Ute dygnet om?

Stallet tar hem hästarna från betet ikväll, fullblodet fryser o har täcke på natten. Det är alla hem på samma gång som gäller här. Jag hade själv viljat haft min ute lite till, hon är mer harmonisk....
 
Mina hästar går ute dygnet runt. Men stallet är färdigt för vintern. Det är sto med föl, unghästar och tävlingshästar.

Cissi :bump:
 
Jag! Och jag bor långt upp i norrland.. Jag har som gräns -15, kallare får hästarna sova inne. Jag täckar från -10
 
På mitt jobb går unghästar och avelsston med årets föl fortfarande ute, det är bara tävlingshästarna som står inomhus än så länge men de lär väl tas in så fort det blir kallare och börjar regna.
 
mina går ute fortfarande. Sto med föl. Dom kommer inte in fören det blir frost på natten. Dom går otäckade.
 
Vilka har kvar dom ute nu & var bor ni? Våra går ute men ska in i nästa vecka. Mälardalen...
 
Mina hbl går ff ute på nätterna, utan täcken. De stödfodras dock med en massa hösilage, eftersom hagen är rätt nedbetad. Täcken har de inte ens vintertid när det är -30, däremot får de fri tillgång till hö då (de står förstås även inne på nätterna på vintern).
 
Nu går våra inne sedan lördag v 39.
Vi bor i norra bohuslän på kusten. Det blåser och regnar en del nu, vart frost endel nätter.
 
Ute fortfarande. Ska dock in på lördag nästa vecka är det tänkt om inte vädret blir extremt fint... Båda pållarna tävlar och börjar få lite päls nu. Vill helst inte klippa när hon går ute dygnet runt. Har ingen bra möjlighet att stalla in heller vid beteshagen. Har dock stödfodrat hela sommaren i princip med kraft och hö. Täcke på nu på hösten. Bor i snålblåst skåne :)
 
våra är fortfarande ute. det var tänkt att de skulle in tidigare, för förra veckan var det minusgrader och frost på nätterna... men nu är det fint, ca 10 grader på natten, så då får de vara ute. de går inte med täcken eller sådant, och får hö och havre på kvällarna
 
Jag har mina ute ännu utom den gammla märren och ena tävlingsponnyn :banana: :banana:
 
Våra går fortfarande ute och de använder utegångsstallet allt mindre för varje dag! :)

Utegångsstallet används mer som skydd mott knott och flugor på sommaren än mot kyla på vintern faktiskt.
 
Ute! Dom har börjat växla över till hösilage sedan ett par veckor. Får själva säga till när dom (gammelstoet är fryslorten) vill vara inne nattetid.

LIA
 
nu minsann har våra hästar fått börja komma in! de har faktiskt tjatat nu den senaste veckan och velat komma in, och igår kväll regnade det, och skulle göra hela natten, så då fick de vara inne. VILKA LYCKLIGA HÄSTAR! alla var helt stormförtjusta över att få komma in och få lite havre och betfor! :D

så numera är hästarna inne på nätterna!
 
Min fick gå in i fredags men resterande av stallets hästar går fortfarande ute även om jag tycker dte är fel nu när det är kallt om nätterna dessutom går hästarna i små små grushagar!=( skillnad om dom gick ute i stoora gräshagar och har något att göra under dagarna!
 
Min + 2 stallkompisar (alla 3 dräktiga ston) går ute fortfarande. De har dock fri tillgång till ensilage, lite "skog" i hagen där de kan vara då det är blåsigt, en lada att gå in i (snart halmad), saltsten och en å att dricka vatten ur. Det har regnat och blåst och varit ganska kallt ett tag, men pållarna verkar trivas bra i hagen. Försökte lägga på min häst ett regntäcke men hon ville inte ha det, hon gick bara ifrån mig då jag försökte lägga på det.

Alla tre är halvblod, min pålla är 18 år och har inte gått ute dygnet runt annat än på sommaren. De andra pållarna är 8 och 12 år, även de tävlingshästar som inte gått ute länge förut. Men de verkar trivas jättebra!

De ska få gå på lösdrift senare i höst/vinter, men den är inte färdigbyggd än.

MVH Tingeling :banana:
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Fem månader efter att veterinärjouren i Västervik och Vimmerby fick stänga har Distriktsveterinärerna nu återigen öppet dygnet runt –...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp