Uppvärmning av box

Sv: Uppvärmning av box

Reglerna:
"Box för sjuka hästar
Hästar som behöver särskild vård ska kunna tas om hand i ett närbeläget utrymme som har ett klimat som djuren är vana vid. För hästar som du under den kalla årstiden håller i utomhusliknande klimat ska utrymmet kunna värmas upp. Utrymmet ska minst ha de minimimått som gäller för box."

Källa: http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...o/inredning.4.394d9f45113e42376618000666.html

Ska är tvingande.
Om det är en rekommendation så står det bör.

Jag har ett kallstall som är isolerat.
Om jag fyller det med hästar och drar igång en fläkt samt öppnar dörren till min uppvärmda sadelkammare så har jag en arbetstemperatur på 10-12 grader på några timmar.
Det har varit lagom för både veterinärer och hästar.
 
Sv: Uppvärmning av box

Att det kan värmas upp betyder ju inte per automatik att det ska ha uppvärmning, superschysst av dig att referera till texten.

TS, som det är skrivet här räcker det ju med att isolera boxen och ha möjlighet till någon form av uppvärmning om hästens egen värmeproduktion inte räcker.
 
Sv: Uppvärmning av box

Det räcker att det går att värma upp vid behov.
Det behöver inte stå uppvärmt och vänta på olyckorna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 612
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
904
Anläggning Om man ska bygga boxar för två hästar i en byggnad som är klassad som ekonomibyggnad, behövs förprövning då ? Byggnaden är en lagård...
2
Svar
20
· Visningar
1 263
Senast: skogaliten
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
923
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp