Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har ju bara valv i hallen så löst det med att sätta upp grindar. Man kan ju annars lösa med diverse barnhage/avdelar alternativ som en bekant har i "hallen", inte så snyggt men praktiskt. Maken som var initialt tveksam till grindar har svängt helt och. sagt att det är det bästa köpet sen vi skaffade hus 😁.

Problemet är att ”rätt” hall är minimal och med vita väggar, den andra hallen är lite bättre i storlek men ligger i fel ände av huset samt agerar avstjälpningsplats för diverse saker som är tuggvänliga och som de gärna tar chansen att tugga på :D det får inte plats någon hage i någon av hallarna tyvärr, de är för små. Grindar finns dock, mellan typ alla rum!
I nästa hus blir det hundrum i anslutning till groventrén!
 
Är glad att mina damer är korthåriga, hatar dåligt väder och att vi har en lämplig gräsplätt nära huset som INTE är lerig :D Tar inte många sekunder att snabbt torka av dem med handduken efter rastning nu.

Ja, labbarna är en klar fördel i detta läget! Bara att torka av och så är de rena typ. Men wachtelhundarna 😩
De har även kört upp en fin formel 1-kurva (jajamen, med lut och allt) runt altanen, som är 100% lera och som är det sista de springer igenom innan de kommer in. Yay!
 
Frågan är - har man för många hundar när det går fortare att torka golvet i huset än att torka tassarna efter kvällskissen?


mvh, så jävla trött på min lerpöl till trädgård
Just nu har vi ju ett ganska stort hus som tar evigheter att torka golv, så tippar på att med det resonemanget kan vi kanske ha typ 15 hundar om tiden torka tassar ska gå jämt ut mot golven :D

Vi har groventré och tvättstuga i samma, golvvärme och klinker i båda vilket verkligen är guldvärt! Dock med ljusa väggar och ljus klinker i tvättstugan, samt vita garderober så allt är prickigt, men med dörr mellan groventré och tvättstuga så det är enkelt att dela av odjuren. Garage i direkt anslutning också (med golvvärme!) så är de alldeles för skitiga så får de vara i garaget. Kommer verkligen sakna denna lösning när vi flyttar. :(
 
Just nu har vi ju ett ganska stort hus som tar evigheter att torka golv, så tippar på att med det resonemanget kan vi kanske ha typ 15 hundar om tiden torka tassar ska gå jämt ut mot golven :D

Vi har groventré och tvättstuga i samma, golvvärme och klinker i båda vilket verkligen är guldvärt! Dock med ljusa väggar och ljus klinker i tvättstugan, samt vita garderober så allt är prickigt, men med dörr mellan groventré och tvättstuga så det är enkelt att dela av odjuren. Garage i direkt anslutning också (med golvvärme!) så är de alldeles för skitiga så får de vara i garaget. Kommer verkligen sakna denna lösning när vi flyttar. :(

Typ precis en sådan lösning tänker jag mig i framtiden! Låter grymt!
Förstår verkligen att du kommer sakna det :(
 
Typ precis en sådan lösning tänker jag mig i framtiden! Låter grymt!
Förstår verkligen att du kommer sakna det :(
Det är perfekt! En annan sak som underlättar är att vi har asfalt på framsidan av huset. Det ser pisstråkigt ut att ha precis intill huset, men det går inte att komma ifrån att de blir av med en hel del bara att gå över asfalten från gräsmattan och fram till dörren.
 
Det är perfekt! En annan sak som underlättar är att vi har asfalt på framsidan av huset. Det ser pisstråkigt ut att ha precis intill huset, men det går inte att komma ifrån att de blir av med en hel del bara att gå över asfalten från gräsmattan och fram till dörren.

Det förstår jag!
Här blir nog ingen asfalt, men ett par kompisar till mig har som en rasthage med ett tjockt lager singel utanför sin groventre, där de snabbrastar hundarna. De är himla nöjda med det, det verkar dra in minimalt med skit också :)
 
Det förstår jag!
Här blir nog ingen asfalt, men ett par kompisar till mig har som en rasthage med ett tjockt lager singel utanför sin groventre, där de snabbrastar hundarna. De är himla nöjda med det, det verkar dra in minimalt med skit också :)
Asfalt hade inte varit mitt första val och jag ville bra gärna fräsa upp allt när vi flyttade in :p
Det tror jag säkert funkar bra! Gräs i all ära, men såfort det är blött så drar de ju in en väldans massa.
 
Tränade lite med damerna idag. Hittade en liten rockring som jag lyckades klämma fast i stående läge och därefter träna dem på att gå genom den. Kombinerade sedan det med att gå runt väskan som vi tränat på innan och OJ vad Aysu blev glad. Hade vi inte varit inomhus på halt parkettgolv hade hon tveklöst sprungit snabbt, för hon försökte nu med :D Otroligt ivrig, viftande svans och på gränsen till att börja göra tokiga ljud. Det var verkligen "tjohoo, jag får godis för att jag springer! ge mig mer! Jag springer massor!" :rofl:

Ebrah förstod inte riktigt grejen, men kämpade på ändå. Avslutade med lite mer vanlig lydnadsträning och trickträning med henne för att hon skulle få känna sig duktig. Råkade dock klicka precis när hon slog mig med tassen. Jag var barbent. Fick sedan fly från henne eftersom hon försökte slå till mig på benen med utsträckta tår och klor. Herregud vad ont det gjorde! Fick därför strunta i att låta henne bjuda på beteenden och istället hitta på lite annat för att få henne att tänka om, det var skönast så :D

Är iaf mycket nöjd med att senaste veckorna kunnat träna ungefär varannan dag, om än mestadels korta pass i lägenheten och har gått långpromenad med lösspring de flesta dagarna. Ska se till att hålla i det här nu, vi mår bäst av det.
 
Min sambo tänkte bli lite hurtig till sommaren och börja springa. Vi tänkte att det vore en jättebra idé om han tog med sig vår hane som har ett enormt rörelsebehov. Meeeen.. Hundfan vill ju inte gå hemifrån när jag är hemma 😂 Han har försökt några gånger nu men nja, det blir inte så mycket springande, förutom på vägen hem då det går hiskeligt fort. Så då tänkte han ta med flatten istället och ja.. Henne fick han också släpa fram, inte för att hon saknar mig utan för att hon är så förbannat lat :angel:

Det var det :D:meh:
 
Sådan otur, belönade Assar när vi tränande och hans två K9 gick av.
Fick ringa halva Sverige efter tider för att operera ut tänderna inom snar framtid. Tackar gudarna att Sala var villiga att flytta om sina patienter så lille Assar kunde få tid redan på tisdag, alla andra kliniker var fulla fram till slutet av Sommaren. :nailbiting:
Giver Assar fem av fem :turd: idag.
 
Min sambo tänkte bli lite hurtig till sommaren och börja springa. Vi tänkte att det vore en jättebra idé om han tog med sig vår hane som har ett enormt rörelsebehov. Meeeen.. Hundfan vill ju inte gå hemifrån när jag är hemma 😂 Han har försökt några gånger nu men nja, det blir inte så mycket springande, förutom på vägen hem då det går hiskeligt fort. Så då tänkte han ta med flatten istället och ja.. Henne fick han också släpa fram, inte för att hon saknar mig utan för att hon är så förbannat lat :angel:

Det var det :D:meh:
Vet inte hur många gånger jag fick hämta maken och förra hunden med bilen när dom var ute och sprang. Han bara tvärvägrade rätt var det var och satt med rumpan i backen tills jag kom med bilen. 😅
 
Min sambo tänkte bli lite hurtig till sommaren och börja springa. Vi tänkte att det vore en jättebra idé om han tog med sig vår hane som har ett enormt rörelsebehov. Meeeen.. Hundfan vill ju inte gå hemifrån när jag är hemma 😂 Han har försökt några gånger nu men nja, det blir inte så mycket springande, förutom på vägen hem då det går hiskeligt fort. Så då tänkte han ta med flatten istället och ja.. Henne fick han också släpa fram, inte för att hon saknar mig utan för att hon är så förbannat lat :angel:

Det var det :D:meh:
Du får helt enkelt cykla med :D
 
Tror min hund vill träna mer apportering...

Ösregn på kvällspromenaden, men det var en kvinna med labbe som tränade på en gräsplan. Först trodde jag de tränade lydnad. Min hund noterade att de var där men brydde sig inte. Plötsligt sätter labben full fart, jag trodde den stack, men den hämtade en dummie. Då reagerar min hund och vill vara med på det roliga. Och ännu mer när visselpipa lät. Matte var mycket dum som tyckte vi skulle gå vidare.
 
Aloy gjorde bph i veckan, inga större överraskningar direkt. Tyvärr var det nån som övertalade matte att det var onödigt att genomföra skottet, att det kunde skapa skotträdsla... 🙄 Jag är inte så haj på att läsa spindlar, men förstår det som att hon var lekfull och orädd samt ointresserad av främmande människor?
Screenshot_20210507-132147_Google.jpg
 
Tror min hund vill träna mer apportering...

Ösregn på kvällspromenaden, men det var en kvinna med labbe som tränade på en gräsplan. Först trodde jag de tränade lydnad. Min hund noterade att de var där men brydde sig inte. Plötsligt sätter labben full fart, jag trodde den stack, men den hämtade en dummie. Då reagerar min hund och vill vara med på det roliga. Och ännu mer när visselpipa lät. Matte var mycket dum som tyckte vi skulle gå vidare.
Hon fick som hon ville. Vi körde ett kort pass ikväll med ett par korta markeringar och lite uppletande.
IMG_20210507_175653_174.jpg
 
Hur länge dröjer det innan BPH-resultat visas på skks web?

Iom att de knappade in direkt i en padda trodde jag att det skulle rapporteras ganska direkt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
18 885
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 622
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
590
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp