Uppsagd som medryttare

Bukefalos 30 år!

Hundra procent, men det är inte alltid lätt! Älskar såklart djuren jag tar hand om.

Är universitetsstudent på annan ort än där jag egentligen bor så egen häst eller häst på foder är inte något alternativ, så det är medryttarhäst som funkar bäst för mig och det har funkat rätt så bra än sålänge. Brukar mest ta hand om dom vars ryttare skadat sig eller av andra anledningar inte kan rida just då, så jag är alltid medveten om att det kommer vara temporärt samarbete.

Jag skrev faktiskt det till henne! Förklarade min situation och att jag såklart tänkte på hästen hela tiden men att det inte blev så lätt hela tiden att kunna aktivt skriva i chattarna under perioden. Men jag försökte heller inte på något sätt övertala henne om att hennes val var fel utan jag sa att jag förstod, förklarade min sida av historian och tackade för mig.

Ja, har ingen aning om jag övertänkte det eller inte (kan mycket väl vara att jag läser för mycket in i det) men jag sa också att det är ok om hon vill skippa uppsägningstiden om hon inte känner sig bekväm med att ha mig där och att jag skulle 100% förstå det. Hon sa att det är ok för henne att jag är kvar sista tiden så jag tar det som att det ändå är ganska lugnt mellan oss.

Men tänker inte göra någon stor grej av det när jag träffar henne igen för det finns väl ingen anledning att komplicera det. Själv hade jag uppskattat om någon accepterade ett nej utan tjafs eller hard feelings, så det är så jag tänker bete mig nu också.

Uppskattar verkligen dina svar för det gav mig en mycket mer konstruktivt bild av det hela och hur hon kanske tänker. Det är ju så lätt att man hamnar i sitt egna huvud!!
Tycker du har gjort rätt för dig och ibland matchar man inte med ägaren helt. Hoppas du hittar någon annan trevlig häst :)

Jag har varit med om hästägare som haft orimliga förväntningar på medryttare och inte heller varit tydliga i vad som förväntas. Så det kan vara att ägaren förväntade sig att du skulle ha totalansvar för hästen (vilket blir orimligt om man inte kommer överens om det) men det kan lika gärna vara att man inte vill ha kvar en medryttare och då säger massa saker bara. Som andra skriver, bara att lägga åt sidan och gå vidare plus kanske lära sig inför nästa medryttarhäst och ägare, dvs prata mer om vad som förväntas. 🙂

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar