Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Attans, på TV? Har bara sett det på deras hemsida för vi kollar bara via chromecast och har inte ens TV kanaler.. Har missat att det finns flera olika reklamklipp.
Ja (4 fakta tror jag), det var inte så stor skillnad på dem men eftersom jag höll ögonen öppna så såg jag att Nano satt i bakgrunden på den första och sedan typ närmast kameran på den andra (innan hon plötsligt var i bakgrunden igen när en annan hund sprang förbi).
Med en replik på "Voff" :D
 
😅😅😅

Nanos lista på krav inför inspelning: (som jag gissar mig till)

Godis
Manikyr
Pälsvård
Gräs att rulla sig i

Jupp, hon är speciell och jag tror hon skulle älska livet som utställningshund då hon älskar kloklippning och att bli ompysslad som den diva hon är 😁.
Djurplågare som inte drar med henne runt till olika utställningar! :eek::cry:

En del fattar faktiskt inte vilken stjärnpotential man har :mad:
 
Djurplågare som inte drar med henne runt till olika utställningar! :eek::cry:

En del fattar faktiskt inte vilken potential man har :mad:

Hon är ju inköpt för agility jue.. Fast jag misstänker att hon skulle vara väldigt nöjd med praliner, bad o trim och att fluffa runt I en utställningsring nåt varv. Dock så är hon på gränsen för maxhöjd och har svans så jag misstänker att hon inte skulle gå superbra men hon är rastypisk och har börjat bli bra på att pussa sig in hos folk.
Hon ska på en ext beskrivning nästa månad så få se vad domaren säger då 😊.
 
Hon är ju inköpt för agility jue.. Fast jag misstänker att hon skulle vara väldigt nöjd med praliner, bad o trim och att fluffa runt I en utställningsring nåt varv. Dock så är hon på gränsen för maxhöjd och har svans så jag misstänker att hon inte skulle gå superbra men hon är rastypisk och har börjat bli bra på att pussa sig in hos folk.
Hon ska på en ext beskrivning nästa månad så få se vad domaren säger då 😊.
Jag sökte runt lite och såg att SBAB har en youtube kanal med andra klipp med Björn Gustafsson, så förhoppningsvis så dyker Nano också upp där senare :D
 
Nu är vi igång! Och första valpen ut är en typ merle?! Förvåningen! Tyvärr har den en rejäl gomspalt :(
4DDE4CD4-0AED-4BEB-8EA7-69994EE6A14F.jpeg
 
😅😅😅

Nanos lista på krav inför inspelning: (som jag gissar mig till)

Godis
Manikyr
Pälsvård
Gräs att rulla sig i

Jupp, hon är speciell och jag tror hon skulle älska livet som utställningshund då hon älskar kloklippning och att bli ompysslad som den diva hon är 😁.
Vad är det reklam för? Tittar mest på mina inspelade program så spolar förbi reklamen, men detta vill man ju inte missa :D
 
Jag har sömnproblem ganska ofta (alltid om jag inte tar sömnmedicin) så idag vaknade jag vid 4 och försökte somna om men gav upp så gick ut med grabbarna vid 6, Först var det så kallt att jag fick gå tillbaka hem och hämta en tröja men bara när det hunnit bli 7 var värmen på väg in, fast svalare än på dagen.

Ganska skönt att ha hunnit gå 70 minuter så tidigt på dagen. Kommer gå lite korta promenader på dagen och längre ikväll igen. Hänga på gården i skuggan och här inne däremellan.

Grabbarna var inte lika förtjusta över att behöva gå ut vid 6, sömntutor. Fick puffa på dom för att väcka dom.
 
Fyra pigga och friska valpar blev det till slut, normalfärgade och starka. Så sorgligt med denna, men det händer ju ibland. En snabb och effektiv valpning i övrigt, fem valpar på ca 2,5h.

Vad är det för ras? Och kan merlefärgeb hänga ihop med spalten? Jag vet att jag har läst något om att merle kan medföra sjukdom.
 
Vad är det för ras? Och kan merlefärgeb hänga ihop med spalten? Jag vet att jag har läst något om att merle kan medföra sjukdom.

Strävhårig tax, normalstor och från jaktlinjer. Kan inte alls arvsgången för merle, men funderar på om den inte bara var otroligt övertecknad.. Känns inte som att den kan ha några anlag för merle, men det kanske kan ploppa upp?
Denna tiken har lämnat en del vita tecken i sin förra kull och även i denna var det en med en stor vit fläck på bröst och mage, så jag tycker det känns mer troligt att valpen var rejält övertecknad?
 
Strävhårig tax, normalstor och från jaktlinjer. Kan inte alls arvsgången för merle, men funderar på om den inte bara var otroligt övertecknad.. Känns inte som att den kan ha några anlag för merle, men det kanske kan ploppa upp?
Denna tiken har lämnat en del vita tecken i sin förra kull och även i denna var det en med en stor vit fläck på bröst och mage, så jag tycker det känns mer troligt att valpen var rejält övertecknad?
@Fisherling har bra koll på färger och merle om jag inte minns fel!
Det finns ju merletaxar men jag tror inte de får reggas?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 172
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 666
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
626
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
45 562
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp