Bukefalos 30 år!

aglaonema

Trådstartare
Varför finns det i princip inga utetäcken i 150 g som inte har helhals ( förutom bucas typ)? Tycker detta är störande. 🙄

Varför finns det i princip inga utetäcken i 150 g som inte har helhals ( förutom bucas typ)? Tycker detta är störande. 🙄
Haglunds har 150g med avtagbar hals. Även Swedish collection (Lippo) på Strömsbergsgård

Jag har utetäcken i 50g, 100g, 250g och nu finns ju även HW liner i 50g som är kanon för att komplettera (även deras andra liners)

Kom på att jag har ett fairfield från hööks i 150g, men köpte det på rean förra året så vet inte om det finns kvar.
Annars så är väl ett 200g som är använt något år mer som 150g.

Ska ha täcket på hästen dygnet runt och tänker därför att ett 150 g skulle va bättre än 200 g, ingen värme i stallet. Men hur stor skillnad gör 150 eller 200 g? 😗

Beror ju på hur frusen/varm av sig hästen är. Har en som vill ha 400 g när det är som kallast och en som då vill ha 100 g. Till min frusna har jag ofodrat, 50 g, 100 g, 200 g och 400 g samt liners. Tycker inte att hoppet mellan 100 och 200 är så stort.

Beror ju på hur frusen/varm av sig hästen är. Har en som vill ha 400 g när det är som kallast och en som då vill ha 100 g. Till min frusna har jag ofodrat, 50 g, 100 g, 200 g och 400 g samt liners. Tycker inte att hoppet mellan 100 och 200 är så stort.
Hästen är lite frusen och måste därför ha täcke på vintern är väl mest bekymrad hur tjockt utetäcke man kan ha inne i stallet utan att det blir för varmt även om det inte är nån värme där.

Hästen är lite frusen och måste därför ha täcke på vintern är väl mest bekymrad hur tjockt utetäcke man kan ha inne i stallet utan att det blir för varmt även om det inte är nån värme där.
Vilken temperatur har ni inne i stallet då?
Vi har aldrig minusgrader men när det är som kallast ute är det bara några få plusgrader inne. Min står med sitt utetäcke inne, inga problem.

Vilken temperatur har ni inne i stallet då?
Vi har aldrig minusgrader men när det är som kallast ute är det bara några få plusgrader inne. Min står med sitt utetäcke inne, inga problem.
Det brukar hållas på plus så länge det inte är jättekallt ute, blir det jättekallt blir det även minusgrader inne. Hur varmt täcke har du då?

Det brukar hållas på plus så länge det inte är jättekallt ute, blir det jättekallt blir det även minusgrader inne. Hur varmt täcke har du då?
Beror på utetemperatur, vintertid allt mellan 250-500g. Det täcke hon har mest på vintern är 400 g. Hon helklipps och är ganska frusen.

Det finns ju en del innetäcken med 150g fyllning, bla HW billigaste täcken Amigo Mio. Då kan du bara lägga ett ofodrat regntäcke utanpå.

Det finns ju en del innetäcken med 150g fyllning, bla HW billigaste täcken Amigo Mio. Då kan du bara lägga ett ofodrat regntäcke utanpå.
Fast jag tycker att täcket som är under brukar hänga ut, bli vått och smutsigt etc. Finns ju mycket täcken i både 100 g och 200 g täckestillverkarna tycker tydligen man behöver inte utetäcken i 150 g. Funderar nu på ett horseguard landon men det är 200 g.

Fast jag tycker att täcket som är under brukar hänga ut, bli vått och smutsigt etc. Finns ju mycket täcken i både 100 g och 200 g täckestillverkarna tycker tydligen man behöver inte utetäcken i 150 g. Funderar nu på ett horseguard landon men det är 200 g.
Finns flera märken som har utetäcken i 150g ser jag nu när jag googlar lite snabbt.
Horseware
Hansbo
Hööks
Haglunds
Catago

Hööks och Haglunds är de billigaste av dessa.

Finns flera märken som har utetäcken i 150g ser jag nu när jag googlar lite snabbt.
Horseware
Hansbo
Hööks
Haglunds
Catago

Hööks och Haglunds är de billigaste av dessa.
Sen är jag också lite sån att jag vill att täcket har ställbara spännen framtill, att det är ett snyggt täcke och att det har bensnören och inte enbart nån svansrem plus bra andasegenskaper 😁

Liknande trådar

• Hur många utetäcken äger ni?
  • Tvätta hästtäcke utan att det börjar läcka.
  • Flugtäcke vid regn ☔️
  • Täcke

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka