Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränat freestyle idag. Programmet är klart i mitt huvud, nu ska vi "bara" träna in de sista momenten och sedan sätta ihop det. Helst i takt med musiken... (vi har lite att jobba på).
Idag fick hunden lära sig att hoppa över en pinne när jag håller den. Då det är samma pinne hon först ska hämta och ge till mig var det lite förvirrande för henne, ibland försökte hon ta den i stället för att hoppa. Men det blev bättre och bättre.
Trött i huvudet blev hon i alla fall :D.
Jag har bestämt mig för att bygga ihop ett program jag också. Har börjat göra en sammanställning av vad vi kan och se vad som passar ihop med varandra och välja låt men eftersom vi lär oss nytt hela tiden kommer nog programmet göras om eller göra två program.

Vad har du för musik och hur många moment?
 
Har nu cyklat en sväng med hundarna. Eftersom det var mycket folk ute hade jag hundarna på höger sida och cyklade på höger sida av vägen. Har dem annars alltid på vänster sida och cyklar även på vänster sida (i så långsamt tempo att vi blir passerade av joggare). Att jag helst har dem på vänster är för att min bakbroms är på höger sida, och jag vill gärna kunna bromsa om det behövs...

Nu fick Ebrah plötsligt syn på en människa som hon trodde att hon kände, och drog som en tok dit, rakt ut framför cykeln och jag kunde ju inte bromsa som vanligt. Skitkul. Nu har jag en blodig reva högt upp på ena benet och kommer ha blåmärke på andra benet eftersom jag typ satte mig på cykelns pedal och snett på sadeln eller något. Tappade kopplet också, så det var ju tur att personen hon sprang fram till inte var ett dugg hundrädd. Så jäkla surt.

En dryg timme var vi ute iaf och nu har de fått middag. Känns bra att de fått röra sig lite och såret slutar väl svida snart...
Ajaj, det där lät otäckt. Kan tänka mig att det kommer kännas imorgon. Tur att du inte slog i huvudet i alla fall.
 
Ajaj, det där lät otäckt. Kan tänka mig att det kommer kännas imorgon. Tur att du inte slog i huvudet i alla fall.
Haha, ja, normalt sett så drar de aldrig iväg på något, inte ens när vi möter rådjur under cykelturerna, så jag hade inte ens hjälm :o Första reflexen när jag ramlade var att försöka hamna sittandes på något sätt istället för att ramla framlänges. Kommer helt klart ha hjälm i fortsättningen, samt fortsätta cykla på "konstiga" tider för att kunna ha dem på vänster sida. Alternativt se om det på något sätt kan gå att koppla om bromsarna så att jag bromsar bak med vänster hand istället.
 
Jag har bestämt mig för att bygga ihop ett program jag också. Har börjat göra en sammanställning av vad vi kan och se vad som passar ihop med varandra och välja låt men eftersom vi lär oss nytt hela tiden kommer nog programmet göras om eller göra två program.

Vad har du för musik och hur många moment?
Jag har "Always look on the bright side of life". Moment är slalom mellan benen, stå framför och backa, sitta framför och vacker tass varannan hö och varannan vänster, gå runt mig, hämta pinne, runda låda, hoppa över pinne och gå på baktassarna med stöd. Den sista har vi inte börjat lära in än.
 
Assars mage har kraschat rejält efter narkosen, efter några dagar med rejäl diarré fick det bli veterinären... så nu har vi har ett nytt apotek hemma för magen och tillfälligt foder tills magen är på rätt spår igen. Men just nu tycker jag så synd om honom då han är så besvärad. :crazy:
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭

Men nej, så fruktansvärt. :( Beklagar verkligen. :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Så fruktansvärt. Finns inga ord... Beklagar din förlust! :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭

Men nej vad är det jag läser. Så fullständigt fruktansvärt. :cry::heartheart Stor kram. Fina fina lilla fjärilen. 💔💔
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Men åh nej, din lilla fina! Så hemskt, jag är så ledsen. :cry: :heart :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Men va?! Åh, nej, vad sorgligt :cry: :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Så ledsen för er skull, hon verkar ha varit en sån fantastiskt stor liten personlighet! Stor kram från Skrället :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Men what?! Så otroligt hemskt! Beklagar :heart
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Åh. Men nej! Så oerhört sorgligt att läsa! 💔 Stor kram!
 
Tack allihop! Det var så fruktansvärt att se att hon var på väg bort och inte kunna hjälpa henne. Sån panik! Sambon körde oss till Strömsholm senare. Så får de ta hand om henne och kremera. Jag visste liksom inte vad jag skulle göra. Nu ömsom storgrinar jag och ömsom fattar ingenting.
Veterinären tror hon fått ngt anfall och att det gick fort var väl iofs bra. Både sambo och uppfödare sa att det är väl iofs bra att hon fick ett snabbt slut och i mattes armar hemma. Så jag försöker tänka så istället för att känna vanmakten över att inte kunnat rädda henne.
Hon borde ju haft flera år kvar. Känns så ofattbart! Och det är så otroligt tomt här hemma nu. Vi satt ju ihop 24/7. Så tacksam över att få haft den lilla knäppgöken till glädjespridare. Världens bästa lilla kompis! 😍
Vila i frid älskade vän! ❤️
30980620-76A1-46CC-A015-79E5E5CE7D50.jpeg
 
Håller på o bli galen. En bekant med samma ras som mig frågar jämt om råd gällande foder. Hon har en 1årig hane som är strulig på olika sätt. Antingen fiser den, bajsar mängder, lägger inte på sig, är ful i huden osv. Har gett henne lite tips och nu ger hon samma foder som mig men nu lägger inte hunden på sig trots att hon matar massor och så bajsar den för mycket. Jag tycker inte alls att hunden är tunn, utan säger till henne att det är ganska normalt att en ung, aktiv hane ser lite ranglig ut. Att ösa på mat i en känslig mage känns inte som en toppenidé och utifrån vad jag sett av hunden så behövs det inte för hullets skull ens.. Men nej, nu ska hon byta foder igen. Tipsar om att uppsöka vet och göra en utredning av magen/hunden för det låter inte normalt men nej, hon VÄGRAR uppsöka veterinär. Hon menar att det är normalt på rasen att inte vara bra i magen när de är unga :crazy: nu har jag ju dock haft fler än henne, och en enda av mina har varit dålig och han hade giardia..

BLIR SÅ FRUSTRERAD!!!
Nu har jag bett henne sluta höra av sig för tänker hon inte uppsöka veterinär så har jag inte fler råd att komma med.
 
Håller på o bli galen. En bekant med samma ras som mig frågar jämt om råd gällande foder. Hon har en 1årig hane som är strulig på olika sätt. Antingen fiser den, bajsar mängder, lägger inte på sig, är ful i huden osv. Har gett henne lite tips och nu ger hon samma foder som mig men nu lägger inte hunden på sig trots att hon matar massor och så bajsar den för mycket. Jag tycker inte alls att hunden är tunn, utan säger till henne att det är ganska normalt att en ung, aktiv hane ser lite ranglig ut. Att ösa på mat i en känslig mage känns inte som en toppenidé och utifrån vad jag sett av hunden så behövs det inte för hullets skull ens.. Men nej, nu ska hon byta foder igen. Tipsar om att uppsöka vet och göra en utredning av magen/hunden för det låter inte normalt men nej, hon VÄGRAR uppsöka veterinär. Hon menar att det är normalt på rasen att inte vara bra i magen när de är unga :crazy: nu har jag ju dock haft fler än henne, och en enda av mina har varit dålig och han hade giardia..

BLIR SÅ FRUSTRERAD!!!
Nu har jag bett henne sluta höra av sig för tänker hon inte uppsöka veterinär så har jag inte fler råd att komma med.
Kan det kanske vara så att den faktiskt har typ giardia? Hörde om en unghund som alltid var halvdålig i mage, veterinär uppsöktes när hunden var typ 8 månader och då visade sig att den hade det, troligen ända sen den flyttade från uppfödaren.

Hon kanske kan fråga uppfödaren? Om nu veterinär inte är ett alternativ menar jag.
 
Min lilla älskling blev lite hängig och konstig. Gick jättefort.. Sambon hämtade bilen för att köra oss till vet. Då dog hon i min famn. Jag fattar verkligen ingenting och går sönder. Hon var ju en pigg och glad skit som inte är sjuklig. Mitt hjärta! ❤️😭
Så hemskt.
Alla varma tankar till dig. :heart
 
Kan det kanske vara så att den faktiskt har typ giardia? Hörde om en unghund som alltid var halvdålig i mage, veterinär uppsöktes när hunden var typ 8 månader och då visade sig att den hade det, troligen ända sen den flyttade från uppfödaren.

Hon kanske kan fråga uppfödaren? Om nu veterinär inte är ett alternativ menar jag.
Ja, jag misstänker det. Symptomen låter ganska likt min valp som hade det. Har också sagt till till ägaren men hon vägrar ens skicka ett kolla masken..

Hunden är en foderhund och uppfödaren har väldigt god kontakt med fodervärden. Är det så att hunden lider av något så vill nog inte uppfödaren veta om det misstänker jag.. Tror tyvärr det är lite där skon klämmer. Vilket gör det hela ännu värre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 962
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
684
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 297
· Visningar
50 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp