uppvärmda vattenkoppar?!

miss_kala

Trådstartare
Läste att nån hade det och undrar bara hur det funkar! Våra fryser så fort det blir för kallt!


Kram
:bump:Emma:bump:
 
Menar du i stallet eller ute?

I Stallet kan man ha antingen eluppvärmda eller ett system med cirkulerande uppvärmt vatten. Vet flera som är nöjda med bägge systemen.

Själva stänger vi av och tömmer våra vattenkoppar och leningarna till kopparna i stallet när det blir för kallt. Vi har installerat avstänginskranar på ledningen och en nippel vid/under varje kopp för snabb tömning. Sen hänger vi upp hinkar istället.

Ute i hagarna har vi eluppvärmda vattenkoppar och är supernöjda med dem. I kombination med värmekabel på vattenledningen har de aldrig frusit. Utom vid strömavbrott då, men när strömmen är åter så tinar både vattenkopp och ledning och allt fungerar bra igen, vattenkoppen fyser alltså inte sönder.
 
Tack för svaret!
Jag menade mest inomhus, men det låter ju jättesmart att ha det ute också! :idea:
Var det hemskt dyrt att installera och vad kostar det att ha?

Kram
:banana:Emma :banana:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
268
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: lillan222
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 081
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp