidan gatan... jag brukar säga att mina hundar bits när folk försöker släppa fram sina hundar.![]()
Men hur missade du att du inte hade kopplet kvar? Förstår alltså hur man kan missa att halsbandet glider av på liten hund, men anda ändan håller man ju I?Det blev ett litet misstag idagVar ute med grabbarna och mormor och morfar och deras hund, hundarna har fått se deras hund en gång eftersom vi inte visste hur han skulle reagera på Trassel men idag fick dom hälsa och nosa och inga problem alls. Men efter ett tag la jag märke till att Milou inte hade något halsband och koppel och insåg att jag råkat sätta fast kopplet i fel ring på halv strypet och det hade åkt av.. Då hade vi passerat flera bilar och en väldigt reaktiv hund. Vilken miss av mig men åh vad jag trots allt blev stolt över Milou. Han agerade som om han var kopplad hela tiden. Fick gå tillbaka en bit och hittade koppel och halsband. Tack och lov visade Milou hur mycket kan lita på honom. Allt var ju min miss
![]()
Och där slapp jag fråga detsamma.Men hur missade du att du inte hade kopplet kvar? Förstår alltså hur man kan missa att halsbandet glider av på liten hund, men anda ändan håller man ju I?![]()
Men hur missade du att du inte hade kopplet kvar? Förstår alltså hur man kan missa att halsbandet glider av på liten hund, men anda ändan håller man ju I?![]()
Ja alltså jag har tappat ett par koppel när hunden varit lös, men har man bara 1-2 hundar handen som är kopplade borde man ju märka om man tappar kopplet.Ja, jag funderade också.. Jag är dock expert på att tappa koppel utan att upptäcka det när hundantalet överstiger tre eller när jag har hundarna lösa och lyckas tappa ett av kopplen på vägen utan hund i...
Men med bara två hundar brukar jag inte råka missa ett koppel.
Jag har gått runt hela parken en gång med 3 hundar i handen och den fjärde som följde med med kopplet släpandes. Har man fler koppel i handen är det lätt hänt att man missar om man tappar ettMen hur missade du att du inte hade kopplet kvar? Förstår alltså hur man kan missa att halsbandet glider av på liten hund, men anda ändan håller man ju I?![]()
En bekant berättade att på hans gata går en äldre dam kvällsrunda med sin lika saktfärdiga trötta gamla hundJag har gått runt hela parken en gång med 3 hundar i handen och den fjärde som följde med med kopplet släpandes. Har man fler koppel i handen är det lätt hänt att man missar om man tappar ett![]()
Definitivt jag när jag blir lite äldre, är visst halvvägs där redanEn bekant berättade att på hans gata går en äldre dam kvällsrunda med sin lika saktfärdiga trötta gamla hund
Den går i slakt koppel bakom damen.
En kväll hade han mött dem och damen gick med tomt koppel släpande efter sig..Hunden hade gått hem. Hon hade inte märkt det.
Träffa en veterinär så snart som möjligt innan tankarna flyger runt. Så att du vet med säkerhet och inte tar på dig saker i förhandJag har gjort ett misstag. Jag tror min hund har fått nåt hornhinneproblem, långtgående. Det är liksom som grumligt vitt ”streck” som blir större och hon ser knappt tror jag på det ögat. Hon har ju grå starr sen innan så jag har inte lagt märke till det där förrän nuTrodde det var grå starr bara, igår såg jag i ögat att det är något annat också. Skit.
Jo jag ska ringa imorgon! Men skit att jag missat!Träffa en veterinär så snart som möjligt innan tankarna flyger runt. Så att du vet med säkerhet och inte tar på dig saker i förhand