Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra idé. Jag vill gärna ha valp från henne i framtiden när det är läge och det är troligt att hon kommer ta fler kullar om det går som planerat, hon har bara en småskalig uppfödning men dom hon får är bra.
Det är ungefär så jag gjort :) Min favorituppfödare tog en fantastisk kull för 6 år sedan. Förra året parades en valp ur den kullen. Jag kunde tyvärr inte köpa då heller (fick en vän att köpa därifrån istället :p ) utan hoppas nu på valpar från förra årets kull eller att mammatikens bror går i avel med någon bra tik. Någon gång blir det något i den stilen till mig iaf.
 
Humla och jag är på helgkurs i agility denna helgen :bump: Energin från igår fanns kvar idag mer, och hon var helt briljant! Superkul att hon orkade hålla i energin mycket längre än vanligt med 😍 Imorgon får sparven följa med också som lite miljöträning och kanske få springa igenom en tunnel eller två :)
 
Vet att jag skrivit det förut, men jag är väldigt sugen på hund nummer tre just nu. Varken Floki eller Tonto visade sig att fungera till patrulleringen, Tontos tassar är för dåliga för att fungera bra till draget på tävlingsnivå, men han är som tur var väldigt nöjd med att träna på hobbynivå, och jag tycker att Floki är mer byggd för hastighet än drag, så han har lite svårt att orka med som ensamhund. Men frågan är ju vad jag ens ska kolla på för ras? Jag känner mig helt lost. :p
Som patrullhund är hovawart ett relativt säkert kort. Hanarna kan falera på storleken om de är kinkiga och inte ger dispans men det verkar vara sällan som de inte gör det. Dessutom uppskattar många draget.
 
Som patrullhund är hovawart ett relativt säkert kort. Hanarna kan falera på storleken om de är kinkiga och inte ger dispans men det verkar vara sällan som de inte gör det. Dessutom uppskattar många draget.

Det är sant, såg en hel del av dom när jag tränade med mina. Tyvärr är dom på tok för tunga och långsamma för att fungera för drag tycker jag. Är van vid BC när det gäller reaktioner osv i träning så tycker dom är lite för långsamma där för att jag ska tycka att det är roligt.
 
Ännu en anledning till att ha dobermann alltså. Skiten trillar av när de torkar och de drar in väldigt lite.
Schamponerar max en gång om året och luktar ändå gott.
Skulle aldrig orka ha pälsiga hundar.😅
Precis så tänker jag med :D Hade gärna(!) haft släthårig saluki (hade varit lite kul med en sådan black & tan, okunnigt folk hade säkert tagit den för en nätt dobbis). Enda nackdelen är väl att man hinner glömma var hundschampot står, eller om man ens hade kvar något... Jag hade tänkt ge mina ett vårbad idag, det gick inte, hittar inte schampot. Hade också tänkt köpa något nytt, men allt jag såg i djuraffären var sådant jag inte ville ha...
 
Man vet att Ebrah är trött när hon sover till 40 min efter middagstid :rofl: Normalt sett är hon alert och hoppas på mat från ungefär 20 min innan det är dags. Inte idag. Herregud så trött hon blev efter dagens långpromenad. Det är bra, hon är så glad nu (Aysu med, men hon missar aldrig en måltid).
 
Det är sant, såg en hel del av dom när jag tränade med mina. Tyvärr är dom på tok för tunga och långsamma för att fungera för drag tycker jag. Är van vid BC när det gäller reaktioner osv i träning så tycker dom är lite för långsamma där för att jag ska tycka att det är roligt.
Om du orkar med en, så tänkte jag direkt på Riesenschnauzer. Robust och tålig för patrullering och brukar väl synas en hel del inom olika dragsporter? Dock väldigt annorlunda i temperament jämfört med vallhundar.
 
Om du orkar med en, så tänkte jag direkt på Riesenschnauzer. Robust och tålig för patrullering och brukar väl synas en hel del inom olika dragsporter? Dock väldigt annorlunda i temperament jämfört med vallhundar.

Jag gissar på att hanarna är förstora? Dom får max vara 65 cm höga och ska vara lätta nog att jag ska orka lyfta den vid behov. 30 kg är nog absolut max och SKK verkar säga 35-47 kg (Maxvikten är nära på lika stor som jag själv är med mina 52 kg.) :laugh:
 
Jag gissar på att hanarna är förstora? Dom får max vara 65 cm höga och ska vara lätta nog att jag ska orka lyfta den vid behov. 30 kg är nog absolut max och SKK verkar säga 35-47 kg (Maxvikten är nära på lika stor som jag själv är med mina 52 kg.) :laugh:
Visste inte att det fanns en maxgräns! Ja, kan tänka mig att hanar då absolut blir för stora tyvärr.
 
Suck. Hundschampot verkar vara slut, för jag hittar verkligen inte flaskan här hemma. Klart den måste ta slut någon gång, men ja... Hundarna behöver verkligen ett vårbad och det hade passat så bra idag om jag bara hade haft schampo. De blir så fluffiga av att jag använder mitt egna, så undviker helst det.

Butiken där jag köpte det förut har slutat sälja den sorten, men herregud så många specialschampon det finns nu! Kollade i två djuraffärer + mataffären. Schampo för svart päls, för vit päls, för brun päls, schampo som har kyleffekt, schampo med parfymer... NEJ! Ge mig ett vanligt jäkla standardschampo, helst parfymfritt. Hur svårt ska det vara?

Så, jakten fortsätter. Hittar jag inget som går att köpa vid lunchtid imorgon så får de sig ett bad på eftermiddagen med mitt schampo ändå. De är så jäkla smutsiga nu, minns inte ens om jag badade dem förra året :o
 
Suck. Hundschampot verkar vara slut, för jag hittar verkligen inte flaskan här hemma. Klart den måste ta slut någon gång, men ja... Hundarna behöver verkligen ett vårbad och det hade passat så bra idag om jag bara hade haft schampo. De blir så fluffiga av att jag använder mitt egna, så undviker helst det.

Butiken där jag köpte det förut har slutat sälja den sorten, men herregud så många specialschampon det finns nu! Kollade i två djuraffärer + mataffären. Schampo för svart päls, för vit päls, för brun päls, schampo som har kyleffekt, schampo med parfymer... NEJ! Ge mig ett vanligt jäkla standardschampo, helst parfymfritt. Hur svårt ska det vara?

Så, jakten fortsätter. Hittar jag inget som går att köpa vid lunchtid imorgon så får de sig ett bad på eftermiddagen med mitt schampo ändå. De är så jäkla smutsiga nu, minns inte ens om jag badade dem förra året :o
Coop forum brukar ha ett vanligt hundschampo från dogman. Det är parfymerat men inte så farligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 699
Senast: gulakatten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
615
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 205
· Visningar
44 801
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp