Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och Humla varit på kursen i Rallylydnadsgrunder. Hormonerna från löpet har äntligen släppt, så hon var så taggad och det gick superbra med alla övningar :)

Extra roligt var att Humla även fick visa en av övningarna med instruktören. Inte en så stor grej för många, men detta var första gången någonsin som Humla varit tillräckligt bekväm för att göra en sån sak. Och övningen visade hon jättebra trots att den var ny för henne 😍 Så roligt att vi fortsätter utvecklas ihop!
 
Jag tycker Theo är jätteduktig för att vara nybörjare, vi har spårat några gånger den här veckan men idag kändes han mkt mer fokuserad och mindre slarvig! Fast vad vet jag, jag är ju också nybörjare på spår och partisk så jag tycker ju allt Theo gör är bra!
🙈
😁
😍

 
Åh nej, jag använder aldrig facebook men nu hade Alvins och Milous uppfödare lagt upp videos på när jag tränade med dom ( hon blir överlycklig och stolt över typ allt vi gör och vi har en bra relation så vi hörs ju en del). Såg då att hon tagit en ny kull på valpar som kom nu i veckan och föräldrarna har vunnit i princip alla utställningar med BIS och är friska och testade för allt och utöver det så otroligt otroligt fina, vill ha! Har träffat pappan som är släkt med mina och det är en jätte trevlig hund. Kan ha träffat mamman men det är jag lite osäker på.

Blir valparna som föräldrarna kommer dom bli fantastiska, får påminna mig själv att jag inte har tid med tre hundar och att Milou fortfarande är lite av en unghund i alla fall mentalt och energisk som få.

Men jag kommer definitivt följa den här kullen. Livsfarligt att hitta den perfekta kullen,tänk om jag råkar höra av mig till henne och få en till hund:nailbiting:
 
Om man har hundarna i hallen eller andra ställen, tvättar och torkar man inte hundarna då? Då drar dom väl in smuts i alla fall? Bara nyfiken, jag torkar eller duschar efter varje promenad med blött eller smuts. Då är jag glad för täckena också så inget blött eller smuts på kroppen förutom ben och mage. Fast kan bli rejält smutsigt på tassar och ben ibland.
 
Senast ändrad:
Ä
Åh nej, jag använder aldrig facebook men nu hade Alvins och Milous uppfödare lagt upp videos på när jag tränade med dom ( hon blir överlycklig och stolt över typ allt vi gör och vi har en bra relation så vi hörs ju en del). Såg då att hon tagit en ny kull på valpar som kom nu i veckan och föräldrarna har vunnit i princip alla utställningar med BIS och är friska och testade för allt och utöver det så otroligt otroligt fina, vill ha! Har träffat pappan som är släkt med mina och det är en jätte trevlig hund. Kan ha träffat mamman men det är jag lite osäker på.

Blir valparna som föräldrarna kommer dom bli fantastiska, får påminna mig själv att jag inte har tid med tre hundar och att Milou fortfarande är lite av en unghund i alla fall mentalt och energisk som få.

Men jag kommer definitivt följa den här kullen. Livsfarligt att hitta den perfekta kullen,tänk om jag råkar höra av mig till henne och få en till hund:nailbiting:

Är det små får man ta...tre? Eller? 😁
Kommer knappt märkas med en till tänker jag 😂
 
Ä


Är det små får man ta...tre? Eller? 😁
Kommer knappt märkas med en till tänker jag 😂
Haha, lura inte in mig i något nu :rofl:

Tanken finns där, bära runt på den i en sjal på magen innan den klarar långpromenader och sätta ner den lite till och från så den får leka och rastas (är ju inte så att en liten en ska gå 60-80 minuter), det vore så mysigt:love: , fullt med bus, få en till att träna med, en till att älska men kan knappt föreställa mig hur Milou och Alvin skulle bli, det skulle nog bli kaos med så mycket bus, lek HELA dagarna förutom när dom sover:D


Det enda avskräckande är ytterligare en till att borsta och trimma. Och min familjs chock, det är det där med att få hundvakt mer än några timmar som blir ett stort problem. Nästa vovve blir iaf en naken, puffpäls är så vackert men väldigt krävande.
 
Vet att jag skrivit det förut, men jag är väldigt sugen på hund nummer tre just nu. Varken Floki eller Tonto visade sig att fungera till patrulleringen, Tontos tassar är för dåliga för att fungera bra till draget på tävlingsnivå, men han är som tur var väldigt nöjd med att träna på hobbynivå, och jag tycker att Floki är mer byggd för hastighet än drag, så han har lite svårt att orka med som ensamhund. Men frågan är ju vad jag ens ska kolla på för ras? Jag känner mig helt lost. :p
 
Åh nej, jag använder aldrig facebook men nu hade Alvins och Milous uppfödare lagt upp videos på när jag tränade med dom ( hon blir överlycklig och stolt över typ allt vi gör och vi har en bra relation så vi hörs ju en del). Såg då att hon tagit en ny kull på valpar som kom nu i veckan och föräldrarna har vunnit i princip alla utställningar med BIS och är friska och testade för allt och utöver det så otroligt otroligt fina, vill ha! Har träffat pappan som är släkt med mina och det är en jätte trevlig hund. Kan ha träffat mamman men det är jag lite osäker på.

Blir valparna som föräldrarna kommer dom bli fantastiska, får påminna mig själv att jag inte har tid med tre hundar och att Milou fortfarande är lite av en unghund i alla fall mentalt och energisk som få.

Men jag kommer definitivt följa den här kullen. Livsfarligt att hitta den perfekta kullen,tänk om jag råkar höra av mig till henne och få en till hund:nailbiting:
Det går ju att hålla koll på kullen också och sedan köpa valp när någon ur den kullen används i avel :) Så har jag försökt göra med kullar som jag verkligen gillat, men där det av någon anledning inte blivit så att det gått att köpa valp. Om några år är ju Milou äldre och förhoppningsvis lite klokare också. Är uppfödaren bra så lär hon ju fortsätta på sina linjer och para någon valp med något bra i framtiden.
 
Mina släpper också det mesta smutsen när de väl är torra undantaget blandisen men hon brukar sällan bli riktigt lerig då hon undviker lera och vattenpölar.
Corgin är helt onödig att spola av för hon släpper ändå inte all smuts förrän hon torkat, även om jag schamponerar henne så bukar hon lyckas behålla en del sand som hon släpper när hon torkat. Att spola henne med vatten är lite som att hälla vatten på en gås, man får kämpa för att komma in i pälsen men sand och grus lyckas hon på nåt sätt dra in intill huden under magen.
 
Min släpper också smutsen så fort hon blir torr, men med tanke på att hon badar 5-10 gånger per dag blir hon inte helt torr förrän på kvällen. Fasar inför sommarvärmen, då kommer hon nog aldrig gå ur baljan
 
Det går ju att hålla koll på kullen också och sedan köpa valp när någon ur den kullen används i avel :) Så har jag försökt göra med kullar som jag verkligen gillat, men där det av någon anledning inte blivit så att det gått att köpa valp. Om några år är ju Milou äldre och förhoppningsvis lite klokare också. Är uppfödaren bra så lär hon ju fortsätta på sina linjer och para någon valp med något bra i framtiden.
Bra idé. Jag vill gärna ha valp från henne i framtiden när det är läge och det är troligt att hon kommer ta fler kullar om det går som planerat, hon har bara en småskalig uppfödning men dom hon får är bra.
 
Skönt att ha smuts som släpper, det gör till viss del mina också men vet inte hur mycket som beror på att dom torkat och det släppt, att det torkat in eller att dom torkat av sig på mattan för hur mycket jag än torkar är det nästan omöjligt att få helt torrt. Fast dom har ingen päls som det lätt glider av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
18 952
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
591
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
42 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp