Utbruten - Vem äger gemensamt boende?

Nej. Jag har varit ihop med särbon i 8 år nu och det är fortfarande 54 mil mellan oss.

Jag kommer aldrig att flytta ihop med honom, jag trivs för bra på egen hand (också). Möjligtvis att jag skulle överväga att flytta närmare när jag blir äldre.

Oj, det är ju starkt att ni hållit ihop trots avståndet. Hur ofta träffas ni då ?
Jag har haft ett distansförhållande på 20 mil. De höll inte i längden. Men det är ju inte säkert de var pga distansen.
 
Man skulle kunna tro att vi har gräsliga samboar ;) som för alltid skrämt oss från sambolivet :laugh::laugh:
Jag tror som @tornblomma . Det är vi som är gräsliga. Jag har hela tiden uppfattat min partner som extremt lätt för mig att vara tillsammans med. Vi var särbos de första tio åren och de här senaste tio åren har vi bott ihop. Jag är inte alls säker på att vi kommer att bo ihop resten av livet, även om vi inte gör slut.
 
Oj, det är ju starkt att ni hållit ihop trots avståndet. Hur ofta träffas ni då ?
Jag har haft ett distansförhållande på 20 mil. De höll inte i längden. Men det är ju inte säkert de var pga distansen.

Det varierar. Tills för ca ett år sedan sågs vi väldigt mycket, han jobbade söderöver så han hann inte åka hem utan bodde hos mig i helgerna (det pågick i kanske 1,5 år typ). Det är bla efter den tiden som jag ännu mer insett att vi ska inte bo ihop :D När han var och jobbade i Marocko så satt jag i Finland på jobb så då kvittade det ju att vi är särbos. Vi har också jobbat tillsammans utomlands, vi var i Norge på ett jobb. Jag har varit chef för honom flera gånger i Sverige också ;)

När vi hade varit ihop i typ 3 månader åkte han till Grönland på jobb vilket innebar att vi knappt kunde ha kontakt alls eftersom det inte direkt finns något utbyggt internet där (inte ute i ingenting iaf). Det går det med. Efter det har han varit flera svängar på Grönland.

Men generellt skulle jag väl säga att det går 2-3 månader utan att vi ses men som sagt med stora variationer. Tex har vi setts väldigt mycket i vinter eftersom jag jobbat norröver och bott hos honom när jag har haft långhelg. Givetvis pratar vi i telefon varje dag (under förutsättning att vi är någonstans där det finns täckning).
 
Googlade i lite panik, och nej, min bostad kommer aldrig behöva bodelas. Däremot om jag säljer nuvarande hus, och köper ett nytt för att vi vill ha ett större/mindre, och vi flyttar in tillsammans har sambon rätt till halva värdet på huset vid en separation. Dvs att jag måste köpa ut honom, trots att han inte lagt en krona/tagit lån.

Så nej, det kommer aldrig hända! :D
Skulle ni vilja köpa nytt hus och där du ensamt kommer att betala för (även) det nya huset så kan ni tex ingå samboavtal och, under vissa förutsättningar, reglera frågan eller ingå avtal/bekräftelse om att det nya huset är din enskilda egendom.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 885
Senast: Whoever
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 933
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 786
Senast: sorbifolia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 382
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gjorde det igen - stängde av frysen....
  • Arbetsintervju
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp