Upploppen som varit

Koranbränningen är fruktansvärd och onödig men det handlar om de lagar som gör Sverige till det land det är idag. Att då handla på ett sådant sätt att människor skadas måste vara fel. Oavsett provokation. Och jag tror tyvärr att dom som bråkar bråkar för bråkandets skull mer än för religionen. Dom är arga unga män. Och spelar rasisterna rakt i händerna.
 
Du har aldrig varit i situationen där du inte har något att förlora, eller hur?

Jag ursäktar ingen men det finns förklaringar till varför det blir upplopp idag i Sverige. Att se dem kräver dock att en tänker lite bortom sitt vita privilegium.
Jo, det har jag faktiskt. Varför antar du att så inte är fallet? Bara för att jag anser att man bör kunna hejda sig själv från att förstöra även fast man blir provocerad så måste jag ha levt ett bekvämt liv?
 
Jag tror inte att man heller ska underskatta utländska intressen som vinner mycket på att skapa mer motsättningar mellan etniska och religiösa minoriteter och samhället i stort. Det har vi även sett under de protester, hot och handgripligheter mot socialtjänsten där det går mycket rykten på stängda FB grupper och liknande att Soc kidnappar muslimska barn och tvångsdöper dem. Lögner vi vet uppmuntras från andra länder.

Sedan, ärligt, tror jag inte att de som står för den stora merparten av upploppen och våldet vi ser är djupt troende muslimer. Pratar man med de som slåss med poliser är de ofta ganska okunniga om koranen och islam öht. Be dem att räkna upp en så grundläggande kunskap som de fem pelarna i islam och de kan inte göra det. Än mindre går de till moskén på fredagar (och delar ut allmosor) och de som ber fem ggr om dagen kan räknas på ena handens fingrar. De är till största delen den gruppen av unga, arga, djupt kriminella män som står även för icke-religiösa våldsbrott.

Sedan borde dansken inte ha fått tillåtelse, eftersom alla vet att hans enda syfte är att provocera fram exakt vad som hänt. Alternativt fått tillstånd att hålla sina sammankomster och bränna koranen någonstans ute i spenaten.
 
Jag tror inte att man heller ska underskatta utländska intressen som vinner mycket på att skapa mer motsättningar mellan etniska och religiösa minoriteter och samhället i stort. Det har vi även sett under de protester, hot och handgripligheter mot socialtjänsten där det går mycket rykten på stängda FB grupper och liknande att Soc kidnappar muslimska barn och tvångsdöper dem. Lögner vi vet uppmuntras från andra länder.

Sedan, ärligt, tror jag inte att de som står för den stora merparten av upploppen och våldet vi ser är djupt troende muslimer. Pratar man med de som slåss med poliser är de ofta ganska okunniga om koranen och islam öht. Be dem att räkna upp en så grundläggande kunskap som de fem pelarna i islam och de kan inte göra det. Än mindre går de till moskén på fredagar (och delar ut allmosor) och de som ber fem ggr om dagen kan räknas på ena handens fingrar. De är till största delen den gruppen av unga, arga, djupt kriminella män som står även för icke-religiösa våldsbrott.

Sedan borde dansken inte ha fått tillåtelse, eftersom alla vet att hans enda syfte är att provocera fram exakt vad som hänt. Alternativt fått tillstånd att hålla sina sammankomster och bränna koranen någonstans ute i spenaten.

+1 på detta!

På twitter har jag sett imamer gå ut och vädja till folk att det är fel att skada folk och egendom, oavsett hur arg man blir.

Mina egna tankar om det hela går väl att sammanfatta med att det visserligen är en självklarhet att man ska få bränna koranen om man känner för det och att det inte är någon ursäkt att starta upplopp, men att Paludan är en jävla apa och att jag inte skulle vara det minsta förvånad om han fick betalt från Kreml.
 
Jag tror inte att man heller ska underskatta utländska intressen som vinner mycket på att skapa mer motsättningar mellan etniska och religiösa minoriteter och samhället i stort. Det har vi även sett under de protester, hot och handgripligheter mot socialtjänsten där det går mycket rykten på stängda FB grupper och liknande att Soc kidnappar muslimska barn och tvångsdöper dem. Lögner vi vet uppmuntras från andra länder.

Sedan, ärligt, tror jag inte att de som står för den stora merparten av upploppen och våldet vi ser är djupt troende muslimer. Pratar man med de som slåss med poliser är de ofta ganska okunniga om koranen och islam öht. Be dem att räkna upp en så grundläggande kunskap som de fem pelarna i islam och de kan inte göra det. Än mindre går de till moskén på fredagar (och delar ut allmosor) och de som ber fem ggr om dagen kan räknas på ena handens fingrar. De är till största delen den gruppen av unga, arga, djupt kriminella män som står även för icke-religiösa våldsbrott.

Sedan borde dansken inte ha fått tillåtelse, eftersom alla vet att hans enda syfte är att provocera fram exakt vad som hänt. Alternativt fått tillstånd att hålla sina sammankomster och bränna koranen någonstans ute i spenaten.
Det är ju rätt specifika platser som idioten sökt tillstånd för att hålla demonstration. Fattar inte vilka rövhattar inom polisen som velat ha dessa kravaller (läs: godkänt dessa demonstrationstillstånd)
 
Det är ju rätt specifika platser som idioten sökt tillstånd för att hålla demonstration. Fattar inte vilka rövhattar inom polisen som velat ha dessa kravaller (läs: godkänt dessa demonstrationstillstånd)

Bättre med tillstånd någonstans mitt i skogen miltals från all bebyggelse. Bara se till att brandkåren är där så han inte råkar bränna upp något mer än koranen. Med dagens bensin och dieselpriser tvivlar jag starkt på att någon skulle ta sig tid och spendera pengar på att åka dit och ha ett upplopp bland träden.

Problemet torde vara att folk skulle gå vilse och tvingas ringa till polisen för att få hjälp att hitta till sina bilar.
 
Jo, det har jag faktiskt. Varför antar du att så inte är fallet? Bara för att jag anser att man bör kunna hejda sig själv från att förstöra även fast man blir provocerad så måste jag ha levt ett bekvämt liv?

Ok, så du tillhör en minoritet som flytt (eller vars föräldrar har gjort det) från förtryck?
 
Jag borde nog skriva något replik, men du är inte värd energin.

Jag formulerade mig kanske onödigt hårt. Men mina ord var riktade mot de som våldför sig på polisen, och jag har svårt att finna några fina ord om dem när polisen själva uppger att det är ren tur att alla undkommit med livet i behåll. Sen tolkade jag @athena_arabians som att vita privilegier var en anledning till att det som sker nu sker men efter att ha läst inläggen ingen ser jag att det har mer att göra med förståelsen av anledningarna att göra. Så jag får be om ursäkt för det.
 
Helt jävla otroligt att han får godkänt att tala. Jäkla dåre.

Och också helt jävla otroligt att det ska bli sådana "kravaller" att poliser ska behöva skadas och bilar brännas upp.

Allt är bara så satans fel.
Han har samma rätt som alla andra att framföra sin åsikt. Ska vi börja förbjuda folks åsikter? Nästa gång kanske det är din åsikt som någon annan inte gillar, ska vi förbjuda den då?
Blasfemi är tillåtet i Sverige, Sverige är sekulärt och ska så förbli.

De som gör detta vill bara ha en ursäkt att bete sig som mongon, och de bevisar ju talarens poäng hela tiden. De borde bara inte bry sig. De upploppade ju även i Landskrona, där han inte ens var…

Hoppas idioterna får betala för bussarna och polisbilarna och allt annat de förstört. Men det är väl att hoppas för mycket.
 
Han har samma rätt som alla andra att framföra sin åsikt. Ska vi börja förbjuda folks åsikter? Nästa gång kanske det är din åsikt som någon annan inte gillar, ska vi förbjuda den då?
Blasfemi är tillåtet i Sverige, Sverige är sekulärt och ska så förbli.

De som gör detta vill bara ha en ursäkt att bete sig som mongon, och de bevisar ju talarens poäng hela tiden. De borde bara inte bry sig. De upploppade ju även i Landskrona, där han inte ens var…

Hoppas idioterna får betala för bussarna och polisbilarna och allt annat de förstört. Men det är väl att hoppas för mycket.

Jag tycker definitivt att de som är involverade i upploppen är idioter, tro mig.

Men jag tycker inte att Paludans sätt att framföra sina åsikter är rimliga.
När ens mål är att provocera på detta sättet tycker jag inte man förtjänar att få hålla tal, jag kan inte tycka att det ska få godkännas. Precis som jag inte tyckte att NMR skulle fått marschera på bokmässan eller som jag hade tyckt att terroristgrupper skulle få stå och predika sina åsikter. Extremer vare sig de är allra längst åt vänster, eller allra längst åt höger göre sig icke besvär när det man vill är att skapa bråk och upplopp.

Edit: Paludans val av platser säger ju rätt mycket om vad det är han vill uppnå.
Sen är ju de som nappar på hans bete helt jävla orimliga. Fy fan.
 

Liknande trådar

Äldre Jag tänkte att vi kunde bryta ut den här diskussionen ur terrordådet på Drottninggatan. Vad vi vet är att Sverige har en av Europas...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
8 111
Senast: Seabaz
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 288
Senast: Puffen
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 864
Senast: Otter
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 027
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp