Utbyggnad av infrastruktur

Bukefalos 30 år!

Ja men oavsett huruvida mäklaren har övervärderat eller inte så är ju ändå ersättningen för låg. För jag tänker att det är skillnad på jordbruksmark, den kan du fortfarande bruka men en skogsbonde kan väl inte använda sin mark som ligger under en kraftledning? Du äger den fortfarande men får inte bestämma över den?
Jag håller med om att ersättningen är för låg men vi behöver hålla oss till de rätta termerna och juridiken 😊

Jag jobbar med detta dagligdags och då på markägarnas sida.

Ja men oavsett huruvida mäklaren har övervärderat eller inte så är ju ändå ersättningen för låg. För jag tänker att det är skillnad på jordbruksmark, den kan du fortfarande bruka men en skogsbonde kan väl inte använda sin mark som ligger under en kraftledning? Du äger den fortfarande men får inte bestämma över den?
Min förra arbetsgivare hade kraftledningar över sin grusyta, tror det var 10 m fritt år bägge håll de var tvungna att lämna så det är mycket yta de inte kunde använda som förvaringsutrymme. Så tänker det samma gäller i skog, att det ska vara en ledningsgata som är 20 m bred där det inte går växa träd som riskerar att ramla på ledningen.

Krasst sett så blir det några som får offras för samhällets skull oavsett om det gäller elledningar, tågspår eller motorvägar. Tyvärr.
Det kommer aldrig gå att utveckla samhället om man tar hänsyn till alla. Majoriteten vill ha ett bra infrastrukturnät och är inte nöjda med det som finns idag.

Sen önskar man att det inte vore så utan att man kunde ta hänsyn till alla, att alla kunde kompenseras. Men nånstans måste en gräns tas.

Ang ersättningar har jag inte så bra koll på 😊

Krasst sett så blir det några som får offras för samhällets skull oavsett om det gäller elledningar, tågspår eller motorvägar. Tyvärr.
Det kommer aldrig gå att utveckla samhället om man tar hänsyn till alla. Majoriteten vill ha ett bra infrastrukturnät och är inte nöjda med det som finns idag.

Sen önskar man att det inte vore så utan att man kunde ta hänsyn till alla, att alla kunde kompenseras. Men nånstans måste en gräns tas.

Ang ersättningar har jag inte så bra koll på 😊
Ja självklart är det så. Vi letar nytt boende och vi har blivit väldigt noga med att kolla upp översiktsplanen och gå in på Trafikverket och svenska kraftnät för att undersöka vad eventuella projekt kommer startas.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka