Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tävlingspremiär ikväll och Lasse har tillfällig minnesförlust kombinerad med småbensförlamning vilket resulterade i exakt noll korrekta skiften under träningen i förmiddags.

Jag: Upp!
Han: *ligger*
Jag: UPP!!
Han: *ligger*
Jag: UUUUUPPPPPPP FÖR HELVETEEEEEE
Han: *ligger*

Ja, jo. Ett mindre sammanbrott senare så fick vi väl till det något sånär.

Varför ska nånting ALLTID trassla inför tävling? :cautious:
Känner delvis igen mig, helt plötsligt glömmer Milou bort skillnaden mellan sitt och ligg. För att sen lite senare klara det perfekt. Och det är ju egentligen inga svåra kommandon men det är dom han alltid lyckas trassla ihop så jag ska ha så lite ligg som möjligt med i mitt freestyle program ifall det blir en sån dag du beskriver men han kan ju å andra sidan lägga sig när jag säger sitt :banghead: Även om det oftast fungerar. Får hoppas att domarna tror att det ska vara så ifall det blir så. Milou är så ivrig att han gör typ allt om han är uppe i varv.

Men han är i hårdträning för att kunna ligg och vila och sitta överallt. Han tycker nämligen inte att hans lilla rumpa och vackra nakna mage ska vidröra något hårt som golv, blött underlag, gräs, ojämnheter osv.

Han har i princip bara senaste tiden gått med på att ligga i olika sorters gräs och accepterat trick som vila och rulla runt på golv bara någon månad nu. Innan behövdes en matta eller handduk för att han är skulle vila eller rulla. Han är så kräsen men det går åt rätt håll.

Lycka till ikväll! Ser fram emot uppdatering.
 
Senast ändrad:
Jättekul att kull-brorsa ska bo i närheten av oss också! Det är ju ändå en bit till uppfödaren. Så det var en kul slump att vi får 2 av fyra så nära. Vore ju jättekul om vi kunde ses lite. Dels bra att de får umgås med andra hundar i lagom strl och vettiga i huvudet. Men också kul att se hur de blir, utvecklas etc.
 
Tävlingspremiären avklarad och jag är verkligen så otroligt nöjd. Vi kunde inte ha fått en bättre start än detta! Han var otroligt i gasen, som vanligt, vilket kostade oss ett par nollor men jävlar i mig - han var tyst och fokuset var verkligen 110%. Det kändes fantastiskt tillsammans på plan och vi hade roligt ihop, utan konflikter. Det bara flöt på! Det är som att han numera kan komma in i en riktig jävla jobbarbubbla nu när han inte längre behöver befinna sig i en trans av hans eget ljudande. :cautious:

Ett litet tredjepris skrapade vi ihop (bara fyra poäng från ett andrapris) och en femteplats av tio. :)

20210616_111559.jpg
 
Tävlingspremiären avklarad och jag är verkligen så otroligt nöjd. Vi kunde inte ha fått en bättre start än detta! Han var otroligt i gasen, som vanligt, vilket kostade oss ett par nollor men jävlar i mig - han var tyst och fokuset var verkligen 110%. Det kändes fantastiskt tillsammans på plan och vi hade roligt ihop, utan konflikter. Det bara flöt på! Det är som att han numera kan komma in i en riktig jävla jobbarbubbla nu när han inte längre behöver befinna sig i en trans av hans eget ljudande. :cautious:

Ett litet tredjepris skrapade vi ihop (bara fyra poäng från ett andrapris) och en femteplats av tio. :)

Visa bifogad fil 71832
Dessutom verkar han ha kommit ihåg lite av sitt och ligg :D
Bra jobbat!!
 
Tävlingspremiären avklarad och jag är verkligen så otroligt nöjd. Vi kunde inte ha fått en bättre start än detta! Han var otroligt i gasen, som vanligt, vilket kostade oss ett par nollor men jävlar i mig - han var tyst och fokuset var verkligen 110%. Det kändes fantastiskt tillsammans på plan och vi hade roligt ihop, utan konflikter. Det bara flöt på! Det är som att han numera kan komma in i en riktig jävla jobbarbubbla nu när han inte längre behöver befinna sig i en trans av hans eget ljudande. :cautious:

Ett litet tredjepris skrapade vi ihop (bara fyra poäng från ett andrapris) och en femteplats av tio. :)

Visa bifogad fil 71832

Men fasiken så duktiga ni är! Grattis!!
 
Har sett aggressivitet för första gången någonsin hos Daisy, och är i småchock. Var ute och gick med henne och vår daghund när vi träffade en hund som verkligen gillar daghunden/daghunden verkligen gillar, men som inte gillar andra hundar, alls. Den främmande hunden och daghunden busade lite, medan Daisy var placerad vid min sida. Men så i ett obevakat ögonblick avvek den andra hunden och gjorde ett utfall mot Daisy - som svarade upp till 100 % och flög fram med uppdragen läpp och högg i luften. Det blev ingen större grej av det, vi tog undan våra hundar och fortsatte prata och den andra ägaren sa "jaja, hundar är hundar". Men jag har verkligen ALDRIG sett henne svara upp på det sättet förut. Hon är vanligtvis väldigt vek, lägger sig för allt och alla och är riktigt dumsnäll.

En del av mig tycker det var hundraprocentigt rimligt hundbeteende att försvara sig. En del av mig blir superstressad och reser varningsflagg, för reaktionen var så blixtsnabb. Samtidigt var jag ju mest fokuserad på att läsa daghunden och se till så deras interaktion såg okej ut, så jag läste ju inte direkt Daisy och såg om hennes känsla för situationen ändrades.

Nåja, en nyttig påminnelse om att hundar är hundar och att den snällaste av hundar också kan agera om situationen faktiskt bjuder in till det.
 
Har sett aggressivitet för första gången någonsin hos Daisy, och är i småchock. Var ute och gick med henne och vår daghund när vi träffade en hund som verkligen gillar daghunden/daghunden verkligen gillar, men som inte gillar andra hundar, alls. Den främmande hunden och daghunden busade lite, medan Daisy var placerad vid min sida. Men så i ett obevakat ögonblick avvek den andra hunden och gjorde ett utfall mot Daisy - som svarade upp till 100 % och flög fram med uppdragen läpp och högg i luften. Det blev ingen större grej av det, vi tog undan våra hundar och fortsatte prata och den andra ägaren sa "jaja, hundar är hundar". Men jag har verkligen ALDRIG sett henne svara upp på det sättet förut. Hon är vanligtvis väldigt vek, lägger sig för allt och alla och är riktigt dumsnäll.

En del av mig tycker det var hundraprocentigt rimligt hundbeteende att försvara sig. En del av mig blir superstressad och reser varningsflagg, för reaktionen var så blixtsnabb. Samtidigt var jag ju mest fokuserad på att läsa daghunden och se till så deras interaktion såg okej ut, så jag läste ju inte direkt Daisy och såg om hennes känsla för situationen ändrades.

Nåja, en nyttig påminnelse om att hundar är hundar och att den snällaste av hundar också kan agera om situationen faktiskt bjuder in till det.
Tycker mest det låter sunt att hon sa ifrån i en sådan situation.
 
Nano börjar synas på reklam nu, vi var på inspelning/fotografering för ett tag sen och nu har den kommit ut även om hon är väldigt svår att upptäcka i filmen iallafall. Hon var inte särskilt sugen på kändiskapet utan höll sig ur bild så gott det gick men skötte sig i övrigt super på inspelningen med mestadels främmande hundar, massa folk, kamerateam och lång väntan :heart. Ja, Molly var också med (hunden från julkalendern och snälla kriminella).

nanorekla.png
 
Jag har satt upp ett litet fönster vid sängen, lågt strax över sängens höjd, för att få svalka under varma sommarkvällar. Där ligger hunden nu, med hakan på fönsterbrädan och vaktar gårdsplanen. Råbocken skäller på ängen en bit bort och hon verkar inte riktigt veta vad hon skall tycka om det. Hon hör ju att det inte är någon hund, men jag vet inte om hon fattat att det är ett rådjur. Dessutom kom det en cyklist förbi för en stund sedan och stannade och pratade en stund och klappade henne, så hon kanske hoppas han skall komma förbi igen. Annars sover hon alltid som en stock vid den här tiden.
 
Nano börjar synas på reklam nu, vi var på inspelning/fotografering för ett tag sen och nu har den kommit ut även om hon är väldigt svår att upptäcka i filmen iallafall. Hon var inte särskilt sugen på kändiskapet utan höll sig ur bild så gott det gick men skötte sig i övrigt super på inspelningen med mestadels främmande hundar, massa folk, kamerateam och lång väntan :heart. Ja, Molly var också med (hunden från julkalendern och snälla kriminella).

Visa bifogad fil 71981

Såg reklamen precis! Duktig hon var! 🥰
 
Nano börjar synas på reklam nu, vi var på inspelning/fotografering för ett tag sen och nu har den kommit ut även om hon är väldigt svår att upptäcka i filmen iallafall. Hon var inte särskilt sugen på kändiskapet utan höll sig ur bild så gott det gick men skötte sig i övrigt super på inspelningen med mestadels främmande hundar, massa folk, kamerateam och lång väntan :heart. Ja, Molly var också med (hunden från julkalendern och snälla kriminella).

Visa bifogad fil 71981
Såg henne två gånger nu, hon hade ju t.o.m en replik i en av dem! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 471
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
606
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
44 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp