Singoalla
Trådstartare
Jag sitter här och är helt förskrossad. Jag ska läsa en sommarkurs (distans, internetbaserad) som började igår. Jag har blivit antagen, och jag har varit inne på "Mina studier" och registrerat mig på kursen för två veckor sedan som man ska. Jag har varit inloggad på Fronter och laddat ner schemat, skrivit in alla seminarier i min kalender och kände att jag hade koll på allt. Så ser jag idag när jag loggar in ser jag att man ska ha skickat ett mail till kursansvarige senast kl. 16.00 idag och skrivit att man vill läsa kursen, annars blir man avregistrerad
Detta har alltså postats idag och jag hade ingen chans att hinna se detta då jag loggade in först på kvällen.
Blev blev helt förtvivlad och mailade kursansvarige att jag inte fått informationen tidigare och att jag vill läsa kursen. Men det var för sent, kursansvarige hävdar att informationen stått på sidan sedan april och att hon dessutom skickat ut mail. Jag har inte fått några mail, och informationen har inte stått sedan april. Jag gjorde en print-screen och skickade över där jag visade hur min sida ser ut, och att informationen dök upp först idag. Men hon säger bara att jag missat deadline och att jag nu avregistrerats
Jag ser ju att en stor mängd andra studenter registrerat sig så på något sätt måste ju informationen nått fram till folk, men jag har letat mig fördärvad både i Fronter och i min inkorg men kan inte hitta den. Vilket jag även print-screenat och visat.
Jag sa att jag måste få överklaga detta på något sätt, och hon hänvisade till sin chef och studentkåren med orden "Men jag vet inte om de är här på sommaren". Vad ska jag göra?
Om jag inte får läsa kursen får jag heller inte CSN och kommer inte kunna betala hyran, mat eller räkningar denna månaden. Jag är helt förkrossad och den kursansvarige vägrar hjälpa mig. Kan de verkligen göra såhär? Jag kan verkligen inte hitta att jag fått informationen hur mycket jag än letar, och även om jag skulle ha missat den.. är straffet verkligen rimligt?
Hjälp!
Blev blev helt förtvivlad och mailade kursansvarige att jag inte fått informationen tidigare och att jag vill läsa kursen. Men det var för sent, kursansvarige hävdar att informationen stått på sidan sedan april och att hon dessutom skickat ut mail. Jag har inte fått några mail, och informationen har inte stått sedan april. Jag gjorde en print-screen och skickade över där jag visade hur min sida ser ut, och att informationen dök upp först idag. Men hon säger bara att jag missat deadline och att jag nu avregistrerats
Jag sa att jag måste få överklaga detta på något sätt, och hon hänvisade till sin chef och studentkåren med orden "Men jag vet inte om de är här på sommaren". Vad ska jag göra?
Hjälp!