Okej. Det har gjorts i samband med först veterinär (artrosen) och sen ortopeden (korsbandet) men jag hör vad du säger. Tack för din input!Du borde absolut inte sluta med Previcox. Även om hunden är hältfri så finns den kroniska inflammationen kvar i leden/lederna och därför är det viktigt med antiinflammatorisk behandling. Han kommer ha det väldigt tufft under de första två månaderna innan han belastar det opererade bakbenet ordentligt och artrosen i frambenet kommer bara bli värre. Jag tycker det är bra att du funderar ordentligt på det här för han kommer tyvärr inte kunna välja och det är en tidsfråga innan det andra korsbandet ryker och behöver opereras och då blir det ytterligare belastning på frambenet igen.
Jag hade varit väldigt, väldigt tveksam till att gå vidare med tanke på artrosen.
Mycket man läser om operationen är att de flesta blir bra efter, men majoriteten har såklart ett bättre utgångsläge än oss. Och jag inser absolut att det andra också kommer ryka. Hans pappa opererades för båda när han var 3-4 år? Så han har att brås på.