Förprövning

Kommunen har i flera år haft problem med personalen och organisationen på bygglovskontoret, vilket har påverkat bygglovsärenden
Vet du att det är "problem med personalen" eller är det rykten om hur usel kommunens bygglovsenhet du berättar om?

Var och varannan kommun i Sverige påstås ha problem med sin bygglovsavdelning av vissa sagesmän.

I synnerhet av de personer som INTE fått bygglov t.ex. därför att deras ansökningar strider mot detaljplan, innefattar byggnation som strider mot strandskyddet, eller rent allmänt inte uppfyller plan-och bygglagens eller Boverkets krav.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 159
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 198
Senast: Freazer
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 493
Senast: Linda_A
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp