Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken ras?Nya lilla damen e en otroligt enkel liten tjej jämfört med huskiesarnaHon e så otroligt lättmotiverad i träningen o jag märker hur van jag blivit vid att hela tiden få kämpa för o behålla motivationen o känner typ "oj kan de va så enkelt o träna detta?"
![]()
Hon e en vit herdehundblandningVilken ras?
Aha, okej då förstår jag att det måste vara stor skillnad. Hur gammal är hon? Roligt att det blev bra när du provade en annan ras också.Hon e en vit herdehundblandning![]()
Ja jag har ju haft schäfer o andra bruksraser innan o även spanat en del på vit herde innan men då blev de husky istället men de e ju några år sen nu så jag har vant mej vid mina svårmotiverade busarAha, okej då förstår jag att det måste vara stor skillnad. Hur gammal är hon? Roligt att det blev bra när du provade en annan ras också.
så bra beskrivningFick bästa kommentaren om nakenhundar hittills. Sotaren var här och konstaterade att det var som att gosa med en fläskfilé när han gosade med TrasselOch att dom ser ut som glamrockare med frisyrerna som han kallade det
![]()
Nja, rolig beskrivning men inte är han som fläskfilé. Hans hud är varm och len.så bra beskrivning
En eloge till dig för att du faktiskt har kommit iväg och tränar för någon annan. Men jag tänker att du kanske får ha en plan när hunden vill något annat än vad du vill, och kroppen inte orkar? Jag hade nylonstryp på min efter att han knäckte min tumme. Hissar man upp det bakom öronen blir hunden inte särskilt stark, det finns känsliga nerver där. När mina föräldrar passade honom hade de halti, han lyckades förvisso dra omkull min pappa ändå (120 kg dvs inte liten) men var man bara beredd kunde man förhindra att han satte nosen i bringan och bara drog.Jag är krigsskadad pga min överglada hund, instruktören kom lite för nära på förra veckans rallykurs och han kunde inte hålla sig från att dra mot henne för att heja. Jag försökte såklart hålla emot och fick en muskelbristning i vaden på köpet. Har vilat hela veckan sen dess, börjar kunna gå runt lite mer nu men det dröjer flera veckor till innan jag är så återställd att vi kan köra på som vanligt.
Nosework-kursen är det bara en gång kvar av så det tror jag att vi fixar, men rallyn fryser nog inne. Det finns inga fysiska medel som kan bromsa den här killen om han vill iväg tillräckligt mycket och min kropp håller inte för flera såna där manövrar på kort tid. Det är alldeles för svår miljö, även med bra godis så blir frestelsen för stor när nånting lockande kommer för nära.
Tror vi får hålla oss till bara nosework i framtiden, han visar så tydligt att det är hans grej. Rallyn har det ju varit si och så med länge nu och jag kanske ska ta det här som ett tecken att det inte är för oss.