Utlandsflytt

P

PRE

Vad krävs för att få ta med katten utomlands till annat EU-land exempelvis Italien? Och vad krävs för att sen få ta med katten hem till Sverige igen?
 
Sv: Utlandsflytt

Jag känner en som flyttade från Italien till USA med katten...det krävdes bara vaccinationer. MEN varje land har sina egna regler för in/utförsel av djur. Så endera kontaktar du veterinärmyndigheten i det land du ska besöka eller deras ambassad i Sverige. Det står på Jordbruksverkets sida.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 278
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
601
Senast: Hazel
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Törnrosa
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
474
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp