Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du något fästingmedel på djuren?
Ja, hunden har nu fått Bravecto. Katten får jag inte röra så de tär svårare att applicera något eller ge tabletter.
(vi har en lite udda relation katten och jag. Han styr mig med järnhand och bestämmer när han ska gå ut eller in, när det behövs mer mat och han befaller mig att ge Dreamies. Men ta på honom får jag inte. :) )
 
Ja, hunden har nu fått Bravecto. Katten får jag inte röra så de tär svårare att applicera något eller ge tabletter.
(vi har en lite udda relation katten och jag. Han styr mig med järnhand och bestämmer när han ska gå ut eller in, när det behövs mer mat och han befaller mig att ge Dreamies. Men ta på honom får jag inte. :) )
Det finns en smaksatt tuggtablett till katt som fungerar som Bravecto till hund. Den heter Credelio. Kanske kan vara värt att se om katten tar den som godis?
 
Jag ville också ha bravecto till min hund men den kräver ju recept och då måste man prata med en veterinär. Men det går inte att komma fram, det är alltid upptaget i deras telefon. Till slut gav jag upp och köpte receptfri Frontline istället. Bättre än inget.
 
Jag ville också ha bravecto till min hund men den kräver ju recept och då måste man prata med en veterinär. Men det går inte att komma fram, det är alltid upptaget i deras telefon. Till slut gav jag upp och köpte receptfri Frontline istället. Bättre än inget.
Jag använde First Vet för att få Bravecto. "Besöket" kostade 99 kr och det var lätt att få tid.

Om djuret var sjukt skulle jag inte ge mig på att använda online-veterinär (eller jo, kanske för inledande rådgivning), men just för en sån här sak kändes det som ett bra alternativ.
 
Jag ville också ha bravecto till min hund men den kräver ju recept och då måste man prata med en veterinär. Men det går inte att komma fram, det är alltid upptaget i deras telefon. Till slut gav jag upp och köpte receptfri Frontline istället. Bättre än inget.
Mina fantastiska veterinärer finns några km bort och de svarar dessutom på messenger. Älskar dem.
Tänk att det är så olika beroende på ort. Veterinärverksamheten (speciellt dv) behöver ses över och revideras. Det är inte hållbart som det är nu.
 
Idag testade jag att klippa Ebrahs klor utomhus när vi var på liten rastningsrunda. Även om hon nu för tiden alltid accepterar det så är det tydligt att hon inte tycker om det. Nu när vi var ute så var hon betydligt mer avslappnad (tills hon fick för sig att jag höll på att klippa av hela klon...) och så slapp jag ju sopa golvet efteråt också. Mycket smidigt!
 
Idag testade jag att klippa Ebrahs klor utomhus när vi var på liten rastningsrunda. Även om hon nu för tiden alltid accepterar det så är det tydligt att hon inte tycker om det. Nu när vi var ute så var hon betydligt mer avslappnad (tills hon fick för sig att jag höll på att klippa av hela klon...) och så slapp jag ju sopa golvet efteråt också. Mycket smidigt!
Vi premiärklippte utomhus igår, så skönt att slippa städa efteråt 😇 mysigt när vi gosade ute i solen också. :)
 
Jag ville också ha bravecto till min hund men den kräver ju recept och då måste man prata med en veterinär. Men det går inte att komma fram, det är alltid upptaget i deras telefon. Till slut gav jag upp och köpte receptfri Frontline istället. Bättre än inget.
Jag har Frontline och det går jätte bra. Har provat och velat ha Bravecto men Alvin tål inte dom, han blir sjuk. Ont i magen, diarré, slutar äta osv.
 
Jag har Frontline och det går jätte bra. Har provat och velat ha Bravecto men Alvin tål inte dom, han blir sjuk. Ont i magen, diarré, slutar äta osv.
Jo, bättre än inget, men hunden får ju inte bada de första två dygnen efter man tagit på Frontline, och det är inte lätt när man har en Labbe. Och det skall göras en gång i månaden hela sommaren, även när det är riktigt varmt...
 
Jo, bättre än inget, men hunden får ju inte bada de första två dygnen efter man tagit på Frontline, och det är inte lätt när man har en Labbe. Och det skall göras en gång i månaden hela sommaren, även när det är riktigt varmt...
Frontline fungerar rätt dåligt mot fästingar är min erfarenhet. De flesta onlineveterinärer har erbjudande för recept på fästingmedel, 99kr för ett kort samtal på fem minuter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 187
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
626
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
45 593
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp