Söderort, ingen bil ):Vilken del av storstan bor ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Söderort, ingen bil ):Vilken del av storstan bor ni?
PmSöderort, ingen bil ):
Utställningstränade lite i samband med kvällsrastningen och filmade samtidigt för att se att jag ställer upp dem vettigt osv. Kan konstatera att Lily verkligen är min typ av saluki. Herrejösses så fin hon ärEbrah hade nog sett helt ok ut om hon inte var tjock och så fullständigt ointresserad av utställningsträning
Just nu ser hon mest lång och låg ut. Förhoppningsvis tycker hon det är lite roligare imorgon när hon får springa i ringen tillsammans med andra hundar. Förra gången jag ställde på rasspecialen så fick Lily sitt livs första excellent och Ebrah sitt livs första very good. Jag höll helt med domaren då och kommer absolut hålla med domaren om det blir likadant imorgon.
Japp! Det är jagÄr du i Västerås så är jag med där och hänger med kusinen som ställer en av sina salukitikar idag![]()
Hoppas att det gick bra för erJapp! Det är jag![]()
Det gick lite som väntatHoppas att det gick bra för erStäller du fler gånger i helgen?
Den rosetten ser ju ut som att den var specoalgjord till henneDet gick lite som väntatEbrah fick excellent i veteranklassen, ingen placering men fin kritik ändå. Lily fick very good med en fin kritik som jag håller med om. Hon blev också bim-COO (countries of origin) vilket jag tyckte var jättekul
Första gången någonsin som hon vinner en rosett!
Visa bifogad fil 188636
Haha, eller hur!Den rosetten ser ju ut som att den var specoalgjord till henne![]()
Pratade med flera som efter 2 dagar i Eskilstuna skulle till Västerås, fattar inte heller hur dom orkarHerregud vad vi är trötta idag. Jag är glad att vi bara var på utställning en dag och förstår verkligen inte hur folk orkar med tredagarsutställning. Å andra sidan var det nog många som satt i sina tält hela dagen, jag sprang mest runt överallt hela tiden, och så är det kanske inte alla som har adhd heller. I vardagen klarar jag mig utmärkt nu för tiden, men vid sådana här mer pressade situationer så är jag glad att kunna ta min adhd-medicin så att det går att hålla ihop en hel dag.
Om några timmar börjar dag två på utställningen. Domaren som dömde tikar igår dömer hanar idag och tvärtom. Jag ska kolla på resultaten mest för att se skillnaderna i bedömningen, om domarna anmärker på samma sak på samma hund eller om åsikterna är helt olika. Troligen blir det helt olika på åtminstone några av hundarna.
Pratade med flera som efter 2 dagar i Eskilstuna skulle till Västerås, fattar inte heller hur dom orkareller hundarna för den delen. Många såg väldigt trötta ut igår tyckte jag, var varmt både på onsdagen och torsdagen.
Jag vet inte hur många timmar jag sovit nu sen jag kom hem igår. Somnade efter att ha ätit (sen) middag, sov hela natten, upp och fixade frukost åt mig och damerna, de fick sedan gå ut och kissa i vår inhägnad. Därefter slappa och glo på youtube, men jag somnade igen. Vid 12 ungefär (tror jag) så gick vi ut på en lite längre promenad, ordnade lunch och slappade sedan ännu mer. Och japp, jag somnade igen. Vid ca kl 17 vaknade jag och nu behöver jag hålla mig vaken till ikväll för att inte helt vända på dygnet, men jag är så seg i hela kroppen att jag inte alls känner för att röra mig. Det blir te, choklad och youtube. Kanske lite akvariepyssel sedan. Imorgon hoppas jag på att kunna ta en lång skogspromenad och leta svamp med damerna.Pratade med flera som efter 2 dagar i Eskilstuna skulle till Västerås, fattar inte heller hur dom orkareller hundarna för den delen. Många såg väldigt trötta ut igår tyckte jag, var varmt både på onsdagen och torsdagen.
Ja jag är helt slut efter att "bara" haft monter och sålt i 2 dagar så förstår dig!Jag vet inte hur många timmar jag sovit nu sen jag kom hem igår. Somnade efter att ha ätit (sen) middag, sov hela natten, upp och fixade frukost åt mig och damerna, de fick sedan gå ut och kissa i vår inhägnad. Därefter slappa och glo på youtube, men jag somnade igen. Vid 12 ungefär (tror jag) så gick vi ut på en lite längre promenad, ordnade lunch och slappade sedan ännu mer. Och japp, jag somnade igen. Vid ca kl 17 vaknade jag och nu behöver jag hålla mig vaken till ikväll för att inte helt vända på dygnet, men jag är så seg i hela kroppen att jag inte alls känner för att röra mig. Det blir te, choklad och youtube. Kanske lite akvariepyssel sedan. Imorgon hoppas jag på att kunna ta en lång skogspromenad och leta svamp med damerna.