Bukefalos 28 år!

Upploppen som varit

De får nog skattebetalarna stå för. Kostnaden hade säkert räckt till tex. ett flertal sjukskötersketjänster annars men nu måste vi köpa nya polisbilar istället...

Så funkar ju förvisso inte skattemedel. Blir otroligt tramsigt när man börjar tala i termer om vad man skulle kunna göra istället för pengarna, det kan som tur är varken du eller jag bestämma.

Alla dessa miljoner som under årens lopp gått till fotbollshuliganism kan vi ju också prata om då. Men ja det är ju vita män, så givetvis blir inte det lika viktigt. Då är det dessutom något så tramsigt som sport det handlar om, och inte att en redan utsatt grupp blir än mer förtryckt.
 
Jag tycker definitivt att de som är involverade i upploppen är idioter, tro mig.

Men jag tycker inte att Paludans sätt att framföra sina åsikter är rimliga.
När ens mål är att provocera på detta sättet tycker jag inte man förtjänar att få hålla tal, jag kan inte tycka att det ska få godkännas. Precis som jag inte tyckte att NMR skulle fått marschera på bokmässan eller som jag hade tyckt att terroristgrupper skulle få stå och predika sina åsikter. Extremer vare sig de är allra längst åt vänster, eller allra längst åt höger göre sig icke besvär när det man vill är att skapa bråk och upplopp.

Edit: Paludans val av platser säger ju rätt mycket om vad det är han vill uppnå.
Sen är ju de som nappar på hans bete helt jävla orimliga. Fy fan.
Vi har yttrandefrihet så det spelar ingen roll vad du tycker eller vad ens avsikt är.
 
Men jag blir fan ta mig helt galen på alla tokar som deltar i de här upploppen, vare sig Paludan varit där eller ej.
Inatt kastades en molotov in i en jäkla stadsbuss, med folk i, i Malmö.
Sluta vara så satans orimliga?!

Ja, jag är fett partisk med tanke på mitt yrke. Men jag har varit där, i stenkastning. På grund av ingen mer anledning än polishat och att vi befann oss på platsen. Så otroligt obehagligt och livsfarligt. Det mina kollegor utsatts för de senaste dagarna är helt ofattbart. Att ingen fått sätta livet till är ju otroligt.
 
Så funkar ju förvisso inte skattemedel. Blir otroligt tramsigt när man börjar tala i termer om vad man skulle kunna göra istället för pengarna, det kan som tur är varken du eller jag bestämma.

Alla dessa miljoner som under årens lopp gått till fotbollshuliganism kan vi ju också prata om då. Men ja det är ju vita män, så givetvis blir inte det lika viktigt. Då är det dessutom något så tramsigt som sport det handlar om, och inte att en redan utsatt grupp blir än mer förtryckt.
Ja, fotbollshuliganer är ungefär på samma nivå. I deras huvuden är fotbollen det viktigaste som finns medan omvärlden kan tycka det är tramsigt, men det ger dem naturligtvis ingen rätt att bege sig ut och förstöra vår gemensamma egendom.
 
Men jag blir fan ta mig helt galen på alla tokar som deltar i de här upploppen, vare sig Paludan varit där eller ej.
Inatt kastades en molotov in i en jäkla stadsbuss, med folk i, i Malmö.
Sluta vara så satans orimliga?!

Ja, jag är fett partisk med tanke på mitt yrke. Men jag har varit där, i stenkastning. På grund av ingen mer anledning än polishat och att vi befann oss på platsen. Så otroligt obehagligt och livsfarligt. Det mina kollegor utsatts för de senaste dagarna är helt ofattbart. Att ingen fått sätta livet till är ju otroligt.
Ja, jag förstår verkligen att det är svårt att rekrytera poliser. De har världens mest otacksamma yrke, de får försöka hantera kravallerna medan folk spottar på dem och försöker skada dem, medan de i princip inte får någon stöttning från sina högre chefer alls.
 
Jag tror verkligen inte att P tjuter i kudden över att jag kallar honom det på ett random internetforum.
Fast varför kalla någon dansksvin? Det kvittar väl att han är dansk? Varför ska du använda det som ett skällsord?

Och om man har argumentet att det är okej att skriva sådant på ett random internetforum - då kan vi ju skriva så om andra nationaliteter också?
 
Ja, jag förstår verkligen att det är svårt att rekrytera poliser. De har världens mest otacksamma yrke, de får försöka hantera kravallerna medan folk spottar på dem och försöker skada dem, medan de i princip inte får någon stöttning från sina högre chefer alls.

Ja fast det handlar inte om att folk inte vill bli poliser, utan att det är konstiga rekryteringsförfaranden. När jag blev polis var förfarandet annorlunda, och då fanns det alltid reserver. Mot nu när inte platserna fylls...
 
Ja, jag förstår verkligen att det är svårt att rekrytera poliser. De har världens mest otacksamma yrke, de får försöka hantera kravallerna medan folk spottar på dem och försöker skada dem, medan de i princip inte får någon stöttning från sina högre chefer alls.
Förstår inte varför dessa grupper har sånt polishat.

Paludan säger ju att islam inte hör hemma i ett modernt samhälle (eller svenskt eller vilket ord han nu använder) men jag tycker detta bevisar att det inte egentligen är islam som är problemet. För de som beter sig som klappmongon är knappast särskilt praktiserande/troende muslimer. De vill bara bråka. Så där har ju Paludan fel, det är inte islam utan integrationen som är fel.

Sen borde polisen få använda vattenkanoner och kravallpatroner.
 

Liknande trådar

Äldre Jag tänkte att vi kunde bryta ut den här diskussionen ur terrordådet på Drottninggatan. Vad vi vet är att Sverige har en av Europas...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
8 179
Senast: Seabaz
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Puffen
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 875
Senast: Otter
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 312
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp