Uppstallning i privata boxar

the_connemara

Trådstartare
Om ni är iväg och tävlar över en helg och väljer att stalla upp er häst i någons privata stall vad brukar ni få betala då? Vad ingår? Hur mycket är ni beredda att betala? Mer eller mindre för "riktigt stall", tävlingsboxar på plats resp mobila boxar? Var i landet tävlar ni?

En annan fråga i ämnet, vilka smittor är man mest rädd för när man är ute och tävlar? Hur smittar de och hur skyddar ni era hästar?

Tusen år sedan man tävlade och behövde tänka på uppstallning :o

Sv: Uppstallning i privata boxar

Jag har betalat allt ifrån 300 för daguppstallning till helguppstallning 1000. Hur mycket man är beredd att betala är från tävling till tävling. Om man slipper mocka ur boxen och den är spånad när man kommer så kan jag tänka mig att beta mer. Tävlar i söndra sverige och här finns både tävlingsboxar och mobila.

Jag är rädd för alla smittor så innan jag stallar upp min häst torkar jag ur krubba och likanande. Är inte boxen rengjord ordentligt går jag till stallansvarig och kräver antingen urstädning eller att jag får en annan box och i stort sett alla tävlingplatser har förstående för detta då de är jag som ryttare som står ansvarig för doping. Är mer rädd för doping än smittor

Sv: Uppstallning i privata boxar

Jag har i år hyrt ut boxar över helg till fättävlansryttare då jag bor mitt mellan två stora banor.

Jag har tagit 250kr/natt el dygn, och det tar de flesta här i området. För min del handlar det om en ökad smittrisk, och även om jag inte har mina hästar i det stallet/de boxarna så tvättar jag rent efter andras hästar. Jag har dessutom fodrat både morgon och kväll då ryttarna inte bott hos mig, samt tagit in en av mina hästar för att lugna ner ensam häst när de åkte iväg med hästens kompis på tävling 05.30 en lördagmorgon!

Dessutom kom de tillbaks och lämnade hästarna hos mig mellan de olika momenten så det var inte bara över natten. Med tanke på hur mycket tid jag la ner på dem blir det inte särskilt bra betalt, men å andra sidan hjälper jag gärna till!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
20 800
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men... 2
Svar
29
· Visningar
5 397
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
18 546
Senast: fio
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 505
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka